Full version: en skönhet
wolkenkrabber
St Paulia - neon electra tror jag den kallas ska kolla på namn lappen senare blommorna e lite större en en femkrona





bara för att ja e så snäll får ni se mitt kaktus skåp och voodoliljan kaktus skåpet e 40cm högt och 60cm långs för proportionerna fotot vart lite dåligt, hade fel iso inställd, ajja i den lite störra ljusbrunka brukan e sticklingaran ja fick av pejori. taack och tack copycat för voodooo liljan Woooh den råkkar fett

*Laika*
VoodoLiljan va störtläcker, var kan man få tag på den? Jag sökte på Google men det gav inget resultat. Är det en Lilja eller vad är det för nåt? Skitsnygg va den i alla fall.
mvh. Laika
Helen i Piteå Zon 5
Det du kallar för Voodolilja ser ut som min planta av Arum cornutum, kallas för Mexikansk underblomma, kan det vara en sån? Det är en knöl som man driver upp på våren, den blommar med en blomma som stinker så fruktansvärt att den går inte att ha inomhus, men sedan kommer dessa läckra fläckiga stjälkar och palmlika blad, då frosten kommer låter man den vissna ner och man förvarar knölen torrt, mörkt och svalt för att börja om till våren igen. Då lägger man knölen utan vatten, utan jord, bara vänta i ca. 4-6veckor på att den ska börja blomma, då den blommat klart planteras den ner i näringsrik jord. /Helen
wolkenkrabber
japp det är sådan på engelska heter den voodoo lily
Fenja
Du råkar inte ha något blad över av den St Paulian? wub.gif Jag har en trevlig liten Blue Dragon:


...och en liten Blueberry Mint:


Om du vill ha av dem?
Mvh
Fenja
wolkenkrabber
jess boxx, skulle absolut gäran byta har en som heter white feather eller nått liknande också, gillar båda skarpt fast den dära mintisen var ju coolast
Fenja
Jag Pm:ar dig!!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon