Full version: Jag har hört
andreas i uppsala
i London men det här är absurbt! tongue.gif Papegojor på besök i Stockholm Hoppas de kommer på besök till min trädgård och att jag kan fota dem lite bredvid palmerna och bananen. Var har dek ommit från, vilket zoo eller vilket land?
pejori
inte en aning om var dom kom ifrån. men dom gillade frut och bär. du får hänga upp vindruvsklasar i palmerna laugh.gif laugh.gif
om inte annat så kommer sidensvansarna då rolleyes.gif rolleyes.gif
wolkenkrabber
ajja dess parakiter borde fångas in tror inte dom skulle klara vinternet, plus att rönnbären jäser och fåglaran blir fulla senare ihöst
Mia, zon 3
Det såg ut som morhuvade papegojor tyckte jag, det är tuffa små rackare. Det kan mycket väl vara så att de vet var de hör hemma, och flyger tillbaka dit när det blir för kallt ute. Har hört att det finns uppfödare i England som har sina gojor fritt flygande året om. Kakaduor gillar att gå ut och snöbada, i alla fall om det är sol, trots många minusgrader.
Det är ett väldigt stort släkte, som är representerat i alla världsdelar utom Arktis och Antarktis. Keorna på Nya Zeeland lever i fjällen, och klarar sig alldeles ypperligt i snö.
Men man hoppas ju att de här har någonstans att ta vägen.... och jag hoppas att ni inte får dem i era äppelträd.... papegojor har nämligen den söta vanan att smaka på allt och inte äta upp något..... Har själv två stycken.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon