Full version: Parker i London
Malvia
Ska till London några dagar. Finns det några parker, trädgårdar där jag borde besöka? Tacksam för tips.
Caprice
Värt ett besök..!
Royal Botanic Gardens
Där finns även Millenium Seed Bank, säkert intressant...

Caprice
stina
The roof garden

/Stina
Malvia
Tack för tipsen!
Jag ska absolut besöka Roof Gardens, det kan var en upplevelse.
Får se tiden räcker till Royal Botanic Gardens.
ejjan
I Kensington Gardens finns ett slott med tillhörande trädgård. Strikt engelsk stil, bl a en jättedamm som var helst omgiven av höga häckar med bara små titthål i, snyggt tyckte jag (som var där i maj).
inh
Kew Garden, jättestor med hur mycket som helst att titta på
Chelsea Physic Garden (obs inte öppet alla dagar - jag stod där snopen vid en låst port för några veckor sedan)
Museum of Garden History (är inte säker på namnet men det är en upplevelse)

Ingrid NH
Viveka
Chelsea Physic Garden är charmig, med en jättespännande historia, oftast berättad av någon av de fantastiska gamla damer som övertagit skötseln av trädgården. (Om ni såg 'Te med Mussolini' vet ni vilken typ av gammal engelsk dam jag menar).

Om du har tid att offra några timmar är Wisley Gardens utanför Woking fullkomligt fantastisk, men det är nog svårt att ta sig dit utan bil.
Hannele
Jag tycker att i England kan man överrallt se fina spännande planteringar,
utanför varje hotell, vid varje kontor, varje bostad.








Dessa bilder är från Bath.
Malvia
Har varit på Kensington Roof Garden, en makalös trädgård på taket 6 våningar upp. Har en del bilder men lyckas inte med att få in dem här nu.
Hur gör man? Ange URL?
Malvia
mulle
CITAT (Malvia @ 04-10-2004, 10:38)
Har varit på Kensington Roof Garden, en makalös trädgård på taket 6 våningar upp. Har en del bilder men lyckas inte med att få in dem här nu.
Hur gör man? Ange URL?
Malvia

Jag har en ca en dag i London i december i samband med ett flygbyte.
Tror du, Malvia, att Kensington Roof Garden är sevärd också den tiden på året?
Mulle
Malvia
Det beror väl på temperaturen, men absolut är det en upplevelse att bara se trädgården även om inte allt blommar.

Det är inte alltid det är öppet, har de några evenemang så är det stängt för besökare. På andra försöket lyckades vi komma dit.
Har en del bilder som jag ska få dottern att få fram.
mulle
Tack - ska kolla om vi kan komma in!
Mulle
caprifol
Regents Park är min favoritpark. I Kew Gardens finns ju hur mycket som helst att se tidigare på året, men jag blev lite besviken när jag var där i månadsskiftet september/oktober förra året. Då var det rätt magert.
caprifol
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon