Full version: Inköp
lenamarita
Jag bor en mil norr om Lund (skåne) och undrar hur och var jag kan få tag i pallkragar på det billigaste sättet ( inte stjäla). wacko.gif
Ingrid på Västkusten
www.gulasidorna.se

Skriv in lastpall pallkrage pall eller EUpall - emballage - begränsa sedan till Din geografiska region och ring på!

Eniro är otroligt bra att hitta pallkragar ;D
Maria i Helsingborg
Vi har redan fått tag på stora pallkragar (från Dalarna!) men jag tänkte försöka blidka någon på MAXI här i stan - jag såg att de hade massor på baksidan! De får ju varor i dem.......*hoppas på tur* smile.gif .......du har kanske också någon stormarknad i närheten?
ingmet
Jag försökte flörta med COOP i Arninge (norr om Sthlm).. de hade massor ute på byggmarknaden som de bygger om... Men tji.. de var minsann inte till salu..
lisselbo
Affärerna kan vara ganska svårflörtade när det gäller pallkragar, eftersom det är "pant" på dom.
mvh Marie
Yin o Yang
CITAT (lisselbo @ 31-10-2004, 23:43)
Affärerna kan vara ganska svårflörtade

Jag har flörtat lite med vårt bostadsbolag. De får mycket saker på pall och pallkragarna kör de till återvinningsstationen blink.gif . Men om jag är först på plan, så får jag ta med mig så många jag vill hem wub.gif tongue.gif. Det har blivit några stycken (jag tar bara de finaste), så nu börjar gubben min bli orolig över mängden som ska fyllas med löv, kompost, jord, gödsel tongue.gif . Men man behöver ju inte använda alla direkt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . Vad gäller Falu rödfärg ska jag höra med gubben om den är farlig (han är målare, men har aldrig nämnt något om att det skulle vara så) wink.gif
jost
PALLKRAGAR kostar från 0:- till ca 50:-/st beroende lite på hur fina de är. Jag köpte på återvinningen i mitt samhälle, om man frågar snällt så kan de lägga undan sådant när det kommer in. Mina kostade 20kr/st i vanlig helpallsformat, så bet 10:- st för en sort som var 80x80, dvs udda storlek.

Lycka till!
Ingrid på Västkusten
Pallkragar är det itne pant på - det är pallarna det är pant på lyckligtvis. Men nya pallkragar kostar ändock en slant så det är förståeligt att de håller hårt i dem, speciellt nu när många har fått up ögonen för hur kul man kan ha när man odlar i dem :-))

Hälsar Ingrid
lisselbo
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 05-11-2004, 07:49)
Pallkragar är det itne pant på - det är pallarna det är pant på lyckligtvis. Men nya pallkragar kostar ändock en slant så det är förståeligt att de håller hårt i dem, speciellt nu när många har fått up ögonen för hur kul man kan ha när man odlar i dem :-))

Hälsar Ingrid

Varuhuset där jag jobbar har "pant" på sina pallkragar, så många dom tar emot ska även returneras.
Annars får dom "böta" för dom som inte går i retur.
mvh Marie
mairon
lenamaria du har ett par ställen i Staffanstorp som säljer pallkragar. 40- styck. Slå upp pallkragar på gula sidorna. Jag har köpt 10 st i Rydsgård, jättefina 50:- styck. Pallkragar är kanon!
Mairon
Ingrid på Västkusten
Ahaaaa- ett lokalt pantsystem :-) för sådan pant som finns för EU-pall har ju avskaffats för pallkragar ( lyckligtvis)

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon