netaave
Alla som tycker datorn är konstig fast ni kör ett uppdaterat virusprogram.
Ni har inga virus, men förmodligen en massa annat skräp som inte syns där.
Ormar, hästar och andra infekterade filer som sparas i datorn! Laddade hem ett spywareprogram, hade typ 65 inf. filer!

ladda hem det här:

http://www.download.com/3000-2094-10293213.html
är gratis, så läge man inte "regar" sig.
pejori
har kört den ett tag nu. den är jättebra!!!!
den ligger i bakgrunden och tar bort allt som dyker upp.
den scannar snabbt också rolleyes.gif
*Felix matte*
Jag har Ad-Aware som plockar bort ev.skräpfiler... funkar jättebra. biggrin.gif
Mikaela
Hej, hej!
Mina spyware är kvar ändå nånstans.
Har Ad-Aware och provade även Spyware Dr, dom tar bort dom för stunden men problemen är förtfarande kvar, (datorn går långsamt, går inte att öppna upp en del sidor och startsidan ändras).
I början funkade det ganska bra men nu blir det bara värre o värre. sad.gif

Vet inte men jag kanske borde köpa ett AntiSpy program istället för gratis varianterna, eller borde jag lämna in datorn. Någon som vet?

MVH Mikaela
GoSatta
alla datorer blir slöa efter ett tag och då ska man installera om. Själv installerar jag om kanske 3 4 ggr per år men tycker att alla bör göra det minst en gång per år, man kan se det som en storstädning.

Sen borde alla som har XP ta hem servicepack 2 som har en bra brandvägg som gör att man slipper dom flesta spyware etc.
*Felix matte*
CITAT (Mikaela @ 23-09-2004, 18:07)
Hej, hej!
Mina spyware är kvar ändå nånstans.
Har Ad-Aware och provade även Spyware Dr, dom tar bort dom för stunden men problemen är förtfarande kvar, (datorn går långsamt, går inte att öppna upp en del sidor och startsidan ändras).
I början funkade det ganska bra men nu blir det bara värre o värre. sad.gif

Vet inte men jag kanske borde köpa ett AntiSpy program istället för gratis varianterna, eller borde jag lämna in datorn. Någon som vet?

MVH Mikaela

Då har du något annat fel i datorn. Har du kört Defrag?
Jag har hört att man ska göra det minst 1ggr/mån.

Min dator var jätteseg för några dagar sedan...jag fick knappt fram sidan "min dator" ... det berodde på att jag hade väldigt lite utrymme kvar i C... för jag hade lagrat en oherrans massa bilder där.
Jag flyttade bilderna till D och datorn var som ny igen.

Defrag säger också till om du har för lite tomt utrymme.
Mikaela
Hej igen, jo jag har defragmenterat och jag har brandvägg, men eftersom startsidan ändras och det kommer upp popups helatiden som säger att jag har en spywareinfection, så tror jag inte att det är på grund av förlite utrymme (datorn är ny också så vi har inte hunnit spara så mycket ännu).

Det är jätteirreterande, jag var tvungen att byta mailadress för att jag inte kom in på den längre (MSN search dök upp i stället) mad.gif
andersen
Mikaela hämta hem ad-ware se personal den är lätt och bra så får du bort skiten http://www.lavasoft.de/
Mikaela
Tack Snälla för tipset!
Ska skaffa den med en gång innan det blir värre.
Go´natt!

Mikaela rolleyes.gif
sommarstaden
Hejsan.
Jag kanske kan bidraga med ett tips.
En brandvägg är ett absolut måste till att börja med.
Men det räcker inte alltid mot virus och andra bifogade infektioner.
Jag har ett program som heter Complete Internet Cleanup pro 2.0.
Ett gratisprogram som jag fick med PC för alla.
Detta program rensar upp hela min Internethistoria inklusive dat - filer.
När jag kört det försvinner mycket skräp bl.a. sådant som ändrar startsidan.
Programmet borde gå att hitta på nätet eftersom det är gratis.
MVH
sommarstaden
Ingo
Min lokale PC-guru tycker att Spybot Search & Destroy är det bästa verktyget i den här genren. Den är gratis på riktigt (inte shareware) och kan nerladdas från någon av länkarna här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon