AnneG
Hei, alle sammen.

På søndag hentet jeg hjem 17 pallkrager. Hurra! Skal prøve å få oljet/beiset/malt dem før sesongen begynner. Så blir det å finne ut hvordan de skal plasseres i hagen, hva som skal dyrkes hvor osv. Jorddekke må det også være, ganger mellom og grus/bark i gangene etter hvert. Så må jeg vel prøve å skaffe noe hestegjødsel hjem. Har en stall ikke så langt unna, der kan jeg kanskje få hentet noe hestemøkk m/spon. Så var det å kjøpe mer jord for å ha øverst.

Og så....

Kan jeg prøve å plante og så etter beste evne.

Jeg skal ha følgende (etter planen): Asparges (2-3 i høyden), bringebær (hallon) (1-3 i høyden), rips (2-3 i høyden), jordbær (2-3 i høyden), gulrot, nepe, reddik. Jeg vil ha 1 full av slingerkrasse (blomkarse) og ringblomst i midten for farge/blomstring. Og så kanskje litt annet om det blir plass. smile.gif Vi skal bare ha for å spise av under veis i sesongen, ikke for å dyrke mye for lagring.

Der jeg skal ha pallkragene er jorden så full av gamle trerøtter at det nesten er umulig å grave, så derfor må jeg ha opphøyde bed. Men ganske bra med sol, fra tidlig morgen til ca 17-1800. Litt skygge av et epletre midt på dagen.

Vel, dette er planene og drømmene. Så gjelder det å få omsatt dette til virkeligheten. Gleder meg til våren. Takk for at jeg får lære mye av dere her inne. biggrin.gif
-asno-
Spännande biggrin.gif Du får visa hur det blir med bilder sen. Lycka till och dröm på!

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon