Full version: En vacker värld!
amaira
En klarblå himmel, solen skiner, minus sju grader, två decimeter snö på marken och snötäckta träd och buskar.

Vilken vinterdag! Var kom den ifrån?



Vaknar på morgonen och tassar upp - vad ser jag? Jo datorn står på... Har jag glömt den, nää, det tror jag inte.

Rör på musen och skärmsläckaren ger plats för ett organiserat "desktop" som visar ikoner med program...

Ingen son syns till...

Han e ju bara för gooo!!!!!!!!!!!!!!! Det hade jag inte väntat mig, inte
förväntat mig. En tjugotvååring med huvet fullt av egna projekt och idéer - och så tar han sig tid att överraska mamma. *glad*


Kikar ut genom fönstret, och ser Molly med sina årsbarn tugga äpplen under äppelträdet. Har inte sett till henne under hela sommaren, men här är hon äntligen.

Öppnar försiktigt dörren och sticker ut kameran genom en springa, utan att visa mig. Ser via displayen, och tar några kort.

Hon får demonstrera snödjupet.



Men vanudå! Det där är inte Molly!
Molly har ett hack i vänster öra, vart har Molly tagit vägen? Vad har hänt henne? Kan det är vara Nelly? Eller troligtvis ett äldre barn till Molly, som nu har egna barn...



"Vem? Pratar du om mig?"


Jag tar kameran med mig och tassar ut genom verandadörren på andra sidan, för att inte störa familjen under äppelträdet.


Istappar glittrar i solljuset.





En flock domherrar sitter i en av de stora lönnarna, och herrarna lyser med sina röda bröst.





Gårdagens smältsnö har stelnat till kristaller som gnistrar som små lampor i solstrålarna.




Här är det enbusken som leker julgran...



...medan bären försiktigt kikar fram under sitt nyaste täcke.


Ibland känner jag mig så liten inför naturens storhet wub.gif .

Att jag råkade få fatt i en mössa som är för stor och bara trillar ner över ögonen på mig, och att snödrivorna ibland når över stövelskaften och trillar ner i sockorna, gör inte känslan av litenhet mindre.

/amaira.
Kaktus-kanske
Fina bilder wub.gif
Betty
Fantastiskt vackert och poetiskt! Jag är full av beundran! wub.gif
Yin o Yang
Underbara bilder och en så fin text wub.gif . Du borde skriva en bok, skulle nog sälja bra här bland oss på odla smile.gif
kristerh
CITAT (amaira @ 19-11-2004, 13:43)
Vaknar på morgonen och tassar upp - vad ser jag? Jo datorn står på... Har jag glömt den, nää, det tror jag inte.

Rör på musen och skärmsläckaren ger plats för ett organiserat "desktop" som visar ikoner med program...

Ingen son syns till...

Han e ju bara för gooo!!!!!!!!!!!!!!! Det hade jag inte väntat mig, inte

snygga bilder, men du skall ju inte avslöja att du inte är en hacker... wub.gif
krister
Fialotta
Sitter här o bara gapar över dina fina bilder med text ohmy.gif
du är verkligen duktig med din kamera....grön av avund rolleyes.gif [COLOR=green]
lolo
Jag instämmer helt med föregående talare, vilka bilder och vilken poesi! Mer sånt, tack! tongue.gif rolleyes.gif wub.gif biggrin.gif
annaridell
Samma fina väder här. Torr snö och lagom kallt, runt 8 minus grader och vindstilla. Soligt. Så vill jag ha hela vintern.
Rådjuret såg ju "mulligt" och fint ut. Hoppas att de får det bra i vinter. smile.gif
renate
Tack för den lilla vandringen i vinterlandet. Fantastiska bilder och en finstämt text. Bravissimo amaira!
Inga från Närke
Tack för fina bilder amaira.
Vi har också rådjur men de kommer när det är mörkt och kollar i grannens trädgård för där ligger det äpplen kvar, skulle vilja ta några bilder men med min lilla telefonkamera fungerar det inte i mörker tyvärr. /Inga
Gossen Ruda
Tack för bilderna men är du säker på att det var sonen som varit i farten på datorn? Du är ju god vän med småfolket också. tongue.gif
lotta_
Jag gillar ljuset på rådjursbilderna. Jättefina foton och bra texter, som vanligt. Tack! smile.gif
*Felix matte*
CITAT (amaira @ 19-11-2004, 13:43)
Ibland känner jag mig så liten inför naturens storhet  :wub: .

Att jag råkade få fatt i en mössa som är för stor och bara trillar ner över ögonen på mig, och att snödrivorna ibland når över stövelskaften och trillar ner i sockorna, gör inte känslan av litenhet mindre.

/amaira.

Så känner också jag det alltsomoftast....Man slutar aldrig att förundras.

Tack för vackra bilder wub.gif
LenaTuring
Lider då ingen nöd på det där rådjuret så rund som den var!!

Gillar bilden med enriskvistarna mot solen lite extra, finns en särskild spänning i den, fast alla är finfina.
Exotic
Wow Amaira wub.gif rolleyes.gif smile.gif
bara så vackra bilder & när det är på djur så blir det lite extra Wowigt laugh.gif

Exotic
Kattgräs
Tack igen amaira för att du delar med dig. Så fina bilder - du lyckas verkligen fånga precis den där känslan som finns där just då. smile.gif
amaira
Vad roligt att ni uppskattar mina bilder och text wub.gif *glad*. Tack alla.



CITAT
är du säker på att det var sonen som varit i farten på datorn? Du är ju god vän med småfolket också.

Ja du Ruda, du har kanske inte så fel...

I alla fall har han varit en liten en. Såhär ser han ut på några gamla foton jag har "inscannrat". Ursäkta kvaliteten, den är inte så bra ens från början. Försökte med dubbelexponering på den tiden.

Han som fixade datorn åt mig den här gången, är tomten till vänster.











Här är storebror - när han var mindre ändå. Finns det inte en liten svans baktill månne... rolleyes.gif




Nuförtiden är det så enkelt, med datorer. Vänta bara tills jag får barnbarn!!! Då blir det böcker, på löpande band. wub.gif wub.gif
*längtar*

/amaira
*Felix matte*
CITAT (amaira @ 21-11-2004, 14:31)
Nuförtiden är det så enkelt, med datorer. Vänta bara tills jag får barnbarn!!! Då blir det böcker, på löpande band.  :wub:  :wub:
*längtar*

/amaira


Kan man få ställa sig i kö för ett exemplar smile.gif
Väntar med spänning biggrin.gif wub.gif
Ewa L
Helt underbar vandring!! wub.gif Tack för den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon