Full version: botten
norrbotten
Hejsan

jag har tänkt börja odla i pallramar.Nu undrar jag vad jag kan lägga i botten på pallen så att ogräs inte kommer upp i jorden.
jag bor i norrbotten och tänkte att det är lättare att förbereda med jord redan nu ,i höst

tacksam för svar biggrin.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Om man vill hindra att det kommer ogräs underifrån kan man lägga svart marktäckväv (mypex) under, eller så kan man lägga ett tjockt lager tidningspapper eller liknande.
MRLINDELL
Tidningspapper har en tendens at fylla hela sopbehållaren när man väl skall ta hand om det och inser att man inte vill kompostera smörjan. Duk är nog det allra bästa alternativet. Man kan köpa duk på pånga ställen i både små och stora förpackningar. Bäst är väl att ta en bit gammal och använda den nya till något kreativare senare ...
åsgård
Mina pallkragar har fram tills nu fört ett gynnsamt liv i växthuset.
Till nästa år så skall jag göra om runt växthuset och vårt kompostområde.

Tyvärr står det en björk där och min fråga är, vad skall jag ha som markunderlägg för att de dj.... björkrötterna inte skall ta sig upp igenom en mattan?
Berith
CITAT (norrbotten @ 22-08-2004, 10:19)
jag har tänkt börja odla i pallramar.Nu undrar jag vad jag kan lägga i botten på pallen så att ogräs inte kommer upp i jorden.

Ett litet pepåkande bara.... själva pallen ska väl inte vara med. sleep.gif
norrbotten
Nej,naturligtvis inte...sorry tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon