Full version: Så många barn
*Felix matte*
Säkert har de flesta av oss sett eller lyssnat på nyhetssändningarna från Ryssland.
Vi maler på som vanligt i ett försök att glömma det ohyggliga våld som finns ... bara ett stenkast från oss.
Men jag tror ändå att att vi mödrar och fäder känner samma förtvivlan som
de som väntat i dygn efter att få se sina barn men inte hittar dem.
Vad jag vill... är att vi skänker en stillhetens stund.. en bön om en fredligare värld... en värld utan krig och fasor.. en värld där alla barn får vara glada och lyckliga!
Visst håller ni med i min önskan wub.gif
gammelnalle
Jag skriver givetvis under !!!

björn
yla
jo ord räcker inte
Fenja
Absolut! Det måste vara helt fruktansvärt.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Bara förfärligt alltihopa ...
Tesa
..man undrar vart världen är på väg....
...jag kan inte ens föreställa mig hur dom känner...dom som drabbats... sad.gif mad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
cala98
renate
Jag tänker på de stackars mödrar/föräldrar som misste sina barn i dag.Det inträffade är förfärligt,saknar ord.
Eva i Skåne
'Visst är det förfärligt.
andreas i uppsala
Hemskt. Det är väldigt lågt att gå på barn så där. Över 150 döda och de flesta barn, fy tusan mad.gif sad.gif
lolo
Kan inte annat än hålla med er alla... Tänker mest på alla mammor och pappor som mist sina barn, så fruktansvärt! Måtte det bli slut på alla konflikter och terrordåd snart!
Ann-Louise
Smekajsa
Det är horribelt ...........

i de där krokarna av världen verkar inte ett människoliv

vara värt någonting
amaira
CITAT
Men jag tror ändå att att vi mödrar och fäder känner samma förtvivlan som
de som väntat i dygn efter att få se sina barn men inte hittar dem.
Vad jag vill... är att vi skänker en stillhetens stund.. en bön om en fredligare värld... en värld utan krig och fasor.. en värld där alla barn får vara glada och lyckliga!
Visst håller ni med i min önskan  


JA!

(och saknar orden)
TeliaNet
förfärligt!
tyvärr är det även svårt att sätta åt terrorister och deras nätverk.
Lena N
Det hela är så förfärligt så man vet inte hur man ska uttrycka det. En katastorf med enbart förlorare.
Fialotta
Fruktansvärt...vart är världen på väg...känns hemskt, hemskt sad.gif
Sulawesii
Jag är så FÖRBANNAD! Och ledsen..... Finns det något ynkligare varelser än terrorister????
Betty
Instämmer med er alla, saknar ord...
Iris i V-botten
Har dessa terrorister någonsin varit barn?
Eller har dom egna barn?
Hur kan människor bli så grymma?
Finns det inga gränser för vad man kan få göra för att få sin vilja igenom?
Jag tror inte att de vanliga människorna i Tjetjenien vill uppnå frihet genom terrordåd.
De vill bara få en chans att leva under drägliga förhållanden.
alex
Jag tycker inte att ni riktigt tänker på hur stämmningen borde vara inne i skolan...

Borde inte DE vara med om det värsta?

Kanske se en nära kompis att bli skjuten, och veta att det är din tur snart...

Usch, tänk att vara i deras plats!
andreas i uppsala
99.9 procent av Tjetjenierna vill ha fred och inte krig, men sen finns ju de här bergsturkarna i bergen som vill kriga på och de har kompisar, al quaida kompisar och de vet exakt hur man ska gå till väga för att förstöra, satans hantlangare mad.gif eller vad ska man kalla dem?
Smekajsa
Visst är detta fruktansvärt .......


men det är inte bara terrorister som är grymma

har precis läst ut en bok om Souad "Levande bränd"

det var hennes egen familj som hällde bensin över henne

och sedan satte eld på henne
Saiai
Tydligen kan människor göra vad som helst bara de är tillräckligt fanatiskt religiösa......eller på nåt annat sätt fanatiska........eller tillräckligt rädda......
Smekajsa
Souad levde på Västbanken, Palestina

börja det bli för mycket flickor i familjen

så rullade mamman in dem i fårskinnsfällen de föddes på

och kvävde dem...........................
pejori
alltid tragiskt när oskyldiga drabbas, speciellt när det är barn sad.gif sad.gif
mycket tragiskt sad.gif sad.gif
Lady Hamilton
Jag har inget att tillägga, Saknar ord................. Dödsiffrorna verka stiga hela tiden sad.gif sad.gif Hammis
Lena N
CITAT (Iris i V-botten @ 04-09-2004, 12:49)
Har dessa terrorister någonsin varit barn?
Eller har dom egna barn?
Hur kan människor bli så grymma?

Jag hörde på radion någon som uttalade farhågor för att det bland de drabbade barnen kan finnas några som kommer att reagera med att själva bli terrorister. Kanske delvis ett svar på hur förövarna blivit förövare. Terror och våld finns i många former och kan ofta spåras många generationer bakåt. Vi måste hitta sätt att bryta dessa destruktiva mönster var de än finns.
Annica i Sörmland
Så länge ett enda barn i världen lider, så är hela världen fel!!!

Jag får bara ont i magen när jag tänker, läser och hör vad som hänt. sad.gif Vad är det för värld vi skapat åt oss och kommande generationer? Jag blir så rädd... sad.gif sad.gif
Helen i Piteå Zon 5
Det är så tragiskt, man saknar de rätta orden /Helen
zaaritha
Detta är så vidrigt!! Men--jag tycker nog att de gjorde fel, som stormade.
De kunde väl förhandlat mer, istället?
Arma barn o arma föräldrar!!
Tittade på Sky News, mycket-- i går o var så ledsen.
Det gjorde ont innuti.
andreas i uppsala
så som jag uppfattade det så var det terroristerna som började det hela och stormingen var istället ett gensvar när terroristerna började skjuta på flyende barn, men ingen vet riktigt, det är ju ryssland
Smekajsa
har hört samma sak, Andreas

i intervjuer med de anhöriga utanför så rörde det sig inte om några hundra

snarare tusentals människor inne i skolbyggnaden
Ewa L
CITAT (alex @ 04-09-2004, 13:18)
Jag tycker inte att ni riktigt tänker på hur stämmningen borde vara inne i skolan...
Borde inte DE vara med om det värsta?
Kanske se en nära kompis att bli skjuten, och veta att det är din tur snart...
Usch, tänk att vara i deras plats!

Jag undrar också hur de stackarna skall återhämta sig och bli människor igen. Terroristerna har uppenbarligen lärt sig sin läxa från Norrmalmstorgsdramat, dvs bli inte vän med fienden. De har behandlat dessa människor fullständigt skoningslöst.
Att vara därinne, prisgiven, och dessutom ha vänner och anhöriga däribland dem...

Vi kan nog aldrig göra oss en fullständig föreställning av hur vidrigt de har haft det. Vi kan bara tänka hur det skulle vara att inte få mat eller vatten, och dessutom inte få nyttja toaletten.
Lady Hamilton
sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Det blir värre o värre ju mera information som vi blir delgivna !!!!!!!!
Var skall detta sluta? Det verkar ju som att det hela var planerat lååååååååångt i förväg
huh.gif sad.gif huh.gif sad.gif Hammis
adrian
"När välfärdssamhället vacklar så tar barbariet över..."

Jag har varit i Egypten och där var mentaliteten faktiskt ganska skrämmande...

En människas liv var lika mycket värt som en flugas i sverige...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon