pejori
Män och kvinnor byter olja


Oljebyteinstruktioner för kvinnor:

1) Kör till närmaste bilverkstad när det är 1500 mil sedan det senaste oljebytet.
2) Drick en kopp kaffe
3) 15 minuter senare, skriv en check och lämna stället med ett korrekt omhändertaget fordon.

Spenderade pengar:
180:- för oljebyte
9:- för kaffe
____________________
Totalt = 189:-


Oljebyteinstruktioner för män:

1) Åk till Biltema och skriv en check på 450:- för olja, filter, kattsand, trassel och en Wunderbaum.
2) Upptäck att spilloljetanken är full. Istället för att ta den till återvinningsstationen, gräv en grop i trädgården och häll oljan där.
3) Öppna en öl och drick upp den.
4) Hissa upp bilen med domkraften. Ägna 30 minuter åt att leta efter stöden till domkraften.
5) Hitta stöden under ungarnas lådbil.
6) I frustrationen, öppna en öl till och drick upp den.
7) Placera oljetråget under motorn.
8) Leta efter en 24-millimeters fast nickel.
9) Ge upp och använd en skiftnyckel istället.
10) Skruva bort oljepluggen.
11) Tappa oljepluggen i tråget med het olja. Spill het olja på dig själv.
12) Städa upp röran.
13) Ta en öl till undertiden som du tittar på oljan som rinner ut.
14) Leta efter en oljefilternyckel.
15) Ge upp; peta hål på oljefiltret med en skruvmejsel och skruva av det.
16) Öl.
17) Polaren tittar in; avsluta lådan med öl med honom. Avsluta oljebytet imorgon.
18) Nästa dag, ta bort tråget som var under bilen, nu full med gammal olja.
19) Kasta kattsand på oljan som du spillde i punkt 18.
20) Öl. Nej, du drack upp allt igår.
21) Gå till 7-eleven. Köp Öl.
22) Sätt dit det nya oljefiltret och var noga med att lägga på en tunn hinna olja på packningen.
23) Häll i den första litern olja.
24) Kom ihåg oljepluggen du tog bort i punkt 11.
25) Skynda dig att hitta oljepluggen i tråget.
26) Upptäck att den använda oljan är begravd i ett hål i trädgården, tillsammans med oljepluggen.
27) Drick Öl.
28) Gräv upp hålet och leta efter oljepluggen.
29) Upptäck att den första litern ny olja nu befinner sig på golvet.
30) Drick Öl.
31) Slint med skiftnyckeln när du drar åt oljepluggen och slå i knogarna i bilen.
32) Slå huvudet i golvet som en reaktion på punkt 31.
33) Bli förbannad.
34) Kasta iväg skiftnyckeln.
35) Öl.
36) Torka av händer och panna och lägg nödvändigt bandage för att stoppa blodflödet.
37) Öl.
38) Öl.
39) Häll i fyra liter olja.
40) Öl.
41) Ta ner bilen från domkraften.
42) Krossa av misstag ett av stöden till domkraften.
43) Flytta bilen bakåt för att hälla på mer kattsand på den utspillda oljan från punkt 29.
44) Öl.
45) Testkör bilen.
46) Bli stoppad och arresterad för rattfylleri.
47) Bilen blir beslagtagen.
48) Betala borgen: Lös ut bilen.

Spenderade pengar:

450:- bildelar
225:- öl
675:- ersättningsstöd till domkraften: De måste ju faktiskt ha samma färg!
9000:- borgen
1800:- böter och bärgningsavgift
______________

Totalt = 12 150:-
Fenja
biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja
Caprice
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Caprice
Fredi
Förutom att jag tyvärr nickar instämmande skulle jag vilja veta var man kan göra ett oljebyte för 180 spänn (om jag nu skulle lära mig av mina misstag).
jendah
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
lisselbo
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Älskar så´na här inlägg, mera.
mvh Marie
Eva i Skåne
Kan bara instämma med tidigare skratt

laugh.gif rolleyes.gif biggrin.gif smile.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif wub.gif smile.gif laugh.gif
Berith
HerreG! hurdana karlar har ni egentligen? ohmy.gif

Nää tacka vet jag min - han är bäst på allt! wub.gif
gammelnalle
Känner inte riktigt igen mig....

punkt
2) Upptäck att spilloljetanken är full. Istället för att ta den till återvinningsstationen, gräv en grop i trädgården och häll oljan där.

ALDRIG!! Gräva ner olja??? Orkar jag inte.

11) Tappa oljepluggen i tråget med het olja. Spill het olja på dig själv.

NIX bilmotorn är ju kall... Har dessutom kylt ölen på den.


12) Städa upp röran.

Ånä... det väntar vi med..


17) Polaren tittar in; avsluta lådan med öl med honom.

ånä ölen behåller jag själv...

21) Gå till 7-eleven. Köp Öl.

DE har väl inte starköl???

39) Häll i fyra liter olja.

Är det tryckfelsnisse som varit framma?? det skall väl stå fyra ÖL... felöversättning från tyskan???

och givetvis provkör jag inte bilen ......

f.ö. verkar nog det mesta stämma.....
ja förutom kostnaden för ölen då....
Gossen Ruda
Förstår inte riktigt meningen med dessa inlägg om skillnader mellan män och kvinnor. Jag tycker inte något stämmer, jag dricker inte öl t.ex. Fö skulle jag aldrig anlita en verkstad som byter olja på 15 minuter för 180 kr.
Betty
Det är humor Åke, humor... rolleyes.gif
Nimbus
Kul? Skulle inte tro det! wacko.gif
gammelnalle
CITAT (Nimbus @ 01-11-2004, 12:48)
Kul? Skulle inte tro det! wacko.gif

???????

Ett antal KVINNOR verkar då gilla denna typ av "skämt" att döma av antalet Smilies.....


sleep.gif sleep.gif smile.gif rolleyes.gif
Gossen Ruda
Jag tyckte sånt var roligt en gång i tiden men skrattet har tystnat. Varför båtar kallas för hon och jämförelser med kvinnor och världsdelar resp män och bilar.
Bettson
Kanske är det för att kvinnor har lite revanch-lusta.

Det fanns en tid när kvinnor inte ansågs duga till något där hjärnan var inkopplad dvs något tekniskt. Därför vill kvinnor kanske raljera lite tillbaka.

Tyvärr är den tiden inte över. Varken när kvinnor inte anses ha hjärnan inkopplad eller känner behov av att raljera lite tillbaka.

Idag har det ringt en ung tjej( ung och ung, i alla fall halva min ålder) talat om att hon ringde från el-bolaget och velat träffa min man. Vi står båda gemensammt på elräkningen så jag förstod inte varför hon just skulle tala med min man, jag dög absolut inte. Flera samtal samma resultat.

Så ringer jäntan ikväll igen när vi sitter och äter. Sonen svarade och säger tilll far att elbolaget söker honom. Han säger till mig att svara eftersom det nu råkar vara så att jag betalar räkningarna.

Jag går till telefonen och blir återigen avsnäst att det var maken hon skulle tala med. Maken går till telefonen och frågar vad hon vill. Jo hon vill ha svar på några frågor.

Då får du prata med min fru för jag vet ingenting om vår el. Så får jag då gå tillbaka till telefonen och prata med henne och besvara frågor.

Först var jag skitsur mad.gif

Sedan blev jag på ganska gott humör. Så överkörd har jag inte blivit sedan 1970-talet. När jag tänkte efter så insåg jag det fina i kråksången.
Jag känner mig minst 30 år yngre laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sylvia
CITAT (Gossen Ruda @ 01-11-2004, 21:06)
Varför båtar kallas för hon och jämförelser med kvinnor och världsdelar resp män och bilar.

Det finns mycket roligt att säga om båtar också... och varför heter det då kölSVIN!!?? laugh.gif biggrin.gif
MVH en kvinna med skepparexamen (och det är inte 70-talet nu.. tongue.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon