Åsa, mälardalen zon 2
Jag var inne på vivo idag och hittade vinbärstomater i askar på 100g, och gisses vilket pris, 25kr för en sådan pytteask. Kan det vara sveriges dyraste tomater?

Jag känner mig riktigt rik nu när jag går och äter av mina vinbärstomater (säljs hos ex. impecta under namnet vildtomat) som växer som ogräs i trädgården.
Cilla
Mmmm, javisst är man rik när man har egna tomater. En del pyssel är det, men tacksamt är det i augusti-september när man kan skörda. Ekonomiskt i hobbyodlingen är säkert tomaterna den bästa affären - kanske får man till och med tillbaka pengarna man lagt ut! ;-)

Rik är man när man har gräs som poppar upp på oväntade ställen också, sant när vintergrönan breder ut sig överallt... Nästan allt kostar ju 40 spänn per fem strån som planta om man ska köpa det...
nilla
Vinbärstomaterna är det som gått allra bäst hos mej i år - kanongoda!
Resten av sorterna blev det lite si och så med, många har inte hunnit mogna ännu... och det börjar ju bli lite knappt om tid nu.
Orange Bourgain är en annan sort som villigt satt mycket frukt. Goda, men inte lika mycket smak som på vinbärstomaterna. Prova att torka om du har gott om dom - smarrigt!

Gunilla
renate
CITAT (nilla @ 24-09-2004, 18:26)
Vinbärstomaterna är det som gått allra bäst hos mej i år - kanongoda!
Resten av sorterna blev det lite si och så med, många har inte hunnit mogna ännu... och det börjar ju bli lite knappt om tid nu.
Orange Bourgain är en annan sort som villigt satt mycket frukt. Goda, men inte lika mycket smak som på vinbärstomaterna. Prova att torka om du har gott om dom - smarrigt!

Gunilla

Vinbärstomater?har jag inte hört talas om,de ska jag så nästa år.Jag har inte köpt en tomat sedan länge äter mina egna;gott och billigt.
Hannele
Spännande sort!
Ska berätta för min mamma, så hon kan fixa plantor till mej nästa år. smile.gif
Jag kollar också priser på fruktdisken på vissa saker jag har hemma.
*Felix matte*
250:-/kg ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Jag har körsbärstomater som godis... betalar ca 50 -80:-/kg och tycker det är rätt så dyrt... men gott wub.gif laugh.gif
Kerstin
Apropå dyrt: Sveriges dyraste vinbär - röda, inte tomater - såg jag i en ICA-butik för en månad sedan. I en liten ask låg två hekto röda vinbär importerade från Holland för om jag inte minns fel 25 kronor! Vilken förmögenhet jag hade på min svenska buske!

Kerstin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon