Full version: Stigmata
Caprice
Någon som såg programet...?

Varje gång har törnekronan mm bildats sedan... 1982 tror jag... När de är där med filmkamera händer ingenting synbart... Förutom litet sår i sidan UNDER täcket... Oljan i ansiktet kom, just när ingen var där... Ingen olja kom ur fotot som stod under en kupol...

Hmm, njae... All respekt för de som är troende, men det där tycker jag var på gränsen till fånigt...

Caprice
humla
Jag såg programmet, och är tveksam till hurvida det var.

Men jag håller med mannen i slutet som sa ungefär; "mirakel och liknande utförs på ett sådant sätt så att de som inte vill tro ska kunna hitta tvivel, medans de troende får så pass mycket bevis så att de kan tro"

Tro är ingen vetenskap som ska kunna gå att bevisa. Om Gud ville skulle han ju kunna visa sig för alla världens människor. Men han vill ge människan ett val, att välja att tro eller inte. Typ.
Anita S
Jag tror inte på Gud, men är ändå intresserad av stigmatra.
zaaritha
Såg ej detta program, men har sett andra på Discovery. Bl.a. ett; där man fick se hela processen, fr. början till slut, s a s. En äldre kvinna i Spanien som fick sår i pannan, på händerna, på fötterna o i sidan, vid påsktid.
Kamerorna följde henne i 10 dygn o man såg hur såren utvecklades.
Jag vet inte vad man ska tro eller inte tro---men; märkligt är det!
Hoppas att Discovery är mer seriösa än Sci-Fi var, när den kanalen fanns!!
GoSatta
jag säger inget om stigmata, där har jag svårt att skaffa´mig en åsikt men tv3s program var löjligt, på gränsen till patetiskt men den är väl iof inget ovanligt med den kanalen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon