magiana
Nya datorn (läs: begagnade datorn) visade sig vara inte helt felfri. Tur att jag har lite datakunskap mellan öronen, så nu verkar allt fungera som det ska smile.gif
TeliaNet
berätta vad det var för fel! unsure.gif
magiana
CITAT
berätta vad det var för fel!  


OK.

Först ville inte det virusprogram som fanns (Norton) i datorn uppdatera sig, men eftersom jag ändå skulle byta så avinstallerade jag det och laddade ner och installerade det andra virusprogrammet (AVG). Efter en körning med AVG hittades två trojaner som togs omhand med en knapptryckning.

Sen hade jag problem att installera zonealarm plus att jag fick felmeddelanden om skriptfel när jag var på nätet. Det visade sig att det var en gammal IE på datorn, men efter att ha installerat Internet Explorer 6 gick allt som smort. (fast det tog rätt lång tid innan jag kom på lösningen)
Posse
CITAT (magiana @ 21-08-2004, 10:03)
.... laddade ner och installerade det andra virusprogrammet (AVG). Efter en körning med AVG hittades två trojaner som togs omhand med en knapptryckning.

Har du AVG Free Edition? unsure.gif

(Frågar därför att jag just aldrig märkt att det i min dator är på alerten.... )
magiana
CITAT
Har du AVG Free Edition?


Jepp. Har alltid funkat utmärkt för mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon