Full version: jackmanii
flower
Hej alla kunniga odlare.. har varit och kikat ett tag nu men inte tagit mod till mig att skriva än.. men nu så tog jag modet till mig.. jag har en fundering över min clematis jackmanii som jag har på min altan i zon 4.. har haft den i 3 år och den har inte blommat än.. har jag fått en annan sort som blommar på gammal ved eller kan den vara lite kinkig några år efter plantering.. tycker att jag sköter den som man ska.. snälla hjälp mig!!

Tack på förhand!!
Betty
Man brukar säga att "Klematis vill stå med fötterna i skuggan och huvudet i solen."
Kanske det är för skuggigt på din altan?

Står den i kruka? Om den gör det så tänk på att klematis har långa rötter, välj en kruka som är ca 60 cm djup och 40 cm vid.
flower
hej Betty.. den står med fötterna i skugga mestadels av tiden.. sol har den mellan kl 12-18 ca.. är det för lite? den är planterad i marken..
kerstin z5-6
Du verkar ha ett tjurigt exemplar -Gödslar du? -benmjöl på våren kan sätta sprätt på dem -de är rätt hungriga o törstiga ..Sol verkar den inte sakna i alla fall .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon