Dzad
Grävde upp dessa två från marken runt en buske för mer än en månad sen och planterade dem vid sommarstugan...
Den ena verkar ha fått höstfärger redan eller så lider den av nåt annat (kvistarna är så röda).

De ritualliknande stenarna och pinnarna finns där för många anledningar:
- då man slyröjer vid villan med maskin behöver man inte köra så nära de små stammarna ifall det finns pinnar som slår emot först.
- stenarna hindrar ogräs att växa runt den... Annars skulle det vara lika svårt att slyröja runt dem.
- dekoration!

Tycker själv det är kul att titta på bilder, så därför delar jag med mig med alternativa likasinnade. wink.gif
Fick förresten tips om hur jag skulle flytta lönnarna från dessa forum. smile.gif


yla
fint
sonen flyttade en sån där liten lönn ett år o nu e de över två meter hög o mår bra
smart att märka ut dom ordentligt för det kan lätt olyckas då man kommer förnära

jag har en bokplanta jag satt för tre vintrar sedan som mår fint
ojag joppas jättemycket att den ska bli hög o fin
kristerh
Det behövs inte många kyliga nätter för att de skall börja få höstkänslor -_-lönnen är en av de tidigaste att få höstfärger.
krister
cala98
Har planterat en varsin liten lill-lönn till sönerna att växa i kapp med..vi knäpper kort varje år... lönnarna vann!! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon