Hellen
Hej!

Gör ett nytt försök, det ser inte ut som om jag lyckades sist.

Ska jag täcka mina rododendron med löv? Fick veta av en trädgårdsmästare att det inte är bra då det kan frysa till is och kanske förstöra buskarna? Han rekommenderade att täcka med täckbark. Har tidigare hört att man ska täcka med löv. Känner mig lite förvirrad! Vad säger ni?

Hälsn Hellen
Ann
Det är helt riktigt,löv bildar ishinna, värst är eklöv, som inte bryts ned för till våren, täckbark är mycket bra. Så slipper rododendron frysa om fossingarna. Ann smile.gif
Sylvia
Löv är bra så länge de är torra. Och för att hålla dem torra ska de vara torra när man brer ut dem plus att man måste täcka dem med något som hindrar regnet att blöta ner dem. Granris som håller ett luftigt lagt plastskynke på plats kan fungera, bara det blir luftigt, alltså. Eller så ta till täckbark, den passar just till rodis.
Hannele
Sylvia, du har fått en fin bild bland idolbilderna...!! rolleyes.gif
Blir det tokigt om fler väljer samma bild...

Jag kan väl inte välja Humphry Bogart? Tjejer ska väl välja tjejer?? huh.gif
Virgo
halloj.

Men tänk på att det finns manliga tjejer och kvinnliga killar. blink.gif
Berith
Och du är väl den kvinnliga mannen då? tongue.gif Men då kanske du inte skulle valt en sån karlakarl som din bild...
Hannele
Har odla.nu nån jämnställdhetsplan??
Tjejer, tjejer överallt - odla.nu borde slås ihop med min biodlarförening! wacko.gif

mvh
feministen
Virgo
hejsan,
Nej, så hemskt är det lyckligtvis inte, men får väl rota fram bilden med bikinin.
Berith
Jag ville ju ha en kalender med såna fina bilder en gång... Kan kanske bli aktuellt nu när det snart blir nytt år? wub.gif

Kul rubrik förresten till dom här inläggen rolleyes.gif

Hannele! Vart tog bilden på dej vägen?
Hannele
Jag köpte en riktigt fin kalender förra året. Svenska bönder 2002
Ina
Jag har sparat en kalender med brandmän och katter - den är helt underbar! biggrin.gif
Gunvor Nilsson
B.C.S ger ut en ny kalender i dagarna - "lite rock-and-roll och lite beach". Får väl hoppas att det har med trädgård att göra också annars är det väl inget vi bör nämna här!

Vi kanske kan be dem fota sej bland blommor och blader för år 2004?!!! wub.gif
Hannele
Jag köpte Monets trädgårdar, 12 bilder för hela året, på Konstmuséet - att ha på jobbet.

(Shippendales har jag tröttnat på - riktiga svenska bönder bättre!! laugh.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon