Full version: Hemsida.
amaira
Jag har ingen - vill bara säga det.

Den jag använde lärde jag mig en hel del av, och fick även upptäcka vad jag vill ha en hemsida till, och hur jag vill ha den.
Men den "tog slut" så fort, var utan dynamik, och jag som är en älskare av att skriva och fixa med bilder, kontinuerligt - den funkade inte alls för mig.

Så jag tar bort den helt.

Det kommer en "riktig" så småningom, som är mer fungerande för mig. Men det tar lite tid.

Ville bara säga det.

kramisar/amaira.
Exotic
Oj redan borta blink.gif tråkigt...

Då får jag tabort den på min nya hemmisss.

Exotic
KURT
CITAT (amaira @ 09-11-2004, 16:17)
Jag har ingen - vill bara säga det.

Den jag använde lärde jag mig en hel del av, och fick även upptäcka vad jag vill ha en hemsida till, och hur jag vill ha den.
Men den "tog slut" så fort, var utan dynamik, och jag som är en älskare av att skriva och fixa med bilder, kontinuerligt - den funkade inte alls för mig.

Så jag tar bort den helt.

Det kommer en "riktig" så småningom, som är mer fungerande för mig. Men det tar lite tid.

Ville bara säga det.

kramisar/amaira.

Kanske en blog skulle vara ett alternativ, där får man ju kontinuerligt lägga till text och bilder och ändra.

Ett par exempel på trädgårdsbloggar:

http://johan.larsson.net/blogg/
http://jendah.se/blog/index.php

Antingen gör man det mycket lätt och startar med en färdig mall:

http://www.blogger.com/

Eller så kan man ordna en vanlig websida och bygga allt själv.
Blomstertanten
amaira, väntar full av förväntan ! smile.gif

Förök att skynda dig lite ! tongue.gif
amaira
wub.gif tack Blomstertant.
Jo, jag är lite ivrig själv, nu vet jag ju vad jag vill med min sida, den börjar ta form inom mig.

Tusen TACK KURT! Jag ska gå igenom dina länkar strax, så fort min "morgonkorrespondens" sleep.gif rolleyes.gif är avslutad.


Har förresten beslutat att anmäla mig till en komvuxkurs, halvdistans, i webbdesign.
Hoppas den inte är för "enkel" eller tråkig bara, men den låter matnyttig och intressant.

kramisar/amaira.
amaira
Tack än en gång Kurt! Det där gillar jag!
Bara "andan faller på" så är jag igång igen, härligt!
Jejja
Amaira!
Jag har gått en komvuxkurs i webbdesign. Det var väldigt kul, men samtidigt väldigt grundligt, så många saker kunde jag redan. Vår kurs var indelad i flera moment: HTML, Frontpage, Photoshop, Elevprojekt (göra en egen hemsida). Jag hade gärna gått fortsättningskursen också, men de beslutade att ta bort den just den terminen... mad.gif
Men vill man fördjupa sig ännu mer senare, finns det ju även webbdesign på högskolor/universitet. På LTU finns det en 5-poängs kurs helt på distans och säkert har andra skolor det också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon