Full version: Nya trädgårdsbord
Hannele
Jag måste berätta om mina tre nya trädgårdsbord jag skaffat i veckan,
de ska vara placerade i sol och skugga, lite här och var. rolleyes.gif
Ska jag måla dem blå - eller ha vacker duk på??
Eva Skough
Allra vackrast blir det ju om du har tålamod att vänta tills de grånar!

I väntan på det kan du ju göra som jag gjorde med ett gammalt rangligt bord som såg lite väl trasigt ut ... jag höljde över ett stort stycke vit tyll! Det ska vara så stort att det räcker ända ned till marken.
I hörnen knöt jag stora "knutar" och det var så läckert ... särskilt i skymningen när det liksom lyste om hela skapelsen! rolleyes.gif
fiffigafrun
Behandla dem med järnvitriol så ser de nästan naturligt grånade ut!
Louise i Göteborg
Hejhopp

Vid ett hus vi hyrde en semester hade man "planterat" en hel grupp sådana på gräsmattan. Några stod, som bord, några låg ner. Man hade grävt mer dom olika djupt och använt olika storlekar.

Alla, barn och vuxna, klättrade och hoppade vi på denna lekställning. Vid tillfället var min älsta dotter 17 år. Alla som någonsin träffat en uttråkad och livstrött tonåring inser kraften av detta lovord.
Hannele
Var på loppmarknad idag och spanade efter vit tyll, hittade inte idag...
Det verkar som mitt fynd roligare än jag vågat tro... rolleyes.gif
Gunvor Nilsson
CITAT (Hannele @ 27-02-2003, 19:04)
Var på loppmarknad idag och spanade efter vit tyll, hittade inte idag...

Ska du drapera slöjor i din trädgård? blink.gif unsure.gif Så tjusigt! wub.gif
e_sedell
vad är vit tyll?
Jag har pratat om att skaffa sådanak, men det kommer inte in några sådanna innanför tomtgränsen säger pappa som har varit elektriker i 45 år. Han ser väll inte charmen för att han har jobbat med dem... tongue.gif
Hannele
Hon har på sej rosa tyll.
Tyget passar utmärkt till gamla kabeltrummor...

Flamingona passar också i en trädgård! wub.gif
Berith
En del kändisar ställer då upp på vad som helst - grääääslig bild!!! blink.gif ohmy.gif wink.gif

Hittade en kabeltrumma i ett dike vid en rastplats för ett par år sedan. Jag kunde inte ta med den hem just då och sen har jag inte 'vågat' titta om den finns kvar. Men jag har tänkt på den många många gånger och allt tjusigt jag skulle kunna göra med den.... wub.gif
Hannele
Jag släpade hem även en latrintunna...! tongue.gif
Gunvor Nilsson
Var den tom, Hannele? Eller slog du två flugor i en smäll?
När vi hade utetoa på landet fanns bara nån slags hårdpapp i latrinkärlen. unsure.gif
Berith
Förra ägarna kanske fortfarande använde den när Hannele 'hittade' den... ohmy.gif

Jag samlar också på allt men jag drar nog gränsen nånstans före latrintunnor. sleep.gif
Hannele
'Förra ägare' är byggarbetare på min arbetsplats,
där dom slängt massor såna - och jag frågade om lov först!


Latrintunnor är vackra!
Berith
Hannele vad är det röda nere i hörnet?
Hannele
Alunrot, Heuchera hyprid Can-can och

alunrot, Heuchera ''Plum Pudding''!!
Berith
Jahaa! Har en rödbladig alunrot, men din såg så ljusröd ut att jag trodde det var nåt annat. smile.gif
Hannele
Alunroten på bilden är nog lite skadad av värmen och torkan. rolleyes.gif
Eva i Skåne
Om latrintunnor är vackra kan väl diskuteras wink.gif , men mitt i ditt växthav och fylld med vackra gladiolus är det perfekt smile.gif

Jag tror jag ska sätta mina gladiolus i en klunga i år. Det ser pampigt ut. I en stor kruka på terassen kanske........
Hannele

Hittade idag en stor vacker rund duk på loppis för 20 kr med förgätmigej,
den är perfekt i storlek för att täcka en kabetrumma i trädgården! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon