Eva Swahn
Sånna där idéer om att man ska ligga i ett visst vädersträck för att man ska sova riktigt gott - är det trams eller vetenskap - kankse vetenskapligt trams? Och vad går det ut på egentligen? Att huvudet ska vara åt - ja, vad då? Kraftfält pratar de om - de som förespråkar fenomenet. Vad menas? Heter den här övertygelsen nått?

Jag brukar vilja sova i ett rum som är ljust på morgonen och gärna så att jag kan se ut och att solen strilar in. Och jag är varken buddhist eller feng shui-anhängare, bara lite "naturbarn".
zaaritha
Jag tycker allt att du ska söka på "nätet", det finns en hel del intressanta grejer där! Dag Ståhlsjö var ju inne på detta , m fl. , men se´n dog han ju--
tyvärr.Och det finns en kille, som har en sida om just detta--kommer ej på hans namn nu!
*Felix matte*
Det kanske är Currylinjer du tänker på.
ellerFeng Shui

Personligen så anser jag det vara trams...jag sover gott oavsett åt vilket håll sängen står och även om toaletten inte är rätt placerad i lgh så rinner inte mina pengar ut...
jag är rätt så duktig på att spendera dem alldeles av egen kraft laugh.gif

Säkert finns det många som tror på "tramset" och det respekterar jag
Var och en blir salig på sin tro heter det ju.

Ha en bra dag allihopa!
pejori
tror heller inte på det direkt wub.gif wub.gif
men jag har märkt att jag sover sämre om sängen står åt ett visst håll smile.gif smile.gif
vet ej om det beror på väderstrecket eller något annat rolleyes.gif rolleyes.gif
Eva Swahn
Currylinjer? Det hade jag inte hört talas om. Men här på länken kan man läsa om sånt här:


http://hem.passagen.se/ruer0582/currys.htm

En del män verkar ha funnit optimala förutsättningar för god sömn där soffan står framför TVn ;o)
Fenja
Jag är inte heller troende, men vill gärna sova med huvudet åt norr... rolleyes.gif
Mvh
Fenja
cic
Så länge jag får sova på rätt sida i sängen, och får somna i "sked" med min äskade, så kan jag sova var och hur som helst.. wub.gif rolleyes.gif rolleyes.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (cic @ 28-08-2004, 12:26)
Så länge jag får sova på rätt sida i sängen, och får somna i "sked" med min äskade, så kan jag sova var och hur som helst.. wub.gif  :rolleyes:  :rolleyes:  :wub:

wub.gif
Lena N
Det som får mig att sova som bäst är kattspinn. wub.gif
Hannele
Som tur är sover jag gott hemma, på resor, i tandläkarstolen... tongue.gif
Ingen Hästen här inte.
ÅsaF
Att det går kraftfält, currylinjer är ju sant men hur de påverkar en vete sjutton. Har två såna currylinjestänger så jag kan gå runt i huset och testa vart de korsar varann i ett sk. currykors. Där sägs det att man inte ska sova och om man har problem med nåt så kan det bero på att man håller till i ett sånt currykors.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon