Vicke
Har lite problem med att komma på julklappar åt mina föräldrar.. vad skulle ni 40+ vilja ha av en 17-årig dotter? biggrin.gif
Snälla barn duger inte tongue.gif

Mamma (46)
Pappa (45)
Fialotta
En helg på ett SPA tillsammans...är
nåt som föräldrar behöver...inga saker smile.gif
Orchid
Fast man måste även tänka på vad en 17-åring har råd med.. om du nu inte har jättemycket pengar att spendera på julklapparna smile.gif
Vicke
Exakt wink.gif Skriv nu långa listor på småsaker ni själva skulle vilja ha! biggrin.gif
Copycat
Hejsan Vicke ! Jag sitter i motsatt situation, det är jag som är mamma och min 18 åriga dotter som frågar samma sak. Det är minst lika svårt för oss föräldrar att komma på vad ni kan köpa som är rimligt i förhållande till eran plånbok.
Min dotter har ingen ekonomi alls att tala om, men jag har bett henne att hålla utkik efter lite udda sorter av Hibiskusskott. Om dina föräldrar har ett odlingsintresse så kanske det skulle kunna vara något, eller presentkort på någon handelsträdgård eller liknande. wub.gif
pejori
jag 45+ blir alltid glad åt skönhetsprodukter... badsalt ...badkulor....hårinpackningar.... lyxiga tvålar....bodylotion... och sådant.....även olika badoljor.... och badbomber är kul att få..... biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
nån liten prydnadssak... eller en krukväxt som jag gillar går alltid hem här smile.gif smile.gif
även choklad går bra wub.gif wub.gif
Inga från Närke
Bor du kvar hemma överraska med ett egenhändigt tillverkat presentkort som du t.ex. skriver på att du en söndag skall laga middagen på egen hand och bjuda dina föräldrar på.
Det skulle jag själv uppskatta som present.

Min bror och jag gav våra föräldrar en liten båtresa som julklapp fast de fick ju vänta till sommaren förståss. Vi bor nära två orter som har små turer på några timmar på Mälaren eller Vättern. Det var uppskattat. /Inga
*Felix matte*
eller kanske en sån där värmeljusgrej (kommer inte på vad de heter) ... en sån där man har "lukta gott" i däruppe och ett värmeljus nedanför...till dom finns det flaskor med en massa olika dofter och de kostar inte sååå förfärligt mycket. (passar en tonårings plånbok) biggrin.gif
Annki
Pocketböcker med bytesrätt. om jag redan har läst dem! smile.gif Kostar 35-60 kr.
magiana
CITAT (Felix matte @ 28-11-2004, 20:16)
eller kanske en sån där värmeljusgrej (kommer inte på vad de heter) ... en sån där man har "lukta gott" i däruppe och ett värmeljus nedanför...till dom finns det flaskor med en massa olika dofter och de kostar inte sååå förfärligt mycket. (passar en tonårings plånbok) biggrin.gif

Värmeljusgrejen kallas för aromalampa och "lukta gottet" är en eterisk olja. Det finns även syntetiska doftoljor att ha i.
cala98
Jag önskar mig kaninsaker wub.gif tongue.gif
lotta_
Förra julen fick jag en skön flanellpyjamas av min 20-åring, han vet att jag är frusen av mig. Av 17-åringen fick jag ett par fräna tomtar. Det var jättebra julklappar till mig. wub.gif
netaave
Teaterbiljetter, Ålandskryssning, eller nån annan upplevelse, presenter som inte tar plats i skåpen
lisselbo
Någonting som har varit uppskattat hos mina svärföräldrar är en hemmagjord fruktkorg med lite goda kex, ostar, choklad t. ex.
Har även gjort lite andra korgar med olika teman, Lite olika tesorter i små fina burkar ( finns ofta att köpa små söta burkar på teaffärer ), ett par fina tekoppar, bordstabletter m m.
Man kan även göra lika fast med nymalet kaffe.
När man lägger i korgar själv kan man komma ganska billigt undan.
mvh Marie
lena:-)
En hemmasydd Vetekudde!


Sy ett kuddfodral av linnetyg, eller annat tyg, köp gärna en billig styvbit. Fyll kudden med hela vetekorn eller korn-korn som du köpt på hälsokostaffären Man kan också sy ett "örngott" till kudden som man kan tvätta. Vill man arbeta ännu mer så gör man en applikation eller ett tryck på örngottet, eller ritar med textilpennor. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Hannele
Vicke, min dotter tog med mej på vän-dagar på gym. Gratis!
Jag vill träna, promenera, gå på bio och teater med min dotter, fika på stan.
Då ska hon välja film, musik, pjäser, lite ungdomligt, lära mej något nytt! rolleyes.gif
(Man ska inte försöka gissa, vad vi gamlingar kan gilla.)
Hon får gärna också bjuda på middag hemma.

De nya filmerna ser jag med maken. wub.gif
Boka biljetter till nån film du vill se under julhelgen.
Helen i Skåne
Jag skulle vilja ha en mysig kväll där grabbarna fixat ALLT. Mat, dukning, servering, mysig hyrfilm och GOTTIS! wub.gif
Vicke
Vad bra idéer! Tack så jättemycket! smile.gif
Pappa då?

Själv önskar jag mig en digitalkamera och egentligen inget mer.. men en bok med seriefiguren Rocky vet jag åtminstone att jag ska få smile.gif
cala98
Pappaförslag:
Spel data-tv-eller vanliga brädspel
skiva
rakkräm från bodyshop...luktar gooottt
tving
hylsnyckelsats
eltandborste
tuffa solglasögon
rolig tomteljusslinga
innebandyklubba
bordtennisracket
biobiljett
sportbiljett
gosiga vantar eller handskar
halsduk med favoritlaget
elmejsel
värmekuddar att stoppa i skorna/vantarna
annaridell
Hej! Visst är det knepigt med paket till föräldrarna. Ett tips är att köpa en tidning. Tex biltidning, fototidning, hälsa, tatueringar, ja det finns ju tidningar om allt. Kom på det nu, har redan fixat alla julklappar... Får försöka komma i håg det till nästa år! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon