Full version: Mitt album
Inga från Närke
Har lagt in lite nya blombilder i mitt album 2004 om någon vill titta. De är inte så perfekta eftersom det bara är en telefon med kamera jag har använt mig av men man kan se vad det är i alla fall. / Inga
cala98
Fina kort! Vad är Brunbär?
Inga från Närke
CITAT (cala98 @ 15-08-2004, 22:11)
Vad är Brunbär?

Tack för det. Inte så tokiga för att vara en telefon m.digitalkamera men man kan ju inte jämföra med de som finns i detta forumet förståss.

Brunbär är ett slags körsbär fast väldigt mörka (brunröda) och mycket saftiga. Kommer senare än klarbär. Jag hoppas de heter så för jag har inte planterat dem själv utan bara fått namnet av tidigare ägare av huset. Blir väldigt god saft och vin. Har en arbetskamrat som brukar plocka och gör vin. Själv fryser jag dem hela och tar upp för att koka kräm eller saftsås under vintern.
Ett problem är bara att får man saften på kläderna är det svårt att få bort, men man får ta något gammalt på sig när man plockar. Har just plockat ner nästan allt.
En sak som är bra att fåglarna verkar inte att tycka om dem de får vara ifred eller också är det för de är senare än andra bär och då är de trötta på att äta av dem. / Inga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon