Mariaana
Hej på er!

Är ny medlem här hos er men har kikat in och hämtat information under en längre tid. Vilken otrolig kunskapskälla detta är, vad jag än har undrat över så har jag hittat det här smile.gif
Är nybliven hus- och trädgårdsägare och behöver verkligen all info jag kan få då jag är total nybörjare i allt som har med trädgård och växter att göra.

Men nu har jag en fundering som jag inte hittat det svar jag söker i tidigare inlägg.

Angående vinterförvaring av växter: pelargon, änglatrumpet, fuchsia och dahliaknölar.
Vi har varken källare eller vind i vårat hus, det enda jag kan tänka mig är jordkällaren men där är det ju mörkt.....kan man förvara dessa inomhus? Eller far de illa av det?

Soliga hälsningar till er alla här på forumet! tongue.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Både änglatrumpet, fuchsia, pelargon och dahliaknölar går utmärkt att övervintra mörkt i en temp på ca +5. Växterna ska hållas ganska torra de dricker inte speciellt mycket när de vilar (vanligaste dödsorsaken när man övervintrar mörkt och svalt är nog övervattning). De tappar bladen i mörkret men det kommer nya när man tar fram dem framåt våren och ställer dem ljust. Tror de mår bättre i en jordkällare än vad de gör i våran inomhusmiljö.
Tesa
VÄLKOMMEN......

...en jordkällare måste väl vara alldeles ypperligt...lyckliga dig som har en... (avundsjuk....)
cala98
Välkommen! Jag undrar oxå wub.gif laugh.gif
gammelnalle
Välkommen Mariaana


ja det var väl allt jag hade att tillföra..... sleep.gif


blommor kan man ju int´ äta.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon