Susanne i Linköping
Förlåt ni som inte bor i Östergötland, men jag vill påminna er som gör det om att på söndag 12/9 är det Jättegrönt, den årligen återkommande skördefesten, i Gamla Linköping. Tävlingar med olika klasser: tyngsta pumpan, största solrosen, humorklass mm, det brukar alltid vara kul att titta på och varje år tänker jag att nästa år ska jag försöka vara men men icke då, sånt hinns inte med / blir aldrig av. Försäljning av lite av varje. Och så kan man ju handla godis i chokladboden om frukt och grönsaker känns för nyttigt! laugh.gif

sleep.gif Det låter lite som reklam och det är det väl också, men jag har i alla fall ingen ekonomisk vinning av det personligen. Men det vore ju synd om någon Odla-medlem skulle vara i närheten och missa evenemanget!
Zanna
CITAT (Susanne i Linköping @ 09-09-2004, 09:53)
Förlåt ni som inte bor i Östergötland, men jag vill påminna er som gör det om att på söndag 12/9 är det Jättegrönt, den årligen återkommande skördefesten, i Gamla Linköping. Tävlingar med olika klasser: tyngsta pumpan, största solrosen, humorklass mm, det brukar alltid vara kul att titta på och varje år tänker jag att nästa år ska jag försöka vara men men icke då, sånt hinns inte med / blir aldrig av. Försäljning av lite av varje. Och så kan man ju handla godis i chokladboden om frukt och grönsaker känns för nyttigt! laugh.gif

sleep.gif Det låter lite som reklam och det är det väl också, men jag har i alla fall ingen ekonomisk vinning av det personligen. Men det vore ju synd om någon Odla-medlem skulle vara i närheten och missa evenemanget!

Jag tycker det är roligt att få tips om evenemang även fast det inte alltid har med växter att göra. Bodde jag närmare Linköping så skulle jag nog åka dit, det lät intressant. Chokladboden var nog det jag blev mest nyfiken på biggrin.gif

Susanne som ääääälskar choklad - ren choklad
mekare
jag kommer att sälja sticklingar där på söndag. de har tyvärr inte hunnit rota sig ordentligt ännu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon