Full version: Er blitt medlem
Hosta
Hei alle sammen. Endelig har jeg fått pallekrager. Så nå er jeg medlem av klubben JIPPI. Gleder meg til våren og alt jeg skal dyrke i pallekragene, grønnsaker og urter, Babybed til staudene. Det er så mye jeg kan gjøre nå som jeg har fått pallekrager.
Malvia
Deltager gärna men........
knepigt med språket....
Hosta
Vi Norske ser så mye på svensk TV at det er vårt andre morsmål. Glemmer at det ikke er slik for dere.
-asno-
Men så finns det sådana som kommer från jämtland och för oss är norskan inget problem laugh.gif Välkommen och lycka till med din pallkragsodling. Har själv mina örter och grönsaker i ett trädgårdsland, men att ha baby-odling i är pallkragar fantastiskt.

/Åsa
Hosta
Takk skal du ha asno,det er et helt hav av muligheter med pallekarmer.
gammelnalle
Välkommen till forumet

det regnar visst norrmän idag??? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif (Lene damp ju ner här också)

och bara ni norrmän har tålamod med oss ej fullt så språkbegåvade skall vi nog fix SPRÅKET med... (har tidigare nämnt att jag personligen är lite rädd för namn på olikas växter.... men det fixar sig nog...)
Betty
Hej och välkommen hit Hosta! smile.gif
Lene i Fredrikstad (Norge)
CITAT (gammelnalle @ 14-11-2004, 22:27)
det regnar visst norrmän idag??? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif (Lene damp ju ner här också)

Ja og om jeg ikke tar feil, så er hosta en jeg kjenner fra hagegal i Norge.
laugh.gif laugh.gif
Så vi regner nok i flokk rolleyes.gif laugh.gif
lotta_
Välkommen Hosta!
Ingrid på Västkusten
Välkommen! Norskan är inga problem numera för mig - har norska hagevänner :-D så man lär sig hele tiden!

Fast jag har fortfarande inte klurat ut vad Plommepung är.....
Lene i Fredrikstad (Norge)
Plommepung er en sykdom som ødelegger plommer (om plommer heter noe annet på svensk, så er det den frukten som har sten i seg, når den tørkes så blir den svisker.)
Fant en side om dette.
KURT
Och på svenska heter det pungsjuka
solkatten
och 'svisker' heter sviskon på svenska och katrinplommon på dialekt laugh.gif
Lene i Fredrikstad (Norge)
Så lærte jeg noe nytt idag laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon