A-K
Hej,
vad kan vi göra för att hejda en okänd katt från att använda vår nya fina grusgång som kattlåda? Flera gånger om dagen får vi gå dit och ta bort efter den mad.gif

Hjälp, vad kan vi lägga ut så att den slutar? Vi vet att man kan spruta vatten på den, men vi hinner inte se den när den är där, bara spåren av den...
el_fishko
för det första: tihi:)

FÖR DET ANDRA: FINNS NÅGOT MEDEL PÅ GRANNGÅRDEN MAN KAN LÄGGA UT, TYP KATTBORT ELLER NÅGOT.
lotta_
Någonstans har jag sett att det finns FY-spray att köpa, kanske var det i en handelsträdgård, kolla där du brukar köpa plantor.
pejori
testa inte fy-spray den är värdelös mad.gif mad.gif
fullständigt bortkastade pengar. jag fick en flaska av min granne och katterna brydde sig inte ett dugg. snarare verkade det som dom gillade den sad.gif
har läst nån stans att dom inte gillar citron, så häll ut rivet citronskal på gången wub.gif wub.gif
Smekajsa
Förbaskat - förbenat

att den som drabbas av "skiten" ska behöva köpa en massa

fy-spray och sånt mad.gif mad.gif
Gossen Ruda
Instämmer. Det borde vara ägarnas sak fast om man inte vet vem som äger skrället? För några dagar sen när jag tittade ut genom köksfönstret såg jag en av katterroristerna som just skulle börja krafsa jord över skiten den just lagt i mitt potatisland!! mad.gif Den fick fart när jag vräkte upp fönstret. Sen tog jag en spade och la skiten i hålet i häcken där katterna brukar passera. Hoppas dom trampar i det. Jag vill inte ha kattskit i mina trädgårdsland.

Jag var fortfarande arg idag när jag tog upp lite mer potatis. Så när bjällerkatten kom i närheten försökte jag pricka den med en potatis som angripits av blötröta. Missade men jag tror det stänkte på den. Man måste få avreagera sig. biggrin.gif
Smekajsa
Min varmkompost, gräsklipparen,skottkärror m m står under ett tak

där vi tidigare hade vår ved , där under är det snöfritt vintertid

och det ska mycket till innan det fryser därunder.

Detta är grannkatternas Mekka !!!

Hur kul är det att trampa i kattskit var gång man går till komposten ??

Undrar vad dom skulle säga om min hund dynga sig i deras trädgård !!??

Usch, nu blev jag förbannad

mad.gif mad.gif mad.gif

Lika bra och dra täcket över skallen nu .........................
Zanna
CITAT (Gossen Ruda @ 09-09-2004, 22:15)
Jag var fortfarande arg idag när jag tog upp lite mer potatis. Så när bjällerkatten kom i närheten försökte jag pricka den med en potatis som angripits av blötröta. Missade men jag tror det stänkte på den. Man måste få avreagera sig. biggrin.gif

Jag har själv två katter och de gick gärna (kanske inte på toa men ändå) i trädgården hos min gamla granne som är väldigt noggrann med sin trädgård. Han var inte förtjust i det så jag sa åt honom att hellre skrämma katterna rejält några gånger än att hålla på och jaga dem titt som tätt. Jag tror det är bättre att göra som du - slänga något på dem eller spruta vatten eller liknande. Det låter kanske brutalt men jag tror det har fungerat för mina katter går inte dit längre. Grannen stod redo med bollar som han kastade, det såg så roligt ut - inte ofta man ser en 80-åring kasta boll. Sen tycker jag också att det är bättre när grannarna säger ifrån i stället för att gå och prata skit och vara missnöjda bakom ryggen på en.

Citrusfrukter är katter inte förtjusta i så man kan slänga ut skal men de tappar väl lukten ganska snabbt så man får ju hela tiden slänga färska skal.

Min första katt gick aldrig på toa utomhus utan hon satt och väntade vid dörren tills jag kom hem och rusade ut. Hon fick heller aldrig gå ut på morgonen innan hon varit på lådan (jag stängde in henne i badrummet en liten stund och hon gick direkt, sedan fick hon gå ut).
nilla
Fick den här länken igår - vet inte om det är på allvar eller skämt Stygge
Missa inte filmen som visar den skrämmande upplevelsen http://www.ideverkstaden.com/stygutdem.html

Är man tillräckligt desperat kanske man vill prova? smile.gif

Gunilla
kristerh
kan du inte försöka att ta reda på vems katten är wink.gif inte så lätt kanske, försök att locka på den..., om ni får syn på den, oftast har katterna ett halsband med namn o adress, telnr, kolla med grannarna om de vet vems katt det är, nån borde veta, de kanske har samma problem.
krister
lena:-)
uj.jag vågar nästan inte, men jag har haft katt själv och tyckte faktiskt det var lite småkul trots allt! Dock INTE EN REKOMMENDERAD METOD! en Ford och en katt
nilla
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Den tyckte jag var kul! Hemsk, men kul. Man fattar ju att den är trickfilmad.

Gunilla
Snöflinga
Faktiskt är rivet citronskal och ännu bättre citronolja (tror jag det heter,
väldigt effektivt. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon