Full version: Era favoritböcker..?
ejjan
Vilka är era bästa trädgårdböcker! Alltid bra att höra vad andra rekommenderar innan man köper själv. Jag gillar för tillfället "Den lilla trädgården" av Christel Kvant. Förstår inte varför de flesta trädgårdböcker är så stora för. Man vill ju ligga i soffan och läsa utan att få kramp.... rolleyes.gif
Betty
Favoriter bland trädgårdsböcker, det har vi diskuterat förr, läs här t.ex.
pepparmynta
En favvo (stor bok);
Handbok För Köksträdgården
Av Lena Israelsson
W&W.
netaave
Jag har ett trädgårdslexikon i 24 band "Trädgården" jag köpt från Ica-kuriren för många år sen. Det är små tunna inbundna böcker, en för varje ämne utom köksträdgård, fruktträd och buskar o prydnadsträd som finns i del 1-2. Finns även ett par böcker om utemiljö.

Det är inte mycket jag inte hittar i dom, och då får jag oftast svar här. smile.gif

Jag har försökt få tag på dom igen, för jag tycker det skulle vara en utmärkt present till nyblivna trädgårdsägare, men dom finns inte längre.
andreas i uppsala
engelska boken, Garden Planning som jag fick av en Canadensisk släkting förra året. Extremt bra, bilderna är något alldeles extra! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon