Eva i Skåne
Ur tidningen "Vår bostad"

"I trädgården sköter kvinnor fruktplockning och ogräsrensning, män tar hand om allt som kräver maskiner, visar en undersökning. Kvinnors dröm är en trädgårdsmästare, männen vill ha... en tennisbana."


Jag tror inte att Odlas manliga medlemmar vill ha en tennisbana, åtminstone inte i trädgården, eller hur är det killar???
Och trädgårdsmästare, tjejer??? Nja, jo, ibland wub.gif , men hur skulle man själv få tiden att gå då? laugh.gif
TeliaNet
männen drömmer om att få gå in med skitiga skor och ta en öl på soffan.
kvinnan däremot GÖR sitt städ och köksarbete.

men visst är det inte så i majoriteten av de svenska hemmen, mannen samlar på verktyg och gör det tyngre arbetet och städar lagar mat i viss mån.
kvinnan däremot hämtar på dagis och tar den biten.

men trädgården gör väl den som har intresse, eller?
wolkenkrabber
njae tack tennis e rikenamns sport....

ja vill ha frukträd i mängder, dom e fin hela året, fört blommor sen svällande frukter som får färg,
*Felix matte*
Jag plockar inte frukt (växer ju inte sånt här)
min dröm är inte heller "en trädgårdsmästare" (jo... kanske unsure.gif )
Maskininköpen är det jag som ivrar mest för laugh.gif wub.gif
jag älskar alla sortens maskiner och nu när lagren är fyllda så får barnen ta hand om en del av dem så att jag får möjlighet att "fylla på med "det senaste" tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Städa... vad är det ohmy.gif unsure.gif
Laga mat = gott att äta wub.gif
Tennis?... njae... men domare i Kubbspel laugh.gif
cala98
Kommer just in från trädgårn där jag har slipat mitt gamla bord, medan maken var och handlade mat. tongue.gif
Gossen Ruda
Jag får fixa allt. Utom det jag skippar. Tennisbana, nej tack. Inga tennisarmbågar för mig, det räcker med en musarm. tongue.gif
gammelnalle
CITAT (Gossen Ruda @ 15-08-2004, 22:24)
Jag får fixa allt. Utom det jag skippar. Tennisbana, nej tack. Inga tennisarmbågar för mig, det räcker med en musarm. tongue.gif

VAR har du då haft armen????


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Men att tennis skulle vara en rikemanssport (INTE DU RUDA!!!)
måste jag protestera emot.... inte på amatörnivå iallafall. Ett racket och ett par dojor och sen är det klart. Tennisbana hyrs per timme för en BILLIG peng och IDAG behövs ingen specilell klädsel.

Jag gillar INGEN sport , men måste ändå erkänna att Björn Borg verkligen fick tennisen att blomstra igen.


Eva !!! Har du verkligen läst rätt. Stod det inte att vi män ville ha nåt HELT annat????

wacko.gif blink.gif wink.gif biggrin.gif sleep.gif smile.gif
anna.
jag gör typ allt... utom att diska. rolleyes.gif
Ewa L
Trädgårdsmästare? Nej, tack. Men en grävmaskinist!! wub.gif
ÅsaF
Var det inte en pool män helst ville ha. Det har jag för mig jag läste förut nåt år. Så många är det väl ändå inte som spelar tennis... biggrin.gif

Själv har jag en egen trädgårdsmästare, inte utbildad sån men ändå. Han planerar så fint och bra och resultatet blir lyckat för det mesta. Jag brukar mest komma med lite förslag så fixar han men för det mesta står han för förslagen själv eftersom jag brukar vara lite seg på planeringsfronten. smile.gif
andreas i uppsala
Tennisbarna är onödigt, när man har en runt hörnet osm man kan gå gratis till biggrin.gif Jag skulle hellre vilja ha en pool men klarar mig väldigt bra utan också
Ingo
Jag gör allt i trädgården. Min fru lider av något slags allergi efter att ha blivit tvingad till ogräsrensning några gånger för mycket som barn.
Och jag vill inte klaga, det är ju kul med trädgård. Fast om hon omskolade sig till grävmaskinist skuller jag inte heller klaga.
Magdis
JAG vill då iallafall inte ha någon trädgårdsmästare, jag gillar ju att jobba i trädgården. Min man vill säkerligen inte ha någon tennisbana heller, snarare en hängmatta i så fall.
I trädgården är det jag som gör det mesta utom att klippa gräs och ibland hjälper han till att gräva, så det stämde ganska bra.
Lena N
Inte vill jag ha en trädgårdsmästare. Det roliga vill jag göra själv. biggrin.gif

Men ett hembiträde som hade huset städat, tvätten tvättad och maten på bordet när jag kom in från trädgården skulle sitta fint wub.gif
ariana
Håller med Lena
det vore fantastist en dröm att bedja om tongue.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon