Full version: Doftpelargoner....
råse-marie
har nu fått 3 doft pelargoner hur gör jag med dom till vintern kan dom bara växa på i fönstret inne?
Klippas ner eller ??? unsure.gif
Är det olika på olika doftisar?
cinis74
Jag övervintrar mina doftisar precis som mina andra pellisar - ca +5-10 grader och med extra belysning. Klipper ner dem på våren i samband med omplantering och hittills har det fungerat utmärkt. biggrin.gif
Mia, zon 3
De flesta av doftvarianterna tycker jag är jättelätta att övervintra, de kan st%å på vanliga fönsterbrädan. Men så har jag köpt samma sort tre gånger, och trots allt fjäsk i världen så DÖR den i februari/mars.... mad.gif
Den skiter jag i nu.... (det var förresten 'Concolour Lace' om någon undrade....)
Fenja
Jag övervintrar alla mina pelargoner i fönstren eftersom jag inte kan lösa det på något annat vid, för det mesta går det bra. Jag plockar bort bladen allteftersom de gulnar (och DET gör de!!) och klipper ner dem frammåt vårkanten. Är det några roliga doftisar du har?wub.gif Jag är pelargongalen...
Mvh
Fenja
Kajsa
Och jag satte mina doftpelargoner i mörka, svala garaget och dom dog, så det gör jag inte om. huh.gif Tar skott nu och så få jag ha småkrukor inne i ljuset i vinter.
TeliaNet
CITAT (cinis74 @ 20-08-2004, 07:40)
Jag övervintrar mina doftisar precis som mina andra pellisar - ca +5-10 grader och med extra belysning. Klipper ner dem på våren i samband med omplantering och hittills har det fungerat utmärkt. biggrin.gif

vad har du för belysning?
råse-marie
CITAT (Fenja @ 20-08-2004, 13:16)
Är det några roliga doftisar du har?wub.gif Jag är pelargongalen...
Mvh
Fenja

smile.gif oh nej än har jag bara 3 st som jag just fått men jag försöker att skaffa fler.
cinis74
CITAT (TeliaNet @ 20-08-2004, 15:20)
vad har du för belysning?

Använder vanliga lågenergilampor från IKEA i en golvlampa..... Har funkat jättebra hittills.....
råse-marie
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Båda dom sorterna jag fått på posten blommar wub.gif wub.gif wub.gif

En liten fråga ....den vanliga Dr Westerlund blommar den ?
Anki på Öland
CITAT
En liten fråga ....den vanliga Dr Westerlund blommar den ?


Ja, med små rosa/lila blommor.
Anki
Fenja
Pelargonsällskapet har bilder på massor av pelargoner!! Länk till en blommande Dr Westerlund.
Mvh
Fenja
råse-marie
Oj ohmy.gif gud va jag lär mig mycket av er smile.gif
Jag har aldrig vetat att den kan blomma min moster har en ...den har aldrig blommat.
Fick skott från en på odla och den blommar NU!!!!!! wub.gif
Jamenar bara så där snabbt .......Snacka om gröna fingrar biggrin.gif wink.gif *S*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon