Full version: Idol--igen
zaaritha
Heja Daniel!!!!!!!!!!!!
andersen
CITAT (zaaritha @ 26-11-2004, 22:02)
Heja Daniel!!!!!!!!!!!!

Vem är det?
*Felix matte*
Håller också på Daniel... men egentligen så tycker jag att också Darin är värdig vinnare... nog för att han i sin första låt hade ett par falska toner, men de är båda sååå duktiga. wub.gif
andersen
JAha tv programmet det har jag alldrig tittat på.
BjursBerit
Håller med dig! Han har en sagolik röst. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Jag har faktiskt ringt o röstat på honom. biggrin.gif Hoppas att ni andra ocxså gör det !!
lotta_
Ser idol för första gången i kväll och då är det final. Både Daniel och Darin är duktiga men Daniel sjunger låtar mer i min smak.

kanske jag inte borde uttala mig alls eftersom jag inte följt programmet wink.gif
Sulawesii
Nä, nu måste jag gå och kolla! Blir så nyfiken, fastatt jag inte kollat på det.
Inga från Närke
CITAT (zaaritha @ 26-11-2004, 22:02)
Heja Daniel!!!!!!!!!!!!

Håller med han är lite av en svärmorsdröm tycker jag.
Men jag tror inte han går hem hos de yngre.
Beror på hur många som röstar och i vilken åldersgrupp tror jag.
zaaritha
Nja--egentligen tillhör det inte mina favoriter, men har kollat nu o då;
Daniel o hans medtävlande ÄR bra sångare o kan bli bra artister!
Har även kollat på "Farmen" o retat mej på en del av de tävlande!
Tyckte dock att Kristian var rätt vinnare!
"Robinson", har jag bara sett ett avsnitt...................
Så--jag är en tittare på s k "skräpprogram", fy på mej!
Helen i Piteå Zon 5
Heja, heja, Daniel! biggrin.gif / Helen
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 26-11-2004, 22:14)
Nja--egentligen tillhör det inte mina favoriter, men har kollat nu o då;
Daniel o hans medtävlande ÄR bra sångare o kan bli bra artister!
Har även kollat på "Farmen" o retat mej på en del av de tävlande!
Tyckte dock att Kristian var rätt vinnare!
"Robinson", har jag bara sett ett avsnitt...................
Så--jag är en tittare på s k "skräpprogram", fy på mej!

Eftersom jag varit sjuk en lång tid så har jag ibland tittat...men mest lyssnat på Idol, Farmen och Robinson... (som jag tidigare tröttnat på)...
har ingen koll på deltagarna förutom de två D-na i Idol laugh.gif
Robinsonfinalen ska jag se imorron biggrin.gif ... Ska bli kul att se om hon tjejen lyckas med att slå killarna biggrin.gif
Skräpprogram... vem har rätt att bestämma vad som är skräp eller inte?
Skönheten sitter i betraktarens öga... heter det ju wub.gif

Det är väl som med "seriös" musik... All musik är väl seriös... eller hur?
Vem sitter väl och komponerar eller skriver texter "på skoj"!?

Våga göra som du vill... och skäms inte för det.
Vem har väl rättighet att avgöra vad som är "fint" eller ej att se eller lyssna på.
*Felix matte*
Jaha... så var det klart.... Han vann.. Daniel, precis som jag trodde. wub.gif wub.gif wub.gif
zaaritha
Håller helt med dej!
Man kan titta på seriösa program med behållning och på "mindre seriösa"
också!
Fialotta
nämen jag höll på Darin unsure.gif

men dom va duktiga bägge två smile.gif
Berith
Japp! trodde också att Daniel skulle vinna. Han var bäst på dom flesta musikstilarna dom fick prova på. wub.gif smile.gif
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 26-11-2004, 22:36)
nämen jag höll på Darin unsure.gif

men dom va duktiga bägge två  :)

men han missade ju så ofta... hamnade en halvton fel och så och det får mig att nästan kräkas... fast han är ju också sååå jätteduktig och numera kan ju skivbolagen redigera och "fila bort" felsteg i toner... Jaaa...vad ska man eg. lita på... Inte annat än livesändningar tycker jag... fast... vi vet ju inte ens om dessa är "på riktigt" ohmy.gif sad.gif
Fialotta
CITAT (Felix matte @ 26-11-2004, 22:53)
CITAT (maudan @ 26-11-2004, 22:36)
nämen jag höll på Darin unsure.gif

men dom va duktiga bägge två  smile.gif

men han missade ju så ofta... hamnade en halvton fel och så och det får mig att nästan kräkas... fast han är ju också sååå jätteduktig och numera kan ju skivbolagen redigera och "fila bort" felsteg i toner... Jaaa...vad ska man eg. lita på... Inte annat än livesändningar tycker jag... fast... vi vet ju inte ens om dessa är "på riktigt" ohmy.gif sad.gif

Javisst..men han är en popstar och
det va ju de dom ville ha, han hade utstrålning killen,
jag fastnade för honom tyckte inte Daniel hade de...men det kommer
säkert gå bra för bägge killarna, tror vi får se mer av Darin i framtiden smile.gif rolleyes.gif

Nu tyckte jag till...Felix Matte wub.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 26-11-2004, 23:48)
CITAT (Felix matte @ 26-11-2004, 22:53)
CITAT (maudan @ 26-11-2004, 22:36)
nämen jag höll på Darin unsure.gif

men dom va duktiga bägge två  smile.gif

men han missade ju så ofta... hamnade en halvton fel och så och det får mig att nästan kräkas... fast han är ju också sååå jätteduktig och numera kan ju skivbolagen redigera och "fila bort" felsteg i toner... Jaaa...vad ska man eg. lita på... Inte annat än livesändningar tycker jag... fast... vi vet ju inte ens om dessa är "på riktigt" ohmy.gif sad.gif

Javisst..men han är en popstar och
det va ju de dom ville ha, han hade utstrålning killen,
jag fastnade för honom tyckte inte Daniel hade de...men det kommer
säkert gå bra för bägge killarna, tror vi får se mer av Darin i framtiden smile.gif rolleyes.gif

Nu tyckte jag till...Felix Matte wub.gif wub.gif


håller med om att han är mycket mer "popstar" än Daniel biggrin.gif ...
ville bara få se din reaktion
tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (Felix matte @ 27-11-2004, 06:03)
CITAT (maudan @ 26-11-2004, 23:48)
CITAT (Felix matte @ 26-11-2004, 22:53)
CITAT (maudan @ 26-11-2004, 22:36)
nämen jag höll på Darin unsure.gif

men dom va duktiga bägge två  smile.gif

men han missade ju så ofta... hamnade en halvton fel och så och det får mig att nästan kräkas... fast han är ju också sååå jätteduktig och numera kan ju skivbolagen redigera och "fila bort" felsteg i toner... Jaaa...vad ska man eg. lita på... Inte annat än livesändningar tycker jag... fast... vi vet ju inte ens om dessa är "på riktigt" ohmy.gif sad.gif

Javisst..men han är en popstar och
det va ju de dom ville ha, han hade utstrålning killen,
jag fastnade för honom tyckte inte Daniel hade de...men det kommer
säkert gå bra för bägge killarna, tror vi får se mer av Darin i framtiden smile.gif rolleyes.gif

Nu tyckte jag till...Felix Matte wub.gif wub.gif


håller med om att han är mycket mer "popstar" än Daniel biggrin.gif ...
ville bara få se din reaktion
tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Tjingeling tongue.gif

Ante mig Agneta...lite kul att vi inte tyckte lika laugh.gif wub.gif laugh.gif
Inga från Närke
Hurra Daniel vann fast jag inte riktigt trodde på detta, men Darin kommer nog ut med en skiva han med eftersom han var mycket populär. /Inga
Orchid
Jag tycker definitivt att Darin var "Popstar idolen", och skulle egentligen kammat hem segern i den här tävlingen, men sen att även Daniel är en värdig vinnare håller jag med om. Fast det känns ändå som han på något sätt inte vann i rätt tävling. Men som sagt är hundra på att många skivbolag vill göra något med Darin också.
kristerh
Tur att det är slut på den där såpan sleep.gif
vinnaren var på tv4:s morgonprogram i morse, jag blev inte imponerad, tyckte inte att hans röst höll för de lägre tonerna, det liksom skar sig wink.gif
krister
ÅsaF
Jag höll på Darin för han har fin röst och bra utstrålning på scenen. Daniel har ju jättefin röst men är inte speciellt intressant att kolla på. Båda kommer nog dock att lyckas med sina karriärer. Jag håller tummarna för de båda. smile.gif
zaaritha
Apråpå röst som inte "håller" : säjer bara Uno Svenningson!!!!!!!!
Exotic
Hurra att Daniel vannnnnnn rolleyes.gif smile.gif smile.gif

Helt klart i en klass för sig, kan sjunga allt och är mycket tonsäker, sen tycker jag att han är en passande Idol vinnare ...med gott leende & skratt wub.gif laugh.gif

Få stjärnor som kan sjunga bra live ...efter alla konserer man sätt.

Jag är lite extra glad oxå för jag föll på stubinen första gången jag hörde han smile.gif


ha det rolleyes.gif
Betty
Håller med ÅsaF, Orchid, maudan m.fl. Darin borde ha vunnit. Han har mer utstrålning och weilar precis så där som man ska nuförtiden... rolleyes.gif Han är den som sätter "småtjejjernas" hjärtan i brand med sin sängkammarröst, m.a.o. Idolen! biggrin.gif
Fast Daniel var också jättebra, tror att det kommer att gå bra för dem båda två. Bert Karlsson fiskar nog upp Darin så det blir nog skivkontrakt för dem båda. laugh.gif
nypan
DARIN var min absoluta favorit, killen borde ha vunnit om de nu sökte efter en popidol, men...Daniel ok men ingen vidare utstrålning och lite medelålders i framtoningen redan. Inget fel i det, i och för sig, men halvtrååkiig i detta fall. Darin, han har framtiden för sig. Hoppas verkligen att inte Bert Karlsson sätter sina klor i Darin, däremot en mycket bra producent av stjärngardet skulle passa han som hand i hanske./nypan
Gunvor Nilsson
CITAT (Exotic @ 27-11-2004, 22:57)
Hurra att Daniel vannnnnnn rolleyes.gif  :)  :)

Helt klart i en klass för sig, kan sjunga allt och är mycket tonsäker, sen tycker jag att han är en passande Idol vinnare ...med gott leende & skratt wub.gif  :lol:

Håller med!

/Gunvor
*Felix matte*
CITAT (kristerh @ 27-11-2004, 14:13)
Tur att det är slut på den där såpan sleep.gif
vinnaren var på tv4:s morgonprogram i morse, jag blev inte imponerad, tyckte inte att hans röst höll för de lägre tonerna, det liksom skar sig wink.gif
krister

Här håller jag med fastän jag hade han som favorit... det var nästan pinsamt att höra honom i morgonprogrammet...tyckte att det skar sig både på höga och låga toner.... kanske berodde det på att han sovit bara en timma. wink.gif
Boxer
CITAT (Gunvor Nilsson @ 28-11-2004, 15:09)
CITAT (Exotic @ 27-11-2004, 22:57)
Hurra att Daniel vannnnnnn rolleyes.gif  smile.gif  smile.gif

Helt klart i en klass för sig, kan sjunga allt och är mycket tonsäker, sen tycker jag att han är en passande Idol vinnare ...med gott leende & skratt wub.gif  laugh.gif

Håller med!

/Gunvor

Jag med!

Jag har lyssnat på Daniels version av Stevie Wonders "Lately", säkert 60 gånger nu, och jag får ståpäls varje gång.

En otroligt musikalisk och charmig kille som jag tror kommer att hålla länge. rolleyes.gif
Magdis
Ja Daniel har helt otroligt bra röst, jag har aldrig hört honom ta en falsk ton (tittade inte på morgonprogrammet i TV4). Jag tycker då inte att han har någon tråkig framtoning, har ni inte sett hans blick?!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon