Full version: Tack!
Zazu
idag kom snosingen och P. elongatumfröna.
ska förhoppningsvis inte ta död på snosingen igen laugh.gif .
tackar så väldigt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

MVH Zazu
*Laika*
Ursäkta en nybörjare med bruna fingrar. VAD är en "snosing"? Har aldrig hört talas om det, förmodligen är det nåt vanligt som alla andra redan vet vad det är.
mvh. Laika
Lena N
Nej, alla andra vet inte vad en "snosing" är. blink.gif

Vet inte om jag ska avslöja min nyfikenhet, eller sticka näsan i vädret och vara stött när utestängande fikonspråk används. wink.gif
Fenja
Hoppas att fröerna tar sig, Zazu, hör av dig igen annars! Sök på snosing så hittar ni förklaringen, Lars-Olof har förklarat det tidigare................fikonspråk *fniss*
Mvh
Fenja rolleyes.gif
Copycat
Nähä, om jag söker på snosing så får jag bara upp den här tråden. vad är det, nu vart jag nyfiken ordentligt. wub.gif
Betty
Såhär gick min sökning...
snosing biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Jag kan ta det igen:
"Madagaskisk snosing" kallar jag en slingerväxt jag hade med mig frön av från Madagaskar när jag var där på en naturresa för några år sedan. Närmare bestämt från ett sumpområde i nordvästra delen, nära staden Mahajanga (tidigare Majunga). Att jag kallar den för "snosing" beror helt enkelt på att den växer som en snosing. Den tycks kunna bli mycket lång och kan nästan användas som gardiner om den trivs i ett fönster. Den får inte torka ut och vill stå ganska soligt. Vad den heter på riktigt vet jag inte och har aldrig sett något skrivet om den, så alla uppgifter här bygger på egna erfarenheter. Nu har jag satt några nya skott, så den som är intresserad får gärna höra av sig! smile.gif

Olle
Monica M zon 4
Har du inget foto på snosingen? Vore kul att få se hur en snosing ser ut! laugh.gif
Lars-Olof Arvids
Nej, det har jag inte. Jag äger ingen digitalkamera och vet inte hur man lägger ut bilder i forumet. Snosingen har hela, avlånga blad som är ca 5 cm långa.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon