Chris
Hej!
Jag har skugga på min framsida 9-18 om dagarna, Har en jätte tråkig fram sida. Nu tänkte jag om någon vet om det finns några rosor som tycker om skugga? Är tacksam mot alla svar och tips!!
Chris
Kakaduan
Mitt tips blir att gå till www.zetas.nu och öppna deras prislista. Bläddrar du dig fram till rosorna där kan du se att det står ett "S" framför vissa - det betyder att de är lite tåligare vad gäller skugga. Om du hittar någon sort du gillar kan du gå vidare till www.alltomtradgard.se, trädgårdslistor, roslistan och se vad andra skriver om den sorten.

Det blir mitt tips!

Kakaduan
Mia, zon 3
Och kolla "bibeln" - L-Å Gustavssons "Rosor för nordiska trädgårdar" band 2 har en hel tabell med skuggtåliga rosor.
kerstin z5-6
fast .. jag tycker det är synd .. med de få soltimmar du har där på din framsida -är det att kämpa emot naturen att försöka sätta just rosor där.De kommer att leva , men aldrig bli riktigt fina
Det finns ju massor av växter som trivs -tom kräver skuggigt läge -smile.gif
Varför inte en vit skuggrabatt -eller kanske huset är vitt ?
Caprice
Maigold, vacker klättrare i sämskinnsfärg funkar där det är lite skugga...


Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon