Full version: Spindel & lite mat..
Exotic
Tog en bild på min spindel som suttit i min rabbat. smile.gif tongue.gif
Är det en kors spindel ?
Gossen Ruda
Möjligt men det är svårt att se underifrån. Tjusig bild i alla fall. För övrigt är det en hona. tongue.gif
emalin
Härlig bild!

Hur kan man veta att det är en flickspindel? *nyfiken*
Gossen Ruda
Honan har större bakkropp för att få plats med alla ägg. Dessutom har hanen förtjockade och klubbformade käkar som används för att föra över sperman. Det är dom korta "benen" längst fram, eller ner på bilden. Kommer inte ihåg om dom kallas palper, pedipalper eller mindibler. rolleyes.gif Fast det kan kanske kvitta. biggrin.gif
amaira
Ja, du får verkligen fina bilder Exotic! Klara och fina med bra skärpa och ljus.

Din höjdarbild är i alla fall, tycker jag, kattbilden i mingeltråden! Det skulle kunna vara ett bokmärke, eller en affisch, den är helt betagande!
Hela kompositionen, blicken i båda katternas ögon, kontrasterna mellan stor och liten, långhårig och korthårig. Mycket vackra katter på en mycket vacker bild!

/amaira.
Exotic
CITAT (amaira @ 09-09-2004, 10:01)
Ja, du får verkligen fina bilder Exotic! Klara och fina med bra skärpa och ljus.

Din höjdarbild är i alla fall, tycker jag, kattbilden i mingeltråden! Det skulle kunna vara ett bokmärke, eller en affisch, den är helt betagande!
Hela kompositionen, blicken i båda katternas ögon, kontrasterna mellan stor och liten, långhårig och korthårig. Mycket vackra katter på en mycket vacker bild!

/amaira.

Jisses annåådddaaa amaria tongue.gif
Nu blev jag allt stolt som en tupp,slog nästan huvudet i taket *hihihihih*

Nu kommer jag att sussa gott i natt smile.gif rolleyes.gif

Tack & Bock från en glad Exotic smile.gif rolleyes.gif
yla
wooww den bilden gillar jag
snyggt
o nu måste jag in i ditt album o kolla också rolleyes.gif
Boxbum
Ja det var en vacker bild, jag älskar dom så krypen.-) Titta gärna på min spindelbild:-) Spindel
Exotic
CITAT (Boxbum @ 12-09-2004, 16:30)
Ja det var en vacker bild, jag älskar dom så krypen.-) Titta gärna på min spindelbild:-) Spindel

Läcker bild ,det ser ut att vara samma typ av spindel laugh.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
Nu börjar jag igen fundera på kameraköp laugh.gif
Imponerad av bildkvalitén. ohmy.gif wub.gif
Boxbum
Felix matte, ja det tycker jag du ska göra, finns inget roligare nästan än att fotografera:-)
*Felix matte*
CITAT (Boxbum @ 12-09-2004, 22:14)
Felix matte, ja det tycker jag du ska göra, finns inget roligare nästan än att fotografera:-)

Nu kommer det ju att dröja ett tag... ca 9 månader... tills spindlar och andra kryp kommer på återbesök. sad.gif biggrin.gif Men jag har funderat på att man kanske skulle kunna ta en massa fina bilder på snöstjärnor... eller heter de snörosor.. de som hamnar på våra fönsterrutor om vintern. unsure.gif
Nåja... jag vandrar vidare med min lilla "skruttkamera"... tills vidare. biggrin.gif
Fenja
Bra initiativ Felix matte!! Mera snöstjärnor och rimfrostmönster vore trevligt!
Mvh Fenja
*Felix matte*
Ett par testbilder som jag tog med min nya kamera... fick den idag.biggrin.gif
Den här krabaten fanns på altanen igår... idag kom han in på balkongen.
Vet inte vad det är för sort unsure.gif kroppen var 9 mm lång ohmy.gif

Gossen Ruda
Jag får gratulera till kameratillökningen. Premiärdjuret är en lockespindel. Vilken art vet jag däremot inte.
*Felix matte*
CITAT (Gossen Ruda @ 21-09-2004, 18:52)
Jag får gratulera till kameratillökningen. Premiärdjuret är en lockespindel. Vilken art vet jag däremot inte.

Tackar! wub.gif Jo dagen har gått åt till att läsa igenom alla papper och testa, testa och testa.
En sådan spindel har inte jag eller min man tidigare sett, och hör o häpna.. jag har stått jättenära "odjuret" och studerat de otäckt långa benen
amaira
CITAT
och hör o häpna.. jag har stått jättenära "odjuret" och studerat ...


VA!!!??? Är det sant???!!!
Jösses amalia - eller jösses amaira - eller helt enkelt Jösses Agneta!

Är det dessutom du, alldeles själv, som har tagit bägge spindelbilderna? Även kroppen i sådan närbild?
Jösses amalia skriver jag en gång till i så fall!

Grattis, STORT grattis! Du är modig som en tokig!
Mod ger alldeles tydligt utdelning.

Jo, och så förstås
GRATTIS till nya kameran!!!

Och välkommen "in i gänget", både blomstergänget och spindelgänget laugh.gif

Och så får du skapa ett nytt snöstjärnegäng. Jag anmäler mig frivilligt. wub.gif

Kram från amaira.
yla
CITAT (Felix matte @ 21-09-2004, 15:35)

grattis Agneta till den nya kameran
ojojoj vilken fin bild du tagit,,bilder menar jag va kul
man ser vattendroppar på den
då kommer vi få se norrländska spindlar o
snöstjörnorna ska bli härligt att se du kommer nog bli först med dina

plåta på
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon