lewisia
Hei!

- nå blir forumet invadert av nordmenn...
Har hatt glede av pallekrager i over 3 år nå, og har både jordbær, urter og blomster i dem.
- har malt noen røde og noen mørk blå : : wub.gif

- trivelig å kunne få gode idèer "över gränsen"

Hilsen Aase/Norge
8 mil norr om Polcirkelen
Lene i Fredrikstad (Norge)
Ja hei til deg og! tenk å gå over grensen for å møte nordmenn? er du på hagegal også? Vi er noen fra Fredrikstad som er både der og her.
Hvor mange pallekarmer har du oppå hverandre? Har du plast inni dem? Har du markdekkeduk i bånn av dem? Mange spørsmål - jeg higer etter andres erfaringer siden jeg ikke har gjort noen selv ennå. Men på ferdag henter jeg mine - 20 stykker. Og så til våren blir det opphøyde bed til urter og annet her også . biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Hej hopp och välkomna hit! Kul å se så många nya ansikten här :-))

Hälsar Ingrid galen i upphöjda bäddar och pallkragsodling
lewisia
Ja, jeg er både her og der - (Nalle)
Jeg har enn så langt 7, pallekrager i bruk, og flere vil det bli, siden vi får dem gratis. Vi har gravd oss litt ned i bakken, lagt aviser i bunn, og litt opp i sidene. Det er ikke kommet ugress inni. (eldste p.k. har stått i 3 år)
Noen steder har jeg 2 i høyden, og andre steder 1, alt etter terreng/skrå. Pallekragene er på forhånd malt inn- og utvendig.
Der vi har jordbær, festet vi hønsenetting (med stiftemaskin) på toppen i spiss/teltform,men slik at vi kunne åpne på ene langsida for å plukke bærene. smile.gif Dette for å beskytte mot fugler.

Aase/Nord-Norge H 6-7
Maria i Helsingborg
(Låt detta vara en parentes från pallkragesnacket.......

Hej hopp smile.gif jag ser en kvinna från Fredrikstad - då måste man ju fråga om hon är med i Risikoret?!)
Lene i Fredrikstad (Norge)
CITAT (Maria i Helsingborg @ 18-11-2004, 09:03)
(Låt detta vara en parentes från pallkragesnacket.......

Hej hopp smile.gif jag ser en kvinna från Fredrikstad - då måste man ju fråga om hon är med i Risikoret?!)

Nei, ikke jeg ihvertfall. Jeg vet ikke engang hva Risikoret er? huh.gif laugh.gif
Maria i Helsingborg
Lene skrev;
CITAT
Nei, ikke jeg ihvertfall. Jeg vet ikke engang hva Risikoret er?  


tongue.gif rolleyes.gif En toppenkör som min (gamla) kör har ett trevligt samarbete med rolleyes.gif tongue.gif

Ha det i alla fall smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon