Full version: bara larv
yla
träffade på denna stora larv idag i skogen i mossan va den på väg nånstans vart vet jag inte men nån av våra experter kanske vet vart den va på väg,fin va den ialla fall
tycker jag

titta på myggan som passar på att bita på mej så ser ni storleken
renate
Wow,vilka vackra färger larven har.Vad det är för en vet jag ej men stor och fin är den.Nu kommer solen här passa på och går middagsrundan med Olivia.
Renate
ylle
Vilken bjässe!
Tesa
Ser ut som en tallsvärmarlarv..den stämmer inte alls med bilden på larven på naturhistoriskas sida men jag hittade det här i stället och det stämmer mer med min bok
Tallsvärmare
yla
CITAT (Tesa @ 25-08-2004, 15:37)
Ser ut som en tallsvärmarlarv..den stämmer inte alls med bilden på larven på naturhistoriskas sida men jag hittade det här i stället och det stämmer mer med min bok
Tallsvärmare

ja det verkar ju absolut troligt att det är den
tänk att dom e så stora som små wacko.gif blink.gif
o färgranna o sen blir dom diskretare som vuxna
0 mindre
tror på tallsvärmare eftersom den va i skogen o säker på väg till en tall laugh.gif

tack Tesa
Gossen Ruda
Eller så var den på väg från tallen för att förpuppa sig. Det borde den vara med tanke på tidpunkten. Möjligen kan den ha trillat ner och var på väg upp för att ta några tuggor till. Dom lever högt uppe i tallkronorna men förpuppar sig på eller i marken. Blir 70-80 mm som fullvuxna.

Mycket tjusig larv och bild. Jag har aldrig sett nån men så brukar jag inte klättra upp i tallar. Det vill till att ha tur för att möta en på marken. Köp en lott nu Oldwolfie. rolleyes.gif
yla
CITAT (Gossen Ruda @ 25-08-2004, 21:37)
Eller så var den på väg från tallen för att förpuppa sig. Det borde den vara med tanke på tidpunkten. Möjligen kan den ha trillat ner och var på väg upp för att ta några tuggor till. Dom lever högt uppe i tallkronorna men förpuppar sig på eller i marken. Blir 70-80 mm som fullvuxna.

Mycket tjusig larv och bild. Jag har aldrig sett nån men så brukar jag inte klättra upp i tallar. Det vill till att ha tur för att möta en på marken. Köp en lott nu Oldwolfie. rolleyes.gif

aha då ska jag banne mej köpa en imorrn om inte turen vänt tess dess laugh.gif laugh.gif

fin va den iallafall
lotta_
Vacker och läbbig på samma gång ---- larvigt! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon