Full version: Har ni fest eller...?
magiana
Det är alldeles proppfullt med pippifåglar vid mitt fågelbord så jag tror knappt det är sant. Idag har de tömt nästan hela fågelbordet. Undrar hur de orkar flyga med så mycket mat i magen.

Jag har aldrig haft nåt fågelbord förut så det är jättekul att se på de små liven. Kul att de gillar maten, (fast jag blir väl pank på kuppen om de nu ska fortsätta proppa i sig såhär mycket....)
Fialotta
Fåglarna har fest här oxå...la ut
talgbollar och det är kö tongue.gif laugh.gif
Ciczi
"Mina" småpippiar har slagsmål vid det stora matbordet trots att jag har två till. Dessutom serveras det samma sak i alla borden. Men det stora verkar skojigast! laugh.gif

Ciczi
zaaritha
Har haft massor av domherrar, stenknäckar, grönfinkar här i dag;
förutom de "vanliga": talgoxar, blåmesar, pilfinkar o koltrastar.
Kattgräs
Har hängt upp en "frömatare" i trädet. Det minskar i den, men jag är inte hemma på dagarna och får se vilka gäster som kommer och smaskar i sig. Fast jag tror inte det är skatorna - de rackarna tog ju talgbollarna förra vintern, men den här är för tung och sitter fel för att de ska komma åt.
Sulawesii
"Mina" är inte här så mycket. Beror det på kråkfåglarna? Ska börja slänga maten till dom över staketet, för det är nog det det beror på.
Inga från Närke
Denna kom till vårt fågelbord idag kl.11,00. Har även haft Duvor, Stenknäck, Steglits,Skator, Kajor, Blåmes, Talgoxe, Gulsparv, Pilfink och Gråsparv.
Bilderna är inte de bästa eftersom det är med min digitalkamera genom fönstret. Fördelen är att man inte behöver förminska bilderna till fotoalbumet de passar in där. Sista bilden togs kl. 11,30/Inga

m-l södra halland
Tyvärr kommer grannarnas kattor och tar fåglar i vår trädgård, även burfåglarna som man skulle vilja ge lite frisk luft ibland.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon