josohl
Har tänkt göra 1-2 kallbänkar av pallkragar och i vinter dessutom en varmbänk. Funderar bara på hur jag skall göra med lock. Har en stor skiva genomskinlig plast som jag hade tänkt såga till istället för gamla fönster och fästa plastskivan med gångjärn. Men hur skall jag göra för att kunna vädra? Man kan ju lägga in en kil i ena kanten, men hur hindrar man locket från att blåsa upp och t.o.m. av? Nån som har en beprövad lösning på detta?
*22many*
Skulle det kunna fungera med en sådan där vädringshake (eller vad man kallar det) i plast som man har i sina fönster? Bara en tanke som flög genom mitt huvud just nu, har inte ens testat. Annars borde det väl kunna fungera med hasp + ögla (finns ju både korta och långa haspar) wink.gif tongue.gif smile.gif
Ingrid på Västkusten
Det finns nämligen alldeles SUPER lock i trä till pallkragar om man vill ha sådana :-) fast de är ju ogenomskinliga.....
själv kör jag med plast korrugerad som jag snickrat en ram till.
Brukar vara kil och en sten som håller allting på plats, hemskt primitivt ;-)

Hake som redan nämnts fungerar också jättebra!
nilla
Har sett en bra lösning där man fäster persiennsnöre och dito "snurrkloss" tänkte testa det på min nybyggda. Annars hoppas jag det verkar bli tillräckligt tungt om man fäster plasten i en träram.

Gunilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon