Hej! Jag måste bara få fråga er här på forumet om det är normalt att syrenen blommar om igen i slutet av september? Håller den på att dö och vill skicka ut fröer för brinnande livet, eller? wacko.gif Och arunklarna som dels breder ut sig kolossalt och dessutom blommar för fullt i blått samt har massor av knoppar på G! Fingerborgsblomman blommar för fullt i gult och har också knoppar! Och smultronplantorna blommar OCKSÅ för fullt samt har fullt med röda bär. laugh.gif Måste säga att jag säkert ser ut som ett levande frågetecken just nu, inte trodde jag detta när jag flyttade in i huset med sambon för en månad sen. Är det verkligen bara den varma augustimånaden som är orsaken? Taklökarna blommar också för fullt sen länge. Är nybliven trädgårdsägare så detta kanske är "dumma" frågor, men jag måste bara få veta! wub.gif Ska man åtgärda detta på nåt sätt eller bara njuta av prakten så länge det varar? Finns det risk för skador nu om det plötsligt slår om och blir jättekallt? Jag bor i zon 5. /Ann-Louise