Full version: SPINDEL
norpan
Hittade den här otäckingen i garaget.
Någon som vet vad det är för sort?



// Norpan
carren
En sådan sort som gör sig bäst platt på undersidan av en tidning, tror jag... Nej, men skämt åsido, modigt att du kutade in efter kameran, jag hade kutat in och ringt 112 smile.gif
amaira
Häftig sort! Är den så stor som den ser ut på fotot? Alltså 1,2 x 3 meter ... Nä, skojjar ... men den ser verkligen stor ut.
Undras vad han är för sort.
Orchid
ohmy.gif
vad läskiggggggggggggggg den var!!
LenaTuring
Den hade vacker röd färg i alla fall............... tongue.gif
lotta_
Fy bubblan ... *ryser*
Gossen Ruda
En riktig skönhet. Brukar sällan bli mer än en halvmeter mellan fötterna. Lite svårt att se men det verkar vara en Husspindel. Ser ut som en hane också. laugh.gif

Hmm, kanske bäst att skriva att jag skojade om storleken. Fast ett par cm blir dom.
*Felix matte*
Så vacker den är wub.gif
Husspindel? är de röda?
wolkenkrabber
mjo de likar hus spindel, men jag har för mig att dom var grådassiga, bruna
yla
ja de va en fin en o jag trodde också att dom brukar vara i en annnan färg
jätteläcker rolleyes.gif
Gossen Ruda
Jag tittade mest på form mm. Huspindeln har lite brunrött i sin färg men jag misstänker att bilden är lite skum i färgåtergivningen pga glödlampsljus.
Xelma
Jag kanske ska fota våra 7cm stora spindlar innan de förpassas någon annanstans... Jag gillar inte riktigt de stora, svarta med tjocka ben. Inte för att jag vill få igång någon spindel-anorexi, men de är så stora och snabba och envisas med att bo på vår toalett. sad.gif
Exotic
Vacker röd färg ,har inte sett förut rolleyes.gif

Exotic
amaira
I morse när jag vaknade, funderade jag över vad som var på tapeten denna dag.
Så slog jag upp ögonen - och där, en meter från min blick, hängde hon, som var på tapeten...





Sakta sprack jag upp i ett stort leende ... en ny sovrumskompis wub.gif




Lilla sötnosen - som för all del är ganska stor, men inte fullt så stor som en korsspindel - har klättar lite högre upp mot taket, men tycks trivas.

Hoppas hon stannar! Hon har kommit till rätt plats. wub.gif


En gång i somras - det var riktigt fascinerande, jag som inte är rädd för insekter (även fast jag inte känner något behov av att klappa dom!!) var ute på ängen - och så är det något som liksom "knäpper till" på min axel utan att jag ser vad det är. Nån insekt av nåt slag antar jag, kanske en gräshoppa.
Men jag fick gåshud över hela kroppen och blev "livrädd" inombords! Det gick så fort så jag hann inte "reagera" innan jag reagerat ohmy.gif .

Rädd utan att vara rädd! Hjälp! Häftig känsla!

Helt fascinerad stod jag och tittade på den kraftiga gåshuden över hela armarna, som det tog åtminstone nån minut för att försvinna.

Det sitter verkligen i generna!

/amaira
Boxbum
Nej nån husspindel tror inte jag det är, tycker mer att den påminner om rovspindeln om man tittar på "ansiktet"..*ler* fin va den ivarjefall, hade den den färgen?
Boxbum
amaira, vilken vacker spindel, är det någons lags kräftspindel måntro:-)
norpan
Här kommer en bild på kompisen, eller kan det kanske vara älskarinnan wub.gif ??





// Norpan
carren
Åh fy s***n! Ni på forumet är verkligen sanna buddhister som kan älska även sådana kryp! Jag får gåshud av bara bilden, skulle ha svimmat i verkligheten. Och varför jag envisas med att läsa alla nya inlägg i den här tråden vet jag inte, någon form av äckel-fascination huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon