Full version: äntligen här!
jessica zon6
Nu har lökarna kommit med posten.
Det blevnågra tulpaner;Recreado,queen of night,orange bouquet,texas flame och tarda dasystemon. Lilja- marrakech och allium- ostrowskianum... biggrin.gif

Och redan har de kommit ner i jorden...

mvh

jessica
Betty
Ja, visst är det roligt, kändes lite som julafton att öppna paketet.biggrin.gif
Ännu en fördel med att bo i norr - man behöver inte vänta så länge på sina lökbeställningar,
får dem först av alla!:P
Fasta och fina lökar - som vanligt när man beställer från Odla. smile.gif
Och vilken tur att vädret är så strålande sensommarvackert just idag!
Nej, här kan jag ju inte sitta längre, måste genast ut och gräva! laugh.gif wub.gif
Mikaela
Mina lökar skickas till Stockholm för att sedan skickas av min mamma ner till Ungern så jag får nog vänta ett bra tag...suck..
Jejja
Och inte har då jag fått några! Vad orättvist... Men jag har ändå varit ute och planterat lök idag. De jag köpte på Hågelby-mässan förra helgen kom ner i jorden och jag började plantera om och gräva nya rabatter tills både jag och barnen fick fly regnet för en stund sedan...
Smekajsa
Inte en lök så låångt ögat ser mad.gif mad.gif mad.gif

min vita rabatt börjar bli färdigplanterad med perenner

nu är det löken jag väntar på......................................
Betty
CITAT (Smekajsa @ 07-09-2004, 16:52)
Inte en lök så låångt ögat ser  :angry:  :angry:  :angry:

Avstånd mellan Luleå och Örebro - 97 mil, du får nog vänta ett tag till du Karin... tongue.gif
Smekajsa
BBBUUUHHUUUU...........
*Felix matte*
Eftersom avståndet mellan Kiruna och Luleå är 34 mil
så borde jag fått lökarna senast igår..... men jag får fortsätta vänta rolleyes.gif sad.gif
Betty
ohmy.gif Jag trodde du redan hade fått dina lökar! huh.gif Men jag kan bara trösta dig men att "Den som väntar på något gott..." Du får dem säkert i morron! biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 07-09-2004, 17:29)
ohmy.gif Jag trodde du redan hade fått dina lökar! huh.gif Men jag kan bara trösta dig men att "Den som väntar på något gott..." Du får dem säkert i morron! biggrin.gif

Hoppas att han plingar på dörren i morgon... brevbärarn biggrin.gif
Han är så snäll och tar alltid med sig skrymmande försändelser så slipper jag ta mig till pos... macken wub.gif
Jejja
JAAAAAAA!!!!!!
Nu kom mina lökar också!
Jag har beställt en tulpan - Gavota,
en narciss - Salome,
en lilja - Chianti,
en vårstjärna - Pink giant,
och tre allium - Karataviense, Albopilosum och Ostrowskianum.
Nu ska jag gå ut och gräva....
wub.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Vid elvatiden plingade han på och överlämnade paketet wub.gif
Halv tolv var lökarna "på plats" biggrin.gif
Nu gäller det att hålla alla tummar och tår och be en extra bön att de ska klara kylan och glädja oss till våren rolleyes.gif wub.gif

Vid prästgården blommar de varje vår wub.gif
Kajsa
Fick min låda idag, ska bli spännande och se om Apeldoorn tulpanerna verkligen kommer igen år efter år som det sägs. Så blev det Allium och narcisser rolleyes.gif
Smekajsa
YYEEEAAAAHHHH !!!!!!

Nu är dom här biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

mina vita lökar alltså wub.gif wub.gif wub.gif

köpte flera paket av Vit - Harmoni = tulpan,narciss + crocus

och några paket av pärlhyacint, vit förståsssss

vilken tajming, precis lagom till helgen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
fruberglund
Suck...bor man söderöver så gör man.


Får nog lugnt vänta på mina lökar...men tur är väl det för mina rabatter är inte färdiga än smile.gif

MÅSTE ut och gräva imorgon, skulle bli hyfsat väder har de sagt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon