uno
Hej på er alla! Nu börjar jag och regeringen att tala om en 2 veckors semesterresa i feb.-05. Vi vill till plats i solen med badvänligt vatten, mini 22 grader. Kvällstemperatur så att vi kan sitta på en uteservering utan varma ytterkläder.
Bäst är att flyget startar från Landvetter. Jag avskyr att först behöva åka till Stockholm eller till Köpenhamn. Städer är inget som intresserar oss. Ej heller ökenland. Restiden bör helst inte överstiga 8 timmar. Nu väntar jag med spänning på era förslag.

Vänlig hälsning
Uno
TeliaNet
baia dumicha(tror det stavas så) i italien, kanske?
jag har själv varit där och där är det ganska varmt och en jätte stor strand.
endast 3H bort, fr. landvetter. kommer ihåg att det var en riktig stenugns-pizzeria där. en väldigt liten trevlig stad mellan rom och neapel.


annars är ju maldiverna det bästa, vattnet är ljusblått och det är kritvita stränder. palmer för den som söker skugga. en riktig paradis ö.
gör en google bildsök på maldives, så får du fina bilder.
Iza
Åk till Thailand.
Bra väder, trevligt folk, god mat, fina stränder, varmt vatten, grönt och fint.
Visserligen får du lägga till några fler timmar på flyget men ofta flyger man 6 tim mellanlandar 1tim och flyger 6tim, det fungerar bra.
Lars-Olof Arvids
Om du vill kombinera badsemestern med naturupplevelser och spännande växter kan jag rekommendera Teneriffa! Jag som gillar annorlunda naturresmål bortom allfartvägarna var först skeptisk mot detta massturistmål när vi skulle dit med jobbet förra året. Men vilken överraskning när jag väl var där! Allt från öken i söder till drypande fuktig lagerskog i norr, skogar av endemisk kanarietall på högre höjder upp mot det snötäckta Teide, torra raviner med massor av taklökar och euphorbior... Kommer du utanför de värsta turistområdena är nästan alla växter du ser endemiska, så försök få tag i en bra flora! Att det också finns fina badstränder behöver väl knappast nämnas.

Annars är Brasilien mitt favoritresmål nu, men dit tar det ju betydligt mer än åtta timmar att flyga. Sol- och badresmålen vid Atlantkusten där lär vara fantastiska, men själv föredrar jag naturresor i områden som Amazonas och Pantanal. Språk och Kultur http://www.sprakokultur.se är en bra arrangör som jag åkte med förra sommaren.

Olle
pisanggoreng
Jag hade siktat på norra Afrika, kanske Egypten.
kristerh
Varför inte Costa del Sol, mina föräldrar bor utanför Malaga och det är en underbar natur där, men även närhet till stränder, shopping mm, man kanske ska försöka hitta nåt ställe lite utanför de värsta turistområdena,
ett annat tips är Libanon som har hämtat sig efter kriget och verkar ha en bra mix av olika folk med mycket nöjesliv, stränder, historia mm
krister
uno
CITAT (kristerh @ 26-11-2004, 11:48)
Varför inte Costa del Sol, mina föräldrar bor utanför Malaga och det är en underbar natur där, men även närhet till stränder, shopping  mm, man kanske ska försöka hitta nåt ställe lite utanför de värsta turistområdena,
ett annat tips är Libanon som har hämtat sig efter kriget och verkar ha en bra mix av olika folk med  mycket nöjesliv, stränder, historia mm
krister

Ingen risk att bli kidnappad i Libanon ????
kristerh
CITAT (uno @ 26-11-2004, 12:00)
[Ingen risk att bli kidnappad i Libanon ????

Varför skulle man bli kidnappad i libanon? det är lugnt där nu när kriget är slut, tror inte att risken är större där än i sverige.
krister
nypan
vill du ha lyx och jättebekvämt föreslår jag nuweiba coral hilton med all inclusive samt en lyxig bungalow för 175 dollar per natten. Då ingår mat (överdådigt) och drinkar, underhållning, tennis, snorkelutrustning, pedalbåtar, lång beach med vit sand och parasoller, vackert parkområde, bar med internationellt umgänge vid poolkanten, you name it. åk i så fall per apollo ticket till sharm el sheik, (Jag åkte häromveckan för det facila priset 695 spänn tor ) hotellet fixar hämtning med bil. Ett vanligt dubbelrum kostar förstås mkt mindre. Lämpar sig för semesterlirare som vill coola ner, kanske göra en och en annan utflykt men inte anstränga sig alltför mkt.

mvh nypan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon