Full version: Nu faller Järneken
Gossen Ruda
Väggrenoveringen hotar nu allvarligt Järneken som min mamma planterade för drygt 20 år sen. Vet inte riktigt vad hon tänkte på när hon planterade den en halvmeter från väggen. Möjligen att huset aldrig skulle målas nån mer gång. Eller att det inte var meningen att den skulle bli 4 meter hög. Jag har i alla fall insett att jag kommer inte åt att byta väggpanel och tilläggsisolera med den taggiga kamraten i närheten. Möjligen kanske stubben skjuter nya skott, den har frusit ner helt en gång.

wolkenkrabber
tråkigt, annars skulle ni kunna ställa en plywood skiva imellna den och väggen och böja plantan lite utåt, knäcks den så knäcks den men då har den ju chancen att klara sig utan att bli ner sågad iaf
Gossen Ruda
Har funderat i dom banorna också inklusive att kapa alla grenar, men jag kommer inte åt att svinga hammaren. Ett annat problem kommer att uppstå när jag skall jobba med väggen runt hörnet. Där står en jättebuxbom, drygt 2 meter hög och lika bred. Också intill väggen. Plantera aldrig storvuxna buskar och träd för nära hus!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon