Mi70
Minns ni hur jag vojade mig för ett tag sedan angående min ganska nära förestående disputation? Nu har jag till och med fått ett fast datum (4 december)! Igår tyckte jag det kunde vara dax att kanske börja fundera på att hyra den där lokalen jag sett ut, som redan var bokad!!! Gissa om svetten började rinna......... Lokal efter lokal ringde jag på, allt var bokat, jag insåg då att den 4 dec ju faktiskt är nära första advent, och julfesthelvetet......... sad.gif blink.gif wacko.gif mad.gif

Nåväl, nytt försök idag, och jag fick napp, så nu är två lokaler bokade där jag efter inspektion skall bestämma mig för en av dem. Båda två kostar ungefär lika mycket.

Årsta Folkets hus (Loftet) rymmer 80 personer.

Fördel: rymmer 80 personer, stort och luftigt och tydlig 50-tals atmosfär. Nackdel: inte inne i stan.

Hartwickska Huset (Mariatorget) rymmer 70 personer.

Nackdel: lite trångt för 70 personer, består av lite mörka tegelvalv som nog iofs kan vara mysigt i december.
Fördel: inne i stan.

Har du varit i några av dessa lokaler får du gärna kommentera!

Så nu känner jag mig lugn och säker, skall bese dem nästa vecka då sambon kommer hem från en veckolång kurs, återkommer med besked! Nu skall jag bara bli klar med mitt manus!

I helgen var jag på exkursion till Östergötland för att se arkeologiska lämningar, allt från äldre stenålder till medeltid. Här är lite bilder!



Fågelbad på muren vid Alvstra klosterruin



New Dawn i Alvstra



Sen eftermiddag vid en åker i Östergötland, Halleby



En hage i Halleby, samt en stensträng från ev äldre järnåldern
lotta_
Vilka vackra bilder!
Lycka till med disputationen och lokalen!
netaave
Har du kollat på Münchenbryggeriet, dom har några lokaler dom hyr ut, och med en fantastisk utsikt över vattnet och stadshuset på köpet.

Jag har varit där på bröllop och vi var runt 100 gäster. Där kan man beställa maten från Mälarsalens restaurang också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon