Full version: Vill bara tacka...
La Strega
Till er som ställt upp för mig, som stöttat mig och stått på min sida, i så väl växtfrågor som andra frågor, tack! Ni betyder mycket mycket för mig! Massor av kramar till er! tror ni vet vilka ni är! wub.gif


Ni andra: Hoppas ni blir glada, för nu slipper ni mej.
Jag är trött på att ta skit ifrån er.

Hej då alla!! *försvinner från odla och ut i cyberrymden för att förhoppningsvis hitta vettigare folk nån annanstans...*
Gossen Ruda
Pjaa, det är ett trädgårdsforum, inte ett hund/veganforum. Hej då, hoppas du tillfrisknar.
*Laika*
Trevlig resa därute.
Mvh. Laika
Tesa
Det tycker jag är jättesynd..att du "försvinner ut i cyberrymden".....för du verkar vara en ovanligt mogen 18-åring...även om jag inte alls står för samma saker som du så.....jag respekterar dig....tycker du "tog skit" på ett väldigt balanserat sätt...för det mesta...
Hoppas att jag inte tillhör dom som drev dig härifrån...
Lev väl...
wolkenkrabber
tschüß hoppas du hittar nått annat ställe du trivs på o synd att du drar
Ti bee
Nä, inte du också.....jag blir så trött på dessa drev som motar bort folk härifrån. Helt i onödan! Det är knappast roligt att bli så nedmejad, fråga dem som blivit det.
Man må anse vad man vill om La Stregas funderingar, men inte f..n deltar man i sådana här drev i alla fall. Inte om man själv är en sådan human människa som man påstår sig vara.
Det har lutat hitåt ett tag nu, att även Martina skulle drivas härifrån och jag anser att ni som lett detta drev borde inse just hur illa ni kan göra människor med sådana här internet-mobbing-drev. Jo, jag anser att det finns inslag av mobbing i det här. La Strega stack ut näsan, visst, och får väl ta en del stryk för det då, men här överskrids återigen gränser.
Jag blir så dj..a less på dessa drev som uppstår med jämna mellanrum!
Jag önskar, likt de andra gångerna, att de som anser att La Strega tillför forumet något gör sig hörda nu! Tig inte snälla!
Stanna Martina, vi är flera här som vill ha dig kvar!!
*Laika*
Om hon själv väljer att byta forum, så är det väl upp till henne själv. Hon fick äntligen ett vettigt svar genom "Filleville", men det dög inte. Det är ingen som klagat på att hon är vegan, bara att hon försöker dra hunden med sig i det. Jag kan väl aldrig tänka mig att ni som sitter o tycker synd om henne nu, tycker att det är rätt att tvinga en hund att leva som vegan?
Mvh. Laika
andreas i uppsala
Det är alltid synd att folk drar men någonting säger mig att hon och alla andra lär komma tillbaka tongue.gif smile.gif
Som folk på andra forum har sag til mig, t om man sticker ut hakan får man räkna med att få kritik etc wink.gif jag är ju känd som en riktig optimist på det andra forumet, vilket är en av anledningarna varför jag fått ta emot skit där men det är sånt som man blir tvungen att leva med
amaira
CITAT
för du verkar vara en ovanligt mogen 18-åring...


Det skriver jag under på!

Ditt sätt att skriva och argumentera är definitivt mycket mer moget än många som svarat dig - och sedan anklagar dig för att vara omogen.

Jag skulle vilja skriva "stå på dig", men det vore oklokt. Så jag skriver istället: "Var RÄDD om dig!" Vargar som hugger, är inte att leka med...

Jag står inte heller alltid för samma saker som du, och det är väl ändå för väl! Vad vore världen om den var likformad!??

Stanna kvar La Strega! Du är ett tillskott här!
Men var lite försiktig och rädd om dig i fortsättningen, vännen.

Stor varm kram!

/amaira.
netaave
Synd om du slutar här!
Sulawesii
Vill ha dig kvar här! sad.gif
andersen
Mycket tråkigt att folk blir så lessna att dom slutar på forumet, sedan så kan man väll tycka som man vill om La Strega men visst var det lite "drevet går" över tråden, det var inte många som sa ifrån.

Annars så tycker jag att varje gång någon blir lessen och slutar eller hotar att sluta så blir forumet bättre, men efter en vecka eller två så blir det så här igen.
Anna_80
Finns det inga regler för detta forum?
Har gått ett par sidor tillbaka nu i småprat och kollat i en hel del trådar...och en del är ju rena mobbingen! folk försvinner härifrån å en del bara fortsätter vara elaka ialf. det är ju inte bara La strega som drivits härifrån om jag förstått rätt.
Finns det ingen ansvarig för forumet som håller koll på sånt här?
gammelnalle
Hej Anna -80 och Välkommen hit.

Synd att du kom när det var lite turbulens här... normalt brukar folk vara MYCKET vänliga och tillmötesgående...

Kan det vara ett otäck-virus som grasserar???

sleep.gif mad.gif sad.gif unsure.gif ja man undrar...


men vi är ju vuxna människor och BÖR kunna uppföra oss och ansvariga KAN ta oss i örat om han/hon upptäcker övertramp.
Du bör själv nyss ha läst följande när du blev medlem här:
'
CITAT
Odla nu tar inget ansvar för innehållet i de inlägg som skrivs i forumet, varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg. Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för riktigheten eller användbarheten i de inlägg som skrivs. De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som Odla.nu:s. Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Du kommer ej hellre att publicera material som är skyddat av copyright om denna inte ägs av dig själv eller Odla.nu.



hmmmmm ´ hoppas att fler läser detta!!!

men som sagt: DE allra flesta sköter sig och är jättetrevliga för det mesta.

mvh

nalle
nilla
Att en artonåring är engagerad och brinner för att göra världen bättre är underbart och helt och hållet som det ska vara.
Att vuxna människor retar upp dej på det och försöker klämma åt henne är obegripligt småaktigt tycker jag - har ni aldrig varit unga och brunnit för det ni upplever som rätt?

Har läst igenom trådarna och tycker det är ganska ruggigt hur intolerant LaStrega har blivit bemött, speciellt med tanke på hennes ålder.

Fortsätt ifrågasätta och stå på dej, tjejen!

Gunilla
Gossen Ruda
Att ställa upp för något man tror på är bra men man kan inte göra hur som helst. I fråga om Martina och hundveganer passerades den gränsen. Gång på gång fick hon svar men tramsade vidare med samma fråga ändå. Om en person lägger ner en massa jobb på att ta reda på fakta och skriver långa utläggningar för att sen bara bli behandlad som luft av frågeställaren blir man sur. Bara för att svaret inte passade in i frågarens världsbild. Frågan är vem som är intolerant.
amaira
Ja Ruda ( biggrin.gif hej vännen! biggrin.gif ) Det tål ju att diskuteras (vilket det ju verkligen gjorts) vad det var som hände.

Vi har lite olika åsikter här. Eller som du skrev i andra tråden "Vi förstår varandra i alla fall inte". Det tror JAG mer på tongue.gif .

kramisar/ amaira.
renate
Martina!
Om jag trampade dig på tåarna med mina inlägg så var det inte meningen.
Jag har raderat de. rolleyes.gif
Gossen Ruda
Hej själv Amaira. wub.gif Eller var det för vågat?

Jo, visst kan man ha olika uppfattning utan att bli ovänner. Tänk om alla var lika, vilka urtråkiga samtal det skulle bli. laugh.gif laugh.gif

Renate, du får väl göra vad du vill men jag skulle aldrig gjort så. Sagt är sagt och gjort är gjort. Trotskij retuscherades bort på ett känt fotografi men han försvann inte ur världen för det. Men låt oss inte tjafsa om det.
Mollgan
I öknen kommer gamarna, utomlands kallar man in professionella gråterskor och vad ska man kalla det här då?
Tål man inte med att folk har åsikter av motsatt slag eller att få mothugg så ska man kanske ägna sig åt något annat än att surfa på forum. De som skriver här är lika patetiska som den hoppar av för att han/hon blivit tjurig.
Hälsningar
Mollgan
anncharlotte
En förutsättning för en intressant diskussion är ju ändå att vi har olika åsikter, att klappa varandra på axeln och hålla med kan väl iofs vara trevligt ibland men gjorde vi det alltid blev det ganska tråkigt.
renate
CITAT (Gossen Ruda @ 08-11-2004, 20:48)
Hej själv Amaira. wub.gif Eller var det för vågat?

Jo, visst kan man ha olika uppfattning utan att bli ovänner. Tänk om alla var lika, vilka urtråkiga samtal det skulle bli. laugh.gif laugh.gif

Renate, du får väl göra vad du vill men jag skulle aldrig gjort så. Sagt är sagt och gjort är gjort. Trotskij retuscherades bort på ett känt fotografi men han försvann inte ur världen för det. Men låt oss inte tjafsa om det.

Du har kanske rätt Åke,vad jag skrev står jag fortfarande för.Min uppfattning har jag inte ändrat,vad det gäller att göra en hund till vegan.
Däremot tycker jag inte om tråder som utartar i enbart tjafs och munhugg.Jag ville helt enkelt inte deltar i debatten. (jag kunde tänkt på det innan och låtit blir att skriver mina inlägg)
Nu är de borta och jag återgår till trädgårsforum istället. tongue.gif
elleave
Vore väldigt kul om du kom tillbaka ibland! biggrin.gif wub.gif smile.gif
Virgo
Det är många som har sagt

Nej nu lämnar jag detta forum, för att .................... osv.

Men många kommer tillbaka ändå, kanske med ett annat användarnamn.

Hon kommer tillbaks! Var lugn! sleep.gif
amaira
CITAT
Hej själv Amaira.  Eller var det för vågat?
Det hoppas jag att det inte var! ohmy.gif biggrin.gif ( wub.gif )

Och Renate, det är ingen som behöver ändra vad vi står för, det skulle ju vara förskräckligt i så fall.

Jag delar inte heller alla andras uppfattningar, varken Martinas eller andras. Men
CITAT
Däremot tycker jag inte om tråder som utartar i enbart tjafs och munhugg
den åsikten delar vi fullständigt smile.gif !

kramisar wub.gif /amaira
råse-marie
Visst är det tråkigt att folk väljer att lämna olika forum för saker som skrivs på en skärm !!! ohmy.gif
Men tål man inte kritik eller mothugg då sak man nog inte diskutera på forumsidor.
Jag hör själv till en skara som ofta råkar ut i blåsväder för mina åsikter om olika saker på andra forum men jag trivs med det laugh.gif
Och det är ju det som är tjusningen med debatterna eller ?????
Här på odla har det varit ganska lugnt för min del utom i en kattrabatt .......nä jag mena katt debatt biggrin.gif .

Nä grabbar och tjejer på med handskar och hjälm och fortsätt debattera mera ( ja kanske inte hundmat nu tar vi något annat wink.gif )

I L wub.gif VE ODLA!!!!!!!!
Inga från Närke
Hej
Har tyvärr inte kollat alla inlägg med påhopp, mobbing m.m. men har läst de inlägg som gjorts här.
Har då en undran.
För att slippa påhopp och mobbing m.m. kan ni (vi) inte hålla oss till trädgårdfrågor hela tiden för det verkar mest som att när man lägger in något annat ämne spårar det lätt ur. Blev nog lugnare om man använde forumet till det som är grunden
Vårt boende med vad det innebär i renovering, trädgårdsplanering, vatten, belysning o.s.v. Där tycker jag mig inte märka av några problem om vi håller oss till dessa ämnen och då kanske vi kan behålla de medlemmar som finns utan att bli ovänner för där har alla nästan samma åsikter och man har nytta av andras beprövade odlingskunskaper m.m.
/Inga
renate
CITAT (Inga från Närke @ 09-11-2004, 09:20)
Hej
Har tyvärr inte kollat alla inlägg med påhopp, mobbing m.m. men har läst de inlägg som gjorts här.
Har då en undran.
För att slippa påhopp och mobbing m.m. kan ni (vi) inte hålla oss till trädgårdfrågor hela tiden för det verkar mest som att när man lägger in något annat ämne spårar det lätt ur. Blev nog lugnare om man använde forumet till det som är grunden
Vårt boende med vad det innebär i renovering, trädgårdsplanering, vatten, belysning o.s.v. Där tycker jag mig inte märka av några problem om vi håller oss till dessa ämnen och då kanske vi kan behålla de medlemmar som finns utan att bli ovänner för där har alla nästan samma åsikter och man har nytta av andras beprövade odlingskunskaper m.m.
/Inga

Jag tycker i småprat finns det plats för lite andra frågor eller prat än enbart trädgård.
I Aot. heter rubriken:Smått och gott,ej trädgård.
Men jag tycker småprat låter trevligt. tongue.gif rolleyes.gif
Ha en bra dag alla
hälsar Renate från ett kyligt Hyltebruk.(Bara 2°) tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif
Ingo
Nej, försvinn inte, La Strega. Jag tycker att du är en kul och färgstark medlem här.

Nu har jag läst trådarna om hundfoder, som jag förut hoppade över eftersom det inte är mitt ämne, och tycker att det finns mycket att invända mot både La Strega och hennes belackare där. Jag håller med om att La Strega ger intryck av att bara vilja lyssna på det hon vill höra och jag reagerar när hon i flera fall bemöter synbarligen välmenande svar med ironier. Men å andra sidan finns det flera svar som inte verkar så välmenande, och en del skribenter sätter in elakheterna på ett väldigt tidigt stadium.

Så - nej, jag skulle inte ge mig in på att diskutera just hundutfodring med La Strega, men det är det ju ingen som tvingar mig att göra heller. Och känner man så kan man ju bara gå förbi såna trådar. Det är ingen anledning att börja skälla på henne eller döma ut henne som person, kalla henne för omogen o s v. Alla har sina sidor och hon har skrivit trevliga och intressanta saker i många andra frågor. Liksom Fenja - jag vågar väl nämna dig, du har ju redan blivit utpekad några gånger utan att verka bli knäckt för det? - ofta uttrycker sig rätt bryskt, men också är en av våra flitigaste författare av bra och hjälpsamma inlägg.

Slutligen: wub.gif till Amaira för dina ärliga och reflekterande inlägg! Jag beundrar din förmåga att ta ställning utan att skruva upp tonläget.
Det enda jag inte riktigt förstår är när du verkar tycka att La Strega har rätt att kräva folk på vetenskapliga belägg och/eller källhänvisningar till deras svar. Jag tycker att det var det kravet i kombination med andras syrligheter som fick diskussionen att spåra ur. Om vi ställde motsvarande beviskrav när det gäller trädgårdsfrågor är det väl bara Cilla och en handfull till som någonsin skulle kunna svara på en fråga! Och det här är ju ett forum för amatörer.
amaira
Hej Ingo!

Tack för dina vänliga ord. Och i det du skriver kan jag bara hålla med, "ju".


CITAT
Det enda jag inte riktigt förstår är när du verkar tycka att La Strega har rätt att kräva folk på vetenskapliga belägg och/eller källhänvisningar till deras svar.


Gör jag det? Det har jag inte förstått...

Om jag själv fick "välja" vad som ska hända i tråden (och hur La Strega ska bli bemött) så skulle jag enbart önska att hon blev förstådd i vad det är hon frågar, och i sitt synsätt.
Inget annat.

Men jag vet inte ... jag kanske tänker fel jag också... eftersom jag tycks vara mycket ensam i att se det på det vis som jag ser.

Hur som helst så vill ju jag också att Martina ska klara av att "slicka sina sår" och klara av att fortsätta vara kvar på forumet.

Kramisar/amaira.
Ingo
CITAT (amaira @ 09-11-2004, 16:11)
CITAT
Det enda jag inte riktigt förstår är när du verkar tycka att La Strega har rätt att kräva folk på vetenskapliga belägg och/eller källhänvisningar till deras svar.

Gör jag det? Det har jag inte förstått...

Nej, nu måste jag be dig om ursäkt - tråden var så lång att jag blandade ihop vem som sagt vad. Det jag tänkte på var Anna när hon skrev:

CITAT (Anna_80 @ 09-11-2004, 10:13)
Jag förstår att la strega tappat tålamodet med er, hon har ju faktiskt inte fått svar på sin fråga. Visst ni har gett henne massor av svar, men hon vill ju ha fakta, som exemplet med katten. och hon vill ha källhänvisning på era påståenden, det har hon inte heller fått.

...vilket jag som sagt tycker är att ställa alldeles för höga krav på ett forum som detta.
Fenja
CITAT (Ingo @ 09-11-2004, 15:58)
Liksom Fenja - jag vågar väl nämna dig, du har ju redan blivit utpekad några gånger utan att verka bli knäckt för det? - ofta uttrycker sig rätt bryskt, men också är en av våra flitigaste författare av bra och hjälpsamma inlägg.

Tack Ingo, det var vänligt! Jag måste erkänna att jag efter över 40 år är lite luttrad vad gäller folks inställning till mig. Det är ju så att alla tycker inte om mig och jag tycker inte heller om alla.
Men ett och annat pm och email (jag saxar ur ett): "Men som sagt var som du är! Jag njuter många gånger av vad du har att säga trots att jag inte så ofta kommenterar dem eller andras inlägg." Det värmer, liksom det du skrev, och gör det lättare att ta motgångarna med medgångarna!
Mvh
Fenja
Sulawesii
CITAT (anncharlotte @ 08-11-2004, 21:51)
En förutsättning för en intressant diskussion är ju ändå att vi har olika åsikter, att klappa varandra på axeln och hålla med kan väl iofs vara trevligt ibland men gjorde vi det alltid blev det ganska tråkigt.

Men, det är ju skillnad på det och på att bli påhoppad, som Ls Strega blev!
Fenja
Jag tror att man får lov att lära sig leva med ett och annat "påhopp" om man ska vistas här ute i cyberrymden... och jag tycker att La Strega hoppde på andra i ungefär lika stor utsträckning son hon hoppades på i så fall.
Mvh
Fenja
Sulawesii
Hm. Ja, man ser ju saker och ting med olika ögon.
Dzad
Äh, vad tråkigt. Tittade igenom den där tråden för att se vad det var som gjorde att det blev som det blev.
Det är intressant att människor blir så fasta i sina normer att de inte längre ens behöver argument för sina ståndpunkter utan helt enkelt står för det de gör bara för att det är en norm. Märkte av det lite i vissa personers inlägg (fast mest säger jag det som nåt allmänt som jag ser väldigt ofta).
Inte konstigt att hon frågar samma fråga flera gånger om folk inte tar vegan-alternativet riktigt på allvar.
Tror själv att den hund som La Stratega kommer att ta hand om kommer att må bättre än många många andra hundar som får kött i stora lass. Brist på sympati eller medkänsla har hon ju inte, vilket däremot många andra hundägare har.

Blir alltid lite bråkigt då man diskuterar politik, etik eller religion på internetforum, har jag märkt. Av denna anledning brukar jag avstå från att diskutera sådant på forum som är till för annat. Man blir så lätt osams med folk (själv är jag så filosofisk att jag gärna kritiserar mina egna värderingar. Jag tar alltså inte illa upp om mina åsikter inte stämmer överens med andras, men många andra reagerar på ett annat sätt!)

Är alltid bra med någon som får folk att tänka lite självkritiskt och ifrågasätta sina värderingar (tycker jag). Har själv märkt (inte här på forumet alltså) många gånger hur folk som inte är veganer desperat försöker förlöjliga personer med veganåsikter, som ett slags sätt att själv slippa tänka på att det de äter faktiskt är djur, och att det finns de som av etiska anledningar valt att avstå från det. Enklare att håna andra än att kritisera sig själv! smile.gif

Kom gärna tillbaks snart! Du kan ju avstå från att diskutera sånt som inte har med odling att göra... Det gör jag eftersom jag vet att folk i allmänhet inte tar emot kontroversiella och ovanliga ideér så lätt.
Posse
CITAT (Sulawesii @ 09-11-2004, 17:57)
CITAT (anncharlotte @ 08-11-2004, 21:51)
En förutsättning för en intressant diskussion är ju ändå att vi har olika åsikter, att klappa varandra på axeln och hålla med kan väl iofs vara trevligt ibland men gjorde vi det alltid blev det ganska tråkigt.

Men, det är ju skillnad på det och på att bli påhoppad, som Ls Strega blev!

Är det tråden Kostval till hund detta handlar om? unsure.gif

Den ser isåfall hopplös lång ut - i nuet 138 svar - att läsa in helt i efterhand så jag undrar om du vill citera exempel på påhoppen?
Betty
CITAT (Posse @ 10-11-2004, 12:59)
CITAT (Sulawesii @ 09-11-2004, 17:57)
CITAT (anncharlotte @ 08-11-2004, 21:51)
En förutsättning för en intressant diskussion är ju ändå att vi har olika åsikter, att klappa varandra på axeln och hålla med kan väl iofs vara trevligt ibland men gjorde vi det alltid blev det ganska tråkigt.

Men, det är ju skillnad på det och på att bli påhoppad, som Ls Strega blev!

Är det tråden Kostval till hund detta handlar om? unsure.gif

Den ser isåfall hopplös lång ut - i nuet 138 svar - att läsa in helt i efterhand så jag undrar om du vill citera exempel på påhoppen?

Jag förstår om du tycker att det känns som en hopplöst lång tråd att läsa in helt i efterhand Posse.
Men jag förstår inte varför du vill ha de s.k. påhoppen citerade... blink.gif
Sulawesii tycker att Martina blev påhoppad men alla andra tycker inte likadant.
Jag tycker att om du är intresserad så borde du faktiskt läsa hela tråden själv och bilda dig en egen uppfattning om saken. wink.gif
Fenja
Posses citeraknapp kanske är utsliten... tongue.gif I övrigt håller jag med Betty, läs själv om du är intresserad!!
Mvh
Fenja
pejori
håller med fenja och betty. smile.gif smile.gif
men glöm inte att läsa tråden "laktosintollerata katter. det började med 14 sidor där innan den bytte namn till kostval till hund wub.gif wub.gif
ser sedan fram emot din åsikt posse. var det påhopp eller inte? wub.gif
Sulawesii
CITAT
Är det tråden Kostval till hund detta handlar om?  :unsure:

Den ser isåfall hopplös lång ut - i nuet 138 svar - att läsa in helt i efterhand så jag undrar om du vill citera exempel på påhoppen?

Nä, just den tråden var väl inte så farlig. ohmy.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon