fruberglund
...blir det pallkrageodling!!!

Blir sååååååååååå sugen på det när jag läser alla era inlägg om detta.

Betty - gillar din pallkrage-rabatt du har i albumet skarpt, den är jättefin!
Ingrid på Västkusten
Varför vänta? Vitlök kan Du ju sätta nu t ex smile.gif

Fast jag håller egentligenemd, trädgårdens utformning blir bättre av att man drömmer en hel mörk vinter emellan - så gör jag ju själv!
fruberglund
Kan inte göra något trädgårdsland än för vi har inte plats.

Är i full färd med att köpa till mer tomt och först då kan jag göra mitt pallkrage-land, förhoppningsvis till våren smile.gif
Ingrid på Västkusten
Grattis :-) så har vi med gjort fast arrende då i mitt område har man inte råd att köpa till :/
Ännu roligare å planera vill jag lova! Blir det storodling då? Ta gärna med en kompass eller kika i relation till Ditt eget hus hur väderstrecken ligger för bästa planering och 'riktning'. Det är GULD att kunna planera ordentligt ifårn början - så det blir bra ,-)
Hör gärna runt i grnanskapet om det finns någon med stallgödsel, kolla gärna på stall ( ridstall) och fråga om Du får forsla ett lass eller två - det kan Du göra tidigt på våren och hämtar Du mycket kan Du ju ha det i flera år - det blir ju mera 'mulligt' ju längre det ligger ;-)
fruberglund
Tack, bra tips. Det ska jag kolla upp när det är dags. Finns massor med hästfolk runtomkring här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon