Full version: Våra sovrumskompisar
norpan
Här kommer bilden på spindeln som bor i vårt sovrum och som bits mad.gif


Och här är den döda... wub.gif Lite större än den andra, men jag tror ändå att det är samma sort.


Någon som vet vad det är för någon liten luring??

// Norpan zon1
cic
Är det bara jag som inte kan se bilderna..? unsure.gif
*Laika*
Jag tror att det är samma bilder som norpan har i sitt album, kolla där. men jag har inte en susning om vad det kan vara för sort.
mvh. Laika
Fenja
Jag tycker bäst om den andra spindeln!!
Mvh
Fenja
Gossen Ruda
Vad mordisk du är Fenja. tongue.gif Bilderna är lite små och otydliga men jag får vibbar åt Husspindelhållet, eller nån släkting. Dom kan bitas men det är ovanligt.
norpan
Husspindel...finns det olika arter bland dom också eller ser alla i stort sett likadana ut?

Funderar på att köpa något insektsmedel och spruta. Det är väl helt okej att de finns i garaget och ute kring, men jag vill verkligen inte ha in dom i sovrummet mad.gif . Någon som har någon erfarenhet av att bespruta eller älskar ni spindlar allihopa biggrin.gif ?
zaaritha
Nej, jag älskar då ej spindlar! Men; du har alltså husspindel..........
De är ej farliga o bits bara i undantagsfall!
Men---- jag hittade en kärrspindel i badrummet i morse; de är ca 2 cm!
Jag blev lite "skraj", men fick ut den!!
Lärde ju som barn att man inte ska döda spindlar; ska betyda otur, enligt gammalt skrock.
Fenja
Nejdå, Gossen Ruda, jag är inte så mordisk! Jag brukar fånga dem i upp och ned vända glas, sedan får sambon förflytta dem till ett lämpligare ställe när han kommer hem. Mina kissar tar tack och lov hand om en del av dem med! wub.gif
Ibland funderar jag över vad städerskorna på hotellen i Västindien trodde om mig... jag gjorde likadant där med! För att kackerlackorna garanterat inte skulle komma ut igen, brukade jag placera en stol ovanpå fyra glas!! tongue.gif (Jag står inte ut med det kraskande ljudet som uppstår vid avlivningstillfället...)
Mvh
Fenja biggrin.gif
Gossen Ruda
Tyvärr Norpan, insektsmedel biter oftast inte på spindlar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon