Full version: Nu är hon borta
humla
Igår gick hon från denna världen, min lilla humla. Hon blev 3 ½ år. Hon hade så ont i slutet, så vi bad veterinären ge henne en spruta. Det känns hemskt att förlora sitt älskade djur så ungt.

Jag har planterat en blomma och tänt ett ljus på hennes grav.

Nu behöver hon aldrig mer ha ont. Kanske springer hon på de evigt gröna ängarna... där hon kan äta hur mycket paprika hon vill.



"Nu lilla humla, nu ska du sova..."
pejori
lider med dej. det är alltid tråkigt när ett djur går bort.
trösta dej med att hon har det gott där hon är, i paprikalunden.
kram
Fenja
Beklagar sorgen. Jag vet precis hur tråkigt det är, många av mina vänner är i de sälla jaktmarkerna, de flesta av åldersskäl. Snart kommer du att kunna minnas de fina stunderna med den glädje de förtjänar, skynda inte över sorgen, det tar sin tid
Kram
Fenja
amaira
Åååååhhhh Humlan som var så söt...

En kram till dig, som förlorat din söta goa vän.

wub.gif /amaira.
renate
Det spelar ingen roll om liten eller stor,
det är alltid sorgligt när ett djur man älskat inte finns mer.
Tröstekram Renate
gammelnalle
Lider med dig!!!
La Strega
Beklagar sorgen...jag vet hur hemskt det är att se dem sjuka och se dem lida...har mist 3 råttor senaste året pga av sjukdom (2 av dem var iofs gamla oxå..)

*kramar om*
kerstin z5-6
Stackars dej .. så sorgligt .. men du gjorde vad du kunde för henne
Kram K
Bjäbban
Tyvärr djurägandets baksida...lika gräsligt var gång.
Men de ger så mycket glädje, så jag skulle inte kunna vara utan.
#Skickar en stoooor tröstande kram#
zaaritha
Det är alltid sorgligt när ett djur går bort!
Det gör ont i själen..........
Kram!
magiana
Beklagar sorgen. Som det redan sagts ovan; det absolut värsta med att ha djur är när man förlorar dem.

Själv förlorade jag också en go vän för några veckor sedan. Det var min hunds son som var 3 år (och fyra dagar) och som bodde hos en av mina goda vänner. Garm , som han hette var bland det mysigaste som fanns. Han hade en outtömlig energi, hade mycket hyss för sig, var otroligt intelligent; lättlärd och kreativ. Dessutom var han en äkta gos-mys-pojke. Jag saknar honom väldigt mycket. sad.gif
humla
Tack för all er omtanke! wub.gif Den värmer i sorgen.

Var rädda om de ni har kära!! Både djur och människor. Man vet aldrig när man ses för sista gången. Man vet aldrig vilken väg livet tar. Uppskatta de dagar ni har varandra, och får vara friska och glada tillsammans!!

Humlan kommer alltid att ha sin speciella plats i mitt hjärta. Mitt ljus kommer alltid att lysa för henne.


Och vem vet, kanske vi ses igen.

Vila i frid, mitt lilla hjärta.

Exotic
Tänker på dig...
Så fin bild på humlan och hon springer säkert på gröna ängar nu wub.gif
Ina
Det blir så tomt efter små visseldjur.. man saknar deras röst och deras prasslande... sad.gif

Det finns säkert oändliga mängder paprika i marsvinshimlen... smile.gif
yla
känner med dej
jag vet hur ont det gör
Fialotta
Skickar tröstekramar, vet hur tomt det blir wub.gif
Kattgräs
Stoooooor tröstekram!
Det blir vansinningt tomt.

Men som lilltjejen förklarade för sin dagisfröken - livstråden har gått av!
(Det var jag som berättade om hur nornorna sitter under livsträdet och spinner livstrådar, och hur trådana ibland kan gå av. Fin liknelse tycker jag, och fullt begriplig för en femåring!)
Tesa
..en sån raring....jag förstår att saknaden blir stor... sad.gif
Kramar wub.gif wub.gif
humla
Tack för era tankar och era kramar! De värmer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon