La Strega
Jag får nästan alltid sitta själv hemma på fredag/lördags kvällar...för alla (som ja kan komma på just nu) jag känner är ju ute å festar i stort sett varje helg...å jag vill inte dricka och trivs inte bland påverkade människor..

Vad gör ni på helgerna? antar att de flesta här (?) är äldre än mig men endå...festar ni oxå? fasst många av er kanske har familjer å så..hmm..men endå...vad gör ni? kan va intressant att veta =)
igl
jag vet inte hur gammal du är. men varför måste man festa. man kan väl drömma om trädgård (smile) nästa år. nu vet jag ju inte hur gammal du är. du får väl maila till mig.
mvh
inger
Milex
Just den här helgen är det lugnt. Jag är ensam hemma ännu ett par timmar. Sitter och har på TV:n, eldar i kamin och njuter av lugnet. Bläddrar på nätet efter trädgårdsgrejor och heminredningsgrejer. Har egentligen lust att börja julpynta men.... det är väl tidigt ännu.

I morgon ska jag ut och se om det finns trattkantareller kvar.

Vad gör du La Strega, pysslar du med nåt? smile.gif
La Strega
Jag är 18 år wink.gif

Just ikväll kollar jag på zorro på 3:an å kikar lite här =)

julpynt låter lite väl tidigt än ja kanske tongue.gif fasst jag längtar oxå efter det...blir så mysigt me ljustakar å sånt... rolleyes.gif
gammelnalle
inget fel med att sitta hemma OM man själv väljer det.

Just i kväll sitter jag hemma och skall alldeles stax gå och sova!!! trots den tidiga timman. Men skall man upp strax efter 0400 i morrn bitti så krävs det lite sömn.

De FLESTA här är nog äldre än vad du är , men långt ifrån alla. Vet åtmisntåne 2 till som är ung i din ålderhär.

KUL att vi har lite ungdomar som håller nere medelåldern...

"påverkade människor" skriver du, och jag förstår att du menar av sprit eller andra droger.... kan hålla med, även om jag själv inte är nykterist precis....

ha det bra

björn
renate
Jag är själv med men mycket äldre än du,nybliven pensionär tom. Ja... jag tar det lugnt,titta på tv,läser och sitter här och kolla lite på odla. På dagarna finns det mycket att göra,har hund och trädgård.Har du vald själv att vara ensam,eller har du inga kompisar som inte dricker och fester varje helg?
pejori
jaadu. vad gör jag på helgerna? huh.gif
jag ägnar en stor tid av dygnet till mina djur och krukväxterna smile.gif smile.gif
går långpromenader och sånt.
är här på odla väldigt mycket, lagar mat, träffar mina barn, läser och tittar lite på TV. rolleyes.gif
tycker inte att helgerna skiljer sig så mycket från vardagarna, då jag gör samma saker då. wub.gif wub.gif
dom flesta av mina vänner har familj som dom umgås med på helger. smile.gif smile.gif
Så det är oftast så att jag är ensam då. smile.gif
_underground_
Jag är 20 år, jag är väl ute på partaj ibland jag med, men annars ser jag inget dåligt i att sitta hemma själv o se på en bra film eller två och bara ägna tid till sig själv. Ganska mysigt faktiskt. Om man lessnar på det så kan man hitta mycket kul på nätet, ibland fastnar jag i några timmar, lätt!
Christoffer
Jag är 28, men jag uppskattar verkligen en härlig, skön filmkväll på en fredag, helst med lite god mat till. Det är fest för mig. Avslappning.
Festa är iofs helt ok att göra, men inte allt för ofta. Man kan annars pyssla med något, kanske göra egna, hemmatillverkade julkort?
Köpa färg och måla krukor?
Gå på teater, bio?
Planera frököp för våren?
Gå med i en helgskurs?
Simma på badhus? (Det är läckert när ljuset i taket släcks och ljus
kommer underifrån vattnet när det är sent)
Besöka föräldrarna under helgen kanske?
Stöka till det i hemmet och sedan städa upp? ;o)
Ligga på golvet och göra avslappningsövningar?
Baka kakor.
Spela kort eller sällskapsspel med någon? (om ingen finns, då patiens)
Shoppa julklappar?
Skriva en novell eller flera? Eller varför inte memoarer?
Läsa en god bok?
Räkna på framtidens utgifter (speciellt eftersom du flyttat hemifrån)
Tvätta kläder.
Skaffa fler vänner via nätet och bjuda hem dem.
Sjunga Hare Krishna-låtar.
Tänk ut en ny hobby som du kan tänka dig, tex att bli en
hobbykemist som utövar experiment med natriumbikarbonat + citronsyra? ;o)
Gå ut i naturen och plocka svamp (med ficklampa om det är mörkt)
Åka ut till ställen du aldrig har besökt förut.
Lägga pussel.
Försök tänka ut saker som kan lösa världsproblemen.
Internetta bort hela helgen.
La Strega
Nu har jag visst lyckats bli missförstådd igen tror jag wink.gif

Det är inte så att jag inte har något att göra..tvärtom..är väldigt "Pysslig" av mig =) bara det att jag var nyfiken på vad ni gjorde =)

Tyvär sitter jag ofta själv helger som sagt, är alltid bjuden på fester men då är jag hellre själv... verkar svårt att hitta folk som inte dricker/knarkar =(
Betty
CITAT (La Strega @ 05-11-2004, 21:05)
Jag får nästan alltid sitta själv hemma på fredag/lördags kvällar...för alla (som ja kan komma på just nu) jag känner är ju ute å festar i stort sett varje helg...å jag vill inte dricka och trivs inte bland påverkade människor..

Vad gör ni på helgerna? antar att de flesta här (?) är äldre än mig men endå...festar ni oxå? fasst många av er kanske har familjer å så..hmm..men endå...vad gör ni? kan va intressant att veta =)

CITAT
 Nu har jag visst lyckats bli missförstådd igen tror jag  

Ja, det kanske du har. unsure.gif huh.gif Jag uppfattade punkterna mellan dina meningar som "Stackars mig som är så ensam, alla andra är ute på fest men jag vill inte vara med så jag får lov att sitta här alldeles ensam och uttråkad".
Så det kan bli! ohmy.gif

Själv är jag grundligt trött på krogen - för rökigt, för stökigt, för hög volym m.m.
Låter säkert jättemossigt men jag trivs bättre hemma framför TVn eller datorn eller uppkrupen i soffan med en bra bok. Och inte att förglömma: en god matbit och ett gott glas vin med min käre. wub.gif
La Strega
Alltså, jag känner mej ju lite ensam. men jag har saker att göra =)
lolo
Intressant fråga du ställde! Ikväll har jag och sambon (ishockeyfantaster kan man nog kalla oss, vi har köpt varsitt årskort till Björklövens alla hemmamatcher (!) tongue.gif ) varit och kollat på umederby mellan Björklöven-Teg, en match som slutade 6-3. Vi åker gärna på weekends med hockeyinslag, trevligt att kombinera hockey med t.ex. en god middag och en tur i city. Vi brukar annars ta det lugnt på fredagskvällarna, myser gärna hemma med god mat och en bra film eller ishockey. På lördagarna åker vi gärna in till Umeå eller åker till mina föräldrar alt kommer de på besök. Söndagarna åker jag gärna på loppis i Umeå, kan vara ibland fyra st samtidigt! Jag tycker alltid det finns saker att göra, har aldrig nånsin suttit och undrat vad man ska göra eller så. Uteliv blir det mer sällan nuförtiden, sånt var vanligare då man var i 20-årsåldern/studentålder. Man en tur till krogen är trevligt ibland, mest för att äta och umgås på ett avslappnat sätt. På sommaren har vi tidigare år spelat golf, men nästa år och framöver lär huset uppta mycket (trevlig) tid!
netaave
Vad har du för intressen?
Kan du tänka dig att "kursa" med något du skulle vilja lära dig?

När jag var ungefär lika gammal som du gick jag min första buggkurs, där startade ett intresse som jag fortfarande har glädje av och kan utöva. Nykterhet är ett måste, det går inte att bugga på ett riktigt sätt med sprit i kroppen. De kurskamrater jag fick då är jag fortfarande vän med, en av dom är min man. Vi har umgåtts av och till, åkt på samma danser, och vi har en gemensam sommarfest varje år sedan vi började få barn.

Mina barn buggar också, min son träffade sin fru på en kurs som han höll i. Deras vänner är också "dansfolk".

Ja det finns säkert annat och "kursa" i som ger samma resultat men det här var ett tips. Ni har en mycket livaktig buggklubb i Motala.
La Strega
Hockey!! *ryggar förskräckt tillbaka* ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif inget för mejj ialf tongue.gif
Bra att nån tycker de e kul tongue.gif

Bugga?? *Ryggar tillbaka ännu mer tror jag* *tihi* tongue.gif Typ halva min släkt buggar...men jag har aldrig fastnat för det....aldrig gillat dans överhuvudtaget konstigt nog.... tongue.gif rolleyes.gif
Tesa
Helgerna..jobbar jag....som vanligt..men jag brukar ta mig friheten att bara slappa emellan lagårdspassen om jag kan..spela kort med barnen...eller bara vara med dom...eller gå till skogen....
Tyvärr så har vi en dålig vana att bli färdiga sent i lagårn så umgänge blir det inte mycket med..men i kväll skall vi till min svåger och bara vara....annars brukar vi försöka ha lite familjemys framför TV:n ibland...man orkar inte så mycket annat...
Tapio
Halaj!

Fritidsproblem?

Tomten.
Marknivån på framsidan måste höjas ca en meter för att få dit en infiltrationsanläggning.
Mur skall byggas av sten. Har tre-fyra kubik liggandes.
Skaffa infiltration.
På andra sidan huset skall jag sila ett par kubikmeter jord genom en brödback för att filtrera bort rötter från snöbollsbuskar.
En stor gran och två tallar skall fällas och sågas upp i lagom längder. Och släpas in under tak.
Jag har ca 15 kubik sågad ved som skall huggas upp för hand.
Gäststugans tak är så murket att jag knappt vågar gå där. Antingen så river jag hela sk-en el. så lagar jag taket.
Tvättstugan stinker mögel. Rivning.
En vägg i verktygsboden är murken. Byte.
Mer jord måste släpas på jordkällaren. Det är ca 15 gr. där på sommaren, potäterna gror. Antagligen måste jag bygga ett tak också.
Mer jord (fem kubik kanske) till bredvid jordkällaren. Där skall odlas något, antagligen rotfrukter.
Garage skall byggas. Platta måste gjutas. Väggarna muras. Tak läggas.
Blombädden måste rensas från ogräs. Har ej rensats de senaste 10 åren.
Pelarna till ingångsporten är murkna.
Carporten skall rivas.

Huset.
Ett fönster och en dörr måste fodras färdigt.
Garderobsdörrarna betsas.
Hela elsystemet i huset skall rivas ut och göras om, denna gång med jord överallt.
Överdelen av skorstenen har vittrat sönder och måste muras om.
Det nya köket måste målas.
Överskåp tillverkas av snickare.
Måste såga ut hål för imkanal.
Skaffa fläkt.
Köksbordet måste skruvas fast i väggen.
Montera lister vid pärlsponten.
Riva ut det gamla köket samtidigt riva bort en mellanvägg mellan gamla köket och vardagsrummet.
Riva ut_alla_ väggar i vardagsrummet och golvet också. Tilläggsisolera. Nya reglar.
Duschrum måste byggas. Nu duschar jag i tvättstugan.
Fem fönster måste slipas/skrapas trärena. Kittas och målas.

Fordonsparken
Motorcykeln står och ärgar sönder i carporten sen jag slarvade bort nycklarna och fick ringa bärgare för att få hem den. Måste tas isär i molekyler och putsas upp. Styrlåset måste borras upp och antagligen måst hela framgaffeln demonteras.
Bucklan i tanken måste spacklas. Lackjobb.

Caddyn måste regbesiktas. Har tagit in den som flyttgods från U.S.A.
Tändningslåset måste bytas. Sönder.
Antagligen framrutan också.
Kamdrivningen slut. Byte. Kanske även kamaxelbyte, till lite vassare.
Vänster huvgånjärn slut.
Helsoffan fram nersutten, klädseln spräckt.
Innertaket måste sys ihop igen.
Ny lack på hela bilen.

Näe, jag har nog inga större fritidsproblem.

Fast det var nog ingen bra ide att sätta ihop den här listan. Jag blir gråtfärdig när jag läser den. Det är ju jobb för en mansålder!

//T
Ralf


Jag har varit på kyrkogården och tänt ett ljus.

Bettson
Snart skall jag åka och pyssla om min för tillfället halta häst.

Just nu så blir det ingen ridnign eftesom hon inte är bra, men jag vill ändå spendera tid med henne och pyssla om henne ordentligt. På måndag kommer hjälpkavalleriet till henne så då får jaghoppas hon mår lite bättre.

För närvarande ör det bara lite sympati jag kan ge.
kryddan
Tja idag har jag kokat tvål - som inte vill stelna mad.gif , sorterat tvätt och löst korsord. Allt medan min käre man försökt ta sig igenom pappershögarna i arbetsrummet. KUL - nej.... men imorgon kanske blir en roligare dag rolleyes.gif
kerstin z5-6
Målat -guldfärg .. det blir visst aldrig klart -tur man har roligt under tiden
I morron kommer min son äntligen hem -har saknat honom en hel vecka laugh.gif
La Strega
Jisses vad mycke en del har att göra ohmy.gif smile.gif

Bettson; varför är hästen halt? =(

kryddan; Tvål?? *Skiner upp* biggrin.gif Från grunden eller? Jag brukar göra tvål av glycerinmassa...typ smälta, "fixa till" å hälla upp =P
Ett tips: ställ tvålen i kylen/frysen en stund så stelnar den fortare =)
Bjäbban
Mina helger är rätt hårt inrutade…
På lördagen är det först 1 time styrketräning på gym.
Sedan en halv timme ”egen vatten gympa” + en halvtimme i bastu, med omklädning och sånt blir det totalt 1, 5 timmar i badhuset.
Skogspromenad med hundarna ca en halvtimme
Middag blir i regel lite festligare än en vardag, oftast oxfilé, eller något annat gott kött.
Och så ”lördagsgodis” på kvällen!
Kvällen ja, den tillbringar jag i regel med att ”resa” med min magiska maskin! Om det inte är nåt spännande på TV förstås, vilket det sällan är!
I regel, så hamnar jag i Bendroskogen och fastnar där ett antal timmar!

Bendroskogen det är: http://www.bendro.se/forum2/
Välkomna dit!

Söndagarna har ett liknade ”program” fast omvänt badhuset först, gymet sedan ( beror på öppet tider) eftersom jag inte vill köra hem mellan varven, så äter jag alltid midag ute om söndagarna!
Och självklart är jag ett par timmar i Bendroskogen på kvällen!
”var skulle sleven vara, om inte i grytan”
tongue.gif
Bettson
CITAT (La Strega @ 06-11-2004, 17:27)
Bettson; varför är hästen halt? =(

Min gamla hovslagare har sagt upp sig pga hälsoskäl. Jag gick noggrannt in på hovslagarföreningen för att få tag på en utbildad hovslagare.

Jag anlitar en sådan. Talar om för honom innan arbetet påbörjas att han inte får ställa om och ändra på hennes benställning.

Tyvärr hade denne hovlagare även varit på kursi sk barfotaverkning som är en mycket kontroversiell metod i Sverige. Där ingår att man ställer om hästen.

Först när han håller på med fjärde hoven talar han om att han verkar enligt barfotametoden vilket var något jag inte beställt. Dessutom verkade han alldeles för hårt( tog för mycket).

Hästen blev superöm och har lidit svårt ca en vecka. Det har inte gått att göra något för henne under denna tid pga att hon stått så illa att det inte gått att lyfta viss ben. Hon har står med alla ben tätt ihop under sig.

Så för några dagar sedan har hon åter börjat flytta ut benen i hörnen och sett normal ut. Då ser jag att han även ställt om hennes ben så hon ömmar i leder och är svullen.

Efter helgen skall en gammal hederlig hovslagare försöka rätta tillbaka hennes benstälningar till det som var förut genom att sko på nytt och lägga under kilar så hon står normalt. Jag är inte säker på om det går men vi måste försöka.

Hon går så illa så att det går inte att göra en hältundersöking på henne förrän dels hovömheten avtagit ytterligare samt att vi återställt ett av hennes ben till ursprunglig ställning.

Först därefter så kan vi göra en normal hältundrsökning för att se om det här eländet gett inflammationer i hennes leder. I så fall väntar hältbehandling och rehabilitering i tre till sex måpnader. Eftersom hon är gammal så är det inte säkert att hon någonsin blir bra.

Det är min bästa kompis så det känns lite ledsamt. Förutom komoisen så är hon även min sjukgymnast och träningcosch. Jag börjar bli ledbruten själv både här och där. Skriver som en kratta tex.
lisselbo
Helgerna går väl mest åt till att städa, tvätta och umgås med familj och vänner.
Lördag förmiddag går åt till att följa med dottern på ridskola (nybörjare), hon håller på att lära sig att trava så det är bara att kuta som en galning och hålla igång hästen i trav.

Bettson!
Vad händer med hovslagaren som inte gjorde som du beställt?
Tycker att det är bedrövligt att sådant händer.
mvh Marie
Kajsa
Jobbar var tredje helg året runt. Annars är jag ute i trädgården så mycket som möjligt, eller städar, bakar, och andra göromål. Träffar vänner biggrin.gif
kryddan
CITAT (La Strega @ 06-11-2004, 17:27)
Jisses vad mycke en del har att göra ohmy.gif smile.gif

Bettson; varför är hästen halt? =(

kryddan; Tvål?? *Skiner upp* biggrin.gif Från grunden eller? Jag brukar göra tvål av glycerinmassa...typ smälta, "fixa till" å hälla upp =P
Ett tips: ställ tvålen i kylen/frysen en stund så stelnar den fortare =)

Jo, tvål från grunden - fast just nu önskar jag att det var från glycerinmassa.......

Har inte gett upp helt ännu, ska tippa i lite extra lut och se om det händer något wink.gif
zaaritha
Försöker lösa A-korsordet i Allers.
Städar.
Lagar lite extra god mat, i kväll är det mördegsplattor fyllda m starkt kryddad färs,t ex. Sallad till m isberg, avocado, gurka, tomat, mango.
Dressing m olivolja, balsamvinäger, oregano o basilika.
Pysslar m växterna.
Läser!! Och läser... O läser lite till! Läser nu en bra dokumentär om färgade o vita kvinnor genom tre generationer. "Kvinnorna vid Cane River".
Tittar på nå´n film på Film Net ibland. Spelar in på videon.
Gillar rysare o skräckfilmer!!
Lyssnar på skivor o kassetter.
cala98
jag målar i pannrummet..tänk dig 50 års sot som nu blir vitt! Underbart!
Vi har skaffat fjärrvärme så nu åker pannan och tanken ut och jag ska göra ett massagerum.
Varit och ätit tårta hos en kompis som fyllde år.
Städat kaninburen

Ätit köppizza
Svärmor var här i går kväll och käkade med familjen
Hälsat på en bebis (och mamman)...
Sulawesii
Min käreste och jag har idag varit ute i ett naturreservat och fotat. På kvällen har vi suttit och fixat bilderna i Photoshop och ätit och druckit gott.
*Molly*
Har löst korsord, promenerat, tittat på tv, lyssnat på radio och läst lite. Ibland när helgerna blir trista så chattar jag, på chatten finns alltid nån som vill prata en stund smile.gif
annaridell
ibland när jag är hemma så löser jag melodikrysset. (lördag förmiddag) och så ringer jag och min syster varandra och kollar av. det är rolig avkoppling.
Magdis
Jag är för det mesta hemma och leker med min dotter som är 3,5 år. Om min man inte jobbar så hittar vi på nåt tillsammans ibland, åker och hälsar på bekanta eller går och strosar på stan. Fester och drickande blir det aldrig här heller. Nu finns det inte så mycket att göra i trädgården längre men när det är säsong för det så pysslar jag där så ofta jag hinner.
pejori
tillbringar mycket tid framför datorn. det är trevligt med alla roliga forum smile.gif smile.gif smile.gif
Inga från Närke
Vi har inte heller gjort något "Nyttigt" tyvärr denna helg.
Kom just hem från sjukhuset efter en veckas besök p.g.a av svår näsblod så svår att jag fick 2 påsar blod och detta är 3:dje gången sedan den 24 sept. Får då inte anstränga mig och lyfta något på ett tag.
Min sambo mår heller inte bra så imorgon ska vi till läkare han har svårt att andas m.m.
Han har jobbat och oroat sig för mycket under denna tid jag har varit sjuk tror jag men det kan ju vara något annat också.
Fast vädret har varit underbart idag perfekt för utearbete så orkar vi inte, hoppas jag kan hitta någon som kan hjälpa oss. Har en dotter men hon har fullt upp med sitt och mågen är sjukskriven så det finns ingen som kan hjälpa.
Tänkte ringa någon idrottsförening och kolla om de kan hjälpa till mot en liten betalning.
Vad tycker ni vore rimligt för att klippa gräset 1050 m2 och klippa ner alla perenner och räfsa lite löv om det blir något kvar när man har klippt hade tänkt erbjuda 1000:- men det kanske är för lite?
/Inga
pejori
tycker att du ska blunda och vänta på snön huh.gif huh.gif
perennerna kan du ta till våren. wub.gif wub.gif
använd hösten och vintern till att vila och samla krafter i stället wub.gif wub.gif
oroa dej inte för trädgården. den finns kvar när du är piggare och orkar ta i det. smile.gif smile.gif
krya på dej.
lolo
Håller med Pejori helt o hållet, krya på dig nu ordentligt!

La Strega ang din skepsis kring hockeyn; gå på en match nån gång och känn njutningen, atmosfären! tongue.gif rolleyes.gif Men jag förstår givetvis om inte alla tycker om hockey. Själv är jag i princip uppvuxen med hockey, så jag har liksom lärt mig att ÄLSKA den! biggrin.gif Var förresten på hockey ikväll med sambon igen, och kollade in Björklöven- Sundsvall (andralaget efter Timrå i sundsvallsregionen). Nu är det uppehåll pga Karjala Cup.
Eva St
Skulle haft en av mina sköööna lediga helger men vad blev det av det. Jo inringning till jobbet både lördag och söndag så av min planerade helg blev det inte mycket kvar av. Men vaddå - det blir ju ett antal timmar med komp som jag kan ta ut och njuta av en annan helg.
Malvia
Hej!
Det är många i din ålder som väljer att "vara hemma" istället för att vara ute och festa. Fast det är festarna som syns och hörs.
Dottern född -80, kände kompistrycket och var mycket ute, idag umgås hon inte med nån av dessa"kompisar".
Dotter född -85 har alltid tyckt om att vara hemma och har p.g.a. sjukdom inte orkat med kompisarna uteliv. Det har hon gjort ett radioprogram om i Stop-personligt.
Dotter född -90 är väldigt djurintresserad och pysslar hellre med dem än är ute/borta.
Vi bor på landet så det är inte bara att gå iväg heller.

Jag och maken är med ålderns rätt helt slut på fredagskvällarna. Det är nog den kvällen vi lägger oss tidigast!
Sen ska vi hinna med allt som vi inte hann i veckan.
Plus att man ska njuta av ledigheten, bara göra det man vill egentligen.
I helgen var yngsta dotternoch hälsade på en kompis så jag fick ta hand om hennes djur, fiskar, kaniner, ökenmöss. Det var lite pyssel.
Ha de´bra!
/ Malvia rolleyes.gif
lena:-)
Vad skönt att höra, att man kan göra olika , eller "inte göra" olika. Här hemma hade vi tänkt en helg i vilans tecken ,Tror inte vi fått så mycket gjort på evigheter. Löven, häcken, däcken. Shopingtur efter en "rörelsedetektor"-utelampa. Skurade golv, tvättade kläder. Lyktor på kyrkogården, hemlagade köttbullar. Har upplevt det förut, att man föresätter sig att vara effektiv, göra massa saker, och inget blir gjort. Det motsatta är lika slående, gör ingetm och kravlösheten skapar energi.
Är det någon förresten som hittat en snygg och billig utelampa som har en inbyggd rörelsedetektor? Inte rätt avdelning det vet jag, men det ramlade bara på liksom!
En skön måndag önskas alla i vart fall!
Yin o Yang
CITAT (lenasch @ 08-11-2004, 11:46)
Har upplevt det förut, att man föresätter sig att vara effektiv, göra massa saker, och inget blir gjort. Det motsatta är lika slående,  gör ingetm och kravlösheten skapar energi.

Kunde inte sagt det bättre själv tongue.gif . Har upplevt det många gånger och då när energin kommer farande, gäller det att passa på att få allt det där gjort som aldrig blir gjort annars smile.gif biggrin.gif laugh.gif . Tyvärr är det ganska långt mellan attackerna ibland sleep.gif , men i helgen som gick kom det en och då blev det krattat löv, gjort pallkrageodlingar, tvättat, bakat bullar, täckning av alla rabatter med granris. Och ändå hann vi med att "festa" på lokal på lördagen laugh.gif tongue.gif
Zanna
CITAT (Inga från Närke @ 07-11-2004, 15:23)
Vi har inte heller gjort något "Nyttigt" tyvärr denna helg.
Kom just hem från sjukhuset efter en veckas besök p.g.a av svår näsblod så svår att jag fick 2 påsar blod och detta är 3:dje gången sedan den 24 sept. Får då inte anstränga mig och lyfta något på ett tag.
Min sambo mår heller inte bra så imorgon ska vi till läkare han har svårt att andas m.m.
Han har jobbat och oroat sig för mycket under denna tid jag har varit sjuk tror jag men det kan ju vara något annat också.
Fast vädret har varit underbart idag perfekt för utearbete så orkar vi inte, hoppas jag kan hitta någon som kan hjälpa oss. Har en dotter men hon har fullt upp med sitt och mågen är sjukskriven så det finns ingen som kan hjälpa.
Tänkte ringa någon idrottsförening och kolla om de kan hjälpa till mot en liten betalning.
Vad tycker ni vore rimligt för att klippa gräset 1050 m2 och klippa ner alla perenner och räfsa lite löv om det blir något kvar när man har klippt hade tänkt erbjuda 1000:- men det kanske är för lite?
/Inga

Hej,

I kommunen där jag bor kan man få hjälp med gräsklippning till "självkostnadspris" och de tar 2 kr/m2 och säsong (tog i varje fall det förra sommaren). Vad föreningar kan ta för ett tillfälle vet jag inte men det borde väl inte vara omöjligt att hitta några som vill samla in lite pengar. 1000 kr för ett tillfälle tycker jag låter ganska mycket.

Lycka till - och hoppas ditt näsblödande blir bra och maken likaså!
Ewa smålänska höglandet
Jag (vi) har en passion till här i livet
SQUARE-Dance

/Ewa zon 4-5
Yin o Yang
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 08-11-2004, 15:36)
Jag (vi) har en passion till här i livet
SQUARE-Dance

Linedans är inte dumt heller, särskilt om man inte kan få med sig gubben
tongue.gif. Är inne på min 5:te termin nu och det blir bara roligare smile.gif och svårare wacko.gif. Rekommenderas varmt - ska vara bra mot benskörhet säger de vise sleep.gif
Ingo
Vi har ju några små barn, så det blir familjen för hela slanten på helgerna. Förutom lek och husbestyr hann jag med att hälsa på farfar (min far alltså) på sjukhuset tillsammans med mina två äldsta. Och så var vi på en husvisning, hela familjen, för vi funderar på att flytta till större om ett par-tre år och har börjat spana av marknaden så att vi ska veta lite bättre vad vi vill ha när det börjar bli dags...
Bestyren ute i trädgården håller jag på miniminivå detta år med två bebisar. I helgen blev det ingenting utom att städa kaninburar (vår och vår bortresta grannes).

Annars tycker jag egentligen om att gå ut och partaja och så men det finns ingen plats för det i mitt liv just nu. Ett par glas vin till lördagsmiddagen får räcka som utsvävning.
estet
Jobbar varannan helg så jag "lever upp" bara varannan vecka. laugh.gif Vi brukar säga så på jobbet på halvt skämt/ halvt allvar. Det är ju så att man har helgen i sikte när man börjar en ny vecka.

Så i helgen när jag har jobbat har det inte blivit mkt.
I går eftermiddag var vi på Hantverksmässa som sambon så gärna ville fara på. Ni vet julpynt, keramik, saft & sylt, kläder, smycken å knivar å sånt.
Jag gillar inte sånt nå vidare, men kämpade mej igenom hallen på tunga ben efter en arbetsdag. En gång stannade jag och sa "Aah, tror jag får en propp i benet, kan jag inte få sitta här så hämtar du mej när du är nöjd?" smile.gif

Åt gott och starkt thailändskt när vi kom hem som sambon lagade till. Själv låg jag på soffan och återhämtade mej...Skulle sova men det var ju hästhoppning å då kunde jag inte somna!:)

Idag för en timme sen gick jag av mitt helgpass, så nu vänder det.
Det här var ju muntert värre, jag får komma igen nästa helg så ska ni få höra! biggrin.gif

Håller med föregående att ett par vinglas till god mat en helg, räcker som utsvävning. Vi går ut på puben till jul -hemvändarfest och några gånger under sommaren.
Ewa smålänska höglandet
Jag får med mig gubben, också bra mot benskörhet, är inne på mitt 17:e år och det blir bara roligare och svårare (får åka långt då det bara är i storstäderna som de dansar vår nivå), gillar utmaningar

/Ewa zon 4-5
gammelnalle
CITAT (lenasch @ 08-11-2004, 11:46)
Vad skönt att höra, att man kan göra olika , eller "inte göra" olika. Här hemma hade vi tänkt en helg i vilans tecken ,Tror inte vi fått så mycket gjort på evigheter. Löven, häcken, däcken. Shopingtur efter en "rörelsedetektor"-utelampa. Skurade golv, tvättade kläder. Lyktor på kyrkogården, hemlagade köttbullar. Har upplevt det förut, att man föresätter sig att vara effektiv, göra massa saker, och inget blir gjort. Det motsatta är lika slående, gör ingetm och kravlösheten skapar energi.
Är det någon förresten som hittat en snygg och billig utelampa som har en inbyggd rörelsedetektor? Inte rätt avdelning det vet jag, men det ramlade bara på liksom!
En skön måndag önskas alla i vart fall!

Utelampa med rörelsevakter finns det gott om.....

men snygga???? nja....

Kolla Jula, claes olsson , Biltema m.fl.

nackdelen med postorder (enligt mig) är att det är svårt att göra sig en fullständig bild av objektet....

Lycka till

PS Glöm inte att titta in hos din lokala elhandlare åså... ibland har de bra priser... (Och alltid BRA grejor...)
Dzad
Är i din ålder, 19.
Hah, själv är jag väl ute och festar mer eller mindre från period till period. Fast nog blir det tröttsamt på vanliga krogar... Men då finns det ju elektronisk dansmusik och de tillhörande festerna, vilka jag tycker är av mycket större nöje.
Förstår att du tycker att det är ytligt att umgås med påverkat folk... och de flesta i vår ålder är väl ute på fest ganska ofta, fast nog finns det ju alltid många som helt avstår från alkohol också.
Fast det låter nästan som du föraktar oss som dricker lite... biggrin.gif
Många festar ju bara vissa helger, som t.ex. jag, och de flesta helgerna sitter jag hemma och försöker komma på nåt att göra...
Hamnar oftast framför datorn. Just nu kan man väl mest sitta och förfasa sig över mörket som kommer... har blivit så blött och grått ute. Har en liten granplanta i en kruka i fönstret som jag däremot kan få lite "grön uppiggning" av.
Snön lyser upp saker och ting och får saker och ting att se bättre ut... så jag väntar på den.
Men den här tiden till början av januari är värst... Tacka vet jag de ljusare, soligare februari- och marsdagarna! smile.gif
lena:-)
Hej Gammelnalle!
Gott om? utbelysning med rörelsevakter? nej , iallafall inte hos den lokale lamp- och elhandlaren. Dom stackars lampor som finns är ju inte snygga heller. Håller med dig om postorderköpen, det brukar sällan överensstämma med verkligheten. Jag får nog själv ligga på lur bakom ytterdörren och tända lampan när cykeltjyvarna och krukvältarna kommer ramlandes utanför. Kanske någon sorts tjyvafälla, varggrop, hink med kallvatten, spikmatta kan vara att tänka på . Tyvärr är jag tankspridd så jag kommer med all säkerhet att få i fällan själv.
Detta får nog hädanefter bli min helgsyssla, lurpassare! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon