Full version: oldwolfies tråd
Sidor: 1, 2
yla
Nu har jag gått ett tag o tänkt
i den här tråden kan man kanske bara kolla upp hur man kommer in till sonens novellsida
har ni förresten sett att ni kan skriva helt egna historier de behöver ju inte vara en fortsättning på novellen
o det tar alltid en stund innan just er bit av novellen kommer upp eftersom han läser först o lägger in sedan
plocka fram fantasin o skriv nu vettja
skriv i den oändliga novellen

jag tassar väl in igen nu då o slutar yla mot månen enstund



använd den andra tråden till att diskutera andra ämnen men vi kan väl behålla den här som en liten väg in i fantasin o ordskapandets värld ,,oki??
Berith
Vilka färgrika berättelser av Teddy Widegren - din far?

Skönt att du hittade tebax hit. wub.gif smile.gif
amaira
Vill bara skriva ett litet snällt inlägg som lyder :Kram på dig! wub.gif "

Är det du som målat det vackra hjärtat?

/amaira
yla
CITAT (Berith @ 16-10-2004, 11:59)
Vilka färgrika berättelser av Teddy Widegren - din far?

Skönt att du hittade tebax hit. wub.gif smile.gif

min pappa har skrivit dom ja rolleyes.gif
o min brorsa har tagit över o skriver också
jag har lagt ut en del av brorsan noveller i mina kalenderblad
nu i october rolleyes.gif
yla
CITAT (amaira @ 16-10-2004, 12:05)
Vill bara skriva ett litet snällt inlägg som lyder :Kram på dig! wub.gif "

Är det du som målat det vackra hjärtat?

/amaira

det är min bror som målat hjärtat som finns i en stoooor tavla
jag plåtade bara den lilla biten av hans tavla
kanske jag skulle lägga ut hela tavlan nån gång det finns nästan allt i den
o den sitter på en av mina väggar rolleyes.gif rolleyes.gif
pejori
kram på dej, och jag ber om ursäkt för mitt inlägg i din tidigare tråd.
det var inte min avsikt att ställa till den för dej.
ha det gott.
cala98
Härlig tråd, när man bara får visa sig från sin ljusa sida wub.gif
....Då vill jag passa på att skicka varma hälsningar till alla fantastiska människor på Odla!
jendah
CITAT (cala98 @ 16-10-2004, 21:17)
Härlig tråd, när man bara får visa sig från sin ljusa sida wub.gif
....Då vill jag passa på att skicka varma hälsningar till alla fantastiska människor på Odla!

Instämmer!

biggrin.gif biggrin.gif
yla
CITAT (cala98 @ 16-10-2004, 21:17)
Härlig tråd, när man bara får visa sig från sin ljusa sida wub.gif
....Då vill jag passa på att skicka varma hälsningar till alla fantastiska människor på Odla!

fniss va bra tongue.gif tongue.gif laugh.gif rolleyes.gif
kram till alla från mej me rolleyes.gif rolleyes.gif
amaira
CITAT
kanske jag skulle lägga ut hela tavlan nån gång det finns nästan allt i den


ja göööööör det wub.gif *nyfiken och förväntansfull*
Tycker mycket om känslan som väcks i mig när jag titta på hjärtat, det finns så många dimensioner i det.

kram/amaira
Kattgräs
Det var en härlig sida, nästan så jag blev sugen på att skriva lite! rolleyes.gif

Kram på dig och till sonen! wub.gif
yla
CITAT (Kattgräs @ 17-10-2004, 12:57)
Det var en härlig sida, nästan så jag blev sugen på att skriva lite! rolleyes.gif

Kram på dig och till sonen! wub.gif

jamen gööööööööööör det de e så skoj o sse vart det leder
tongue.gif rolleyes.gif
eldhroka
Skrev i den andra tråden att jag hade fortsatt på den oändliga berättelsen... Upptäckte först nu att du har startat denna tråd

mvh Anna *något otålig och glömmer lätt att bläddra vidare till sidan 2 i forum....*
yla

från en dag i october förra året

jag gillar den här månaden full av färg ,fast det syns ju ingen färg på den här bilden förstås,men ute där jag va för en stund sedan där va det så där lysande gult o endel rött o någon solstråle kommer fram ibland mellan de gråa molnen
läckert är det o skogen e full av svamp laugh.gif

amaira jag ska försöka fota brorsans tavla en dag då kommer jag lägga upp den här rolleyes.gif
yla
CITAT (eldhroka @ 18-10-2004, 14:12)
Skrev i den andra tråden att jag hade fortsatt på den oändliga berättelsen... Upptäckte först nu att du har startat denna tråd

mvh Anna *något otålig och glömmer lätt att bläddra vidare till sidan 2 i forum....*

bra att du hittade den här ,,, jag har redan läst din fortsättning o undrar så hur de ska gå för historien rolleyes.gif
yla

kolla in mina sötnosar
lazyeight eller evighetstecknet
eller om man skjuter ihop de lite så blir det yin o yang
söta e dom iallafall rolleyes.gif
amaira
Åhhh, dina kissekatter är så söta Oldwolfie!
Evighetsåttor och yin och yang... wub.gif (har också titta på bilderna i din kalender)

Gillar din stämningsbild från stranden, där vill jag vandra en oktoberdag...
Var är det fotat? Gotland?

Färger dämpade av dimma, dis och gryning/skymning, känns ofta mer intensiva i mig, än när de är klara och tydliga. wub.gif


*dropp, dropp, dropp - lyssnar* Det regnar bestämt ute! Det är fortfarande svart ute, så jag ser ingenting, vet inte vad det blir för dag. Men det gör ingenting, den blir bra.

Önskar dig också en bra dag med dina kissemissar.

/amaira
yla
CITAT (amaira @ 19-10-2004, 05:25)
Åhhh, dina kissekatter är så söta Oldwolfie!
Evighetsåttor och yin och yang... wub.gif (har också titta på bilderna i din kalender)

Gillar din stämningsbild från stranden, där vill jag vandra en oktoberdag...
Var är det fotat? Gotland?

Färger dämpade av dimma, dis och gryning/skymning, känns ofta mer intensiva i mig, än när de är klara och tydliga. wub.gif


*dropp, dropp, dropp - lyssnar* Det regnar bestämt ute! Det är fortfarande svart ute, så jag ser ingenting, vet inte vad det blir för dag. Men det gör ingenting, den blir bra.

Önskar dig också en bra dag med dina kissemissar.

/amaira

amaira det är gotland ja o det är perfekt att vandra där nu i oktober då man kan ha stränderna för sej själv du kan se fler bilder från gotland i min kalender på oktober förra året,en av dom bilderna är det vilda vallmo mot det gråa havet så jätteläckert

ja förresten så klistar jag in novellen här så vi kan låta fantasien leva
dom som har sett den oändliga historien vet ju att vi måste bevara fantasien för sagorna ska leva vidare så hoppa in o skriv historien


kan inte låta bli o stoppa in mina gossar här också
dom gör mej glad o varm om hjärtat

ha nu en skön octoberdag alla det ska jag ha vårlökar va det jag hade bestämt mej för att plantera idag eller hur så ska det också bli
eldhroka
Vilka fina kissar du har wub.gif

Och Gotland, har varit där två gånger och försöker övertala sambon om att vi ska åka dit på semester nån gång. Det är så härligt, jag tycker att man riktigt kan känna historiens vingslag när man är där. Ena gången jag var på Gotland var när vi var på klassresa i nian, jag satt i timtal vid ringmuren och drömde mig bort. Köpte även en bok som beskrev ringmuren och dess olika torn wub.gif

(Kanske inte var så konstigt att mina klasskompisar tyckte att jag var udda, särskilt inte som jag gärna klev upp fyra på morgonen för att titta på fåglar också... )

Mvh Anna
yla
ja du eldhroka sånt tycker klasskompisar e konstigt thihi,,,,jag har alltid haft svårt att komma ur sänge så tidigt men jag får ändå se soluppgångar rätt ofta för jag har ofta inte ens gått o lagt mej då ,,så kan de va

gotland är verkligen sevärt o som du säger historiens vingslag känner man verkligen
jag kunde se mej på den tiden krypa ihop i ett av rummen som bildades i ringmuren vid en liten brasa för o hålla värmen rolleyes.gif
*Felix matte*
Kul med "snälltråd" wub.gif och kissemissarna är ju bara fööör söta... man kan nästan känna den ulliga pälsen wub.gif
yla
ja hihi i min egen lilla tråd vill jag berätta om räven som kom igår då jag va ute på nattpromis jag pratade med den o den satte sej o lyssnade på vad jag sa o den visade ingen större rädsla, den brukar gå härikring sen den blev av me sin mamma i våras så den e smått van me folk
jo jag sa till den att jaghade inget smaskens med mej tyvärr o så gick jag in ,o ropade på den från balkongen på andra sidan o den kom skuttande runt huset som en liten hund o stod nedanför balkongen o lyssnade uppmärksamt så jag sa att vänta lite du så ska du få lite smaskens
o lille mickel väntade o blev glad då han fick en bit kött så jag sa att vänta en stund till du så ska du få lite till o han väntade såklart
så fick han en liten bit till
o vi pratade lite ja jag pratade o mickel lyssnade så sa jag att nu kan du inte få mer för vi vill ju inte att du ska få ont i magen
gonatt me dej,,,,,,ja då reste han sej o gick vidare på sin nattvandring
gulligt va
yla
lite stor bild men med magiskt ljus
måste ju visa hur träden bildar en tunnel av höstljus
pejori
vill också ha en räv att mata huh.gif huh.gif
tittat avundsjukt på oldwolfies berättelse
men jag får väl hålla tillgodo med igelkottar och ekorrar och småfåglarna smile.gif smile.gif
ylle
CITAT (oldwolfie @ 21-10-2004, 17:07)
lite stor bild men med magiskt ljus
måste ju visa hur träden bildar en tunnel av höstljus

Vilka underbara bilder! Fast jag skulle inte kunna njuta av att gå i skogen alldeles ensam. Skulle bara vara rädd att gå vilse eller bli överfallen av nåt onämnbart. Tur att du finns och kan visa alla fina bilder.
renate
Jag har min hund som sällskap på mina skogspromenader,det är underbart att vandra i skogen nu på hösten,jag bara njuter,hunden med hoppas jag.
Bilden är från förra hösten.
yla
CITAT (renate @ 21-10-2004, 22:55)
Jag har min hund som sällskap på mina skogspromenader,det är underbart att vandra i skogen nu på hösten,jag bara njuter,hunden med hoppas jag.
Bilden är från förra hösten.

härlig liten vovve du har dom e underbara att ha med i skogen
vovven skulle nog gillat att vara med den härdagen o kollat råddorna

plåtade den förra veckan
nu ska jag ut till torpet om en stund o hitta en planka för mina kissar behöver en utsiktsplats o ska få det i ett fönster som inte har nån blombräda o där för finns det inga blommor så då ska dom få en kattbräda där istället för nu börjar dom blisåpas stora att dom gärna vill upp på höjden o kolla
yla
fniss jag måste visa min nya gräsmatta

upptäckte häromdagen att jag fått en gräsmatta på bilen inte illa va
kanske borde försöka få mattan att bre ut sej på hela bilen
rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
cala98
laugh.gif
renate
Ha,ha,ha...........inte dåligt med gräsmatta på bilen, men blir inte det jobbigt att klipper den huh.gif huh.gif
Kul bild på rådjuret mitt i åkern. tongue.gif tongue.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Gossen Ruda
Det var gräsligt snyggt. När tvättede du den bilen sist? tongue.gif
Betty
Instämmer med föregående, gräslikt snygg bil!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Zanna
CITAT (oldwolfie @ 24-10-2004, 11:09)
CITAT (renate @ 21-10-2004, 22:55)
Jag har min hund som sällskap på mina skogspromenader,det är underbart att vandra i skogen nu på hösten,jag bara njuter,hunden med hoppas jag.
Bilden är från förra hösten.

härlig liten vovve du har dom e underbara att ha med i skogen
vovven skulle nog gillat att vara med den härdagen o kollat råddorna

plåtade den förra veckan
nu ska jag ut till torpet om en stund o hitta en planka för mina kissar behöver en utsiktsplats o ska få det i ett fönster som inte har nån blombräda o där för finns det inga blommor så då ska dom få en kattbräda där istället för nu börjar dom blisåpas stora att dom gärna vill upp på höjden o kolla

Vilken kul - och vacker - bild! Den borde du anmäla till en fototävling, Oldwolfie!
amaira
Rådjursbilden är verkligen härlig! (hela tråden är härlig)
Mysigt med räven...

Och så gräset på bilen ... det har verkligen regnat i sommar... för du har väl inte vattnat den gräsmattan ohmy.gif .

Så in lite ängsblommor till nästa sommar rolleyes.gif .

/amaira
yla
det där med att så ängsblommorverkarkul
fast dom kanske inte tål motorvägarna lika bra som den här tåliga gräsmattan
vägen upp till mitt torp på kullen går ju över en äng o jag antar att gräset kommer därifrån o ger jag mej till tåls så kommer kanske ängsblommen också av sej själva

jag tuffar opp på dessa två spår rakt igenom gräset o det är ingen allfar väg precis så nog har jag fått me me mycket frön där för ja klipper inte mittremsan,eller förresten inte alls rolleyes.gif laugh.gif
jo det händer att jag tvättar den hm hm 1998 kanske laugh.gif
yla
om ni vill följa me på en höstpromenad hos mej så
klicka här o följ med i min hemtrakt
va ute o gick i tre timmar idag de va super fint ute
o svamp såklart laugh.gif rolleyes.gif
cic
Så fridfullt.. Önskar jag hade en kamera så jag kunde visa hur det ser ut runtomkring där jag promenerar och plockar svamp.. Jag älskar att traska omkring i den tysta vänliga skogen..
lotta_
Vilka vackra höstbilder! Kroppen får ro bara av att titta på dem. Visst är hösten vacker, alldeles speciell med sina färger och sin stillhet. Jag förstår att du njuter där ute längs stigen.
Betty
CITAT (oldwolfie @ 27-10-2004, 22:38)
om ni vill följa me på en höstpromenad hos mej så
klicka här o följ med i min hemtrakt
va ute o gick i tre timmar idag de va super fint ute
o svamp såklart laugh.gif rolleyes.gif

Tack för att vi fick göra dig sällskap på promenaden! Vilka vackra omgivningar du har där kring ditt torp. smile.gif
yla
jajamensan jag älskar omgivningarna häromkring
lika mycket som de här två som växer som bara den
dom gör allting lika dant o de e inte lätt att fota dom för så fort jag tar fram kameran ska dom komma till mej o kolla på den
hade tänkt visa dom i motljus då dom sitter i sitt eget förnster o kollar fåglar men så lätt va inte det
nåja den här bilden e ju lite gullig iallafall

förresten så måste jag berätta att det börjat hända saker i den där novellen om ni vill läsa o skriva en bit av fortsättningen för nu e de spännande o man undra vad som ska hända o det du skriver kommer in direkt nu så blir det lite roligare
kom o skriv snart,,jag vill veta vad som händer i skogen


ha en bra dag
yla
två sovand skönheter i mattes knä



vi är på besök o dom har somnat i mitt knä me sina koppel på sej
evarina
*ler*

tavelbiten med hjärtat ser nästan ut som vårt barn gör på ultraljud....förutom att bilden är gråbrun då.
tongue.gif wub.gif
/E
yla
CITAT (evarina @ 01-11-2004, 10:11)
*ler*

tavelbiten med hjärtat ser nästan ut som vårt barn gör på ultraljud....förutom att bilden är gråbrun då.
tongue.gif wub.gif
/E

va gulligt rolleyes.gif jag ska ner till skåne snart då e de ultraljud på g på dotra som har tredje lilla i magen rolleyes.gif
yla
en liten serie bilder på gossarna som gosar ni måste kolla

o förresten så händer det saker i novellen nu hoppa in o skriv vettja de e spännande rolleyes.gif
Fenja
Åhhh, de är ju bara hur goa som helst!! Mera!! wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
amaira
Ja, dom e ju bara sanslöst söta och vackra, lika som bär och allt! wub.gif
yla

dagens bild blev denna
o så måste ni läsa novellen de händer saker där nu
skriv wub.gif wub.gif smile.gif ohmy.gif
renate
Är det diamanter som ligger på marken?fint är det i alla fall.Och dina två söta kisse misses är såååååååååååå söta. tongue.gif rolleyes.gif
pejori
läcker bild smile.gif smile.gif
men... vems är ögonen som tittar fram under roten? ohmy.gif ohmy.gif
en liten skogsmulle kanske laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Exotic
Vad fint att få läsa allt detta rolleyes.gif
Och en underbar målning av din bror.

tack smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon