Full version: någon som ska
vickeva
Hej på er!
Sommaren är slut och vi har åkt hem från stugan sad.gif . Nu undrar jag om någon ska till Sofieros trädgårdsutställning i helgen. Jag har aldrig varit där (på utställningen alltså..) men funderar på att åka i år. Ni som varit där tidigare; är det kul? Vad ska man se? (Rhododenronen blommar ju inte nu...).
Maria i Helsingborg
Som om man skulle vilja missa......

Det ställs ut, tävlas (t. ex. blomster-arr., grönsaker och ideér för små ytor/rum/teman), säljs (blommor, verktyg/ maskiner och hjälpmedel, honung, tvål m.m.)

Det finns MYCKET mer än rhododendron på Sofiero! Det är toppen!!!

PROGRAM
Sulawesii
Olika blomstersällskap ställer ut och har försäljning, det är anledningen till att jag vill dit, men det blir långt att åka, så jag funderar också på Bergianska som har utställning helgen efter Sofiero. Nån som vet om det ena är bättre än det andra?
Näcken
Läste reknlambladet för utställningen och det lät spännande. Tyvärr kan jag inte åka, det får bli ett annat år.

Risken är väl bara som med alla utställningar att det verkar vara mer än vad det är. sad.gif
Eva i Skåne
Nu har jag varit där!!! Väl värt att spendera en eftermiddag på. Mycket att titta på och mycket att handla, om man vill det, men dyrt ohmy.gif . Jag är lite imponerad att jag lyckades gå ut därifrån utan att ha köpt något, men där fanns inget som jag inte kan köpa någon annanstans till billigare pris.

Maken offrade sig och följde med wink.gif . Det var väl så att han valde på två onda ting - såga ved eller titta på växter laugh.gif laugh.gif , men han skötte sig bra får jag säga, stönade inte en enda gång när jag ville gå en runda till biggrin.gif
*Felix matte*
Vad avis jag blir nu sad.gif ... såg ju ett inslag därifrån i nyhetssändning ikväll.
Men de visade inte så mycket av "blomkläderna" som jag såg i någon tråd här.

"Det var väl så att han valde på två onda ting - såga ved eller titta på växter " laugh.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon