humla
... Ett jättefint marsvin! Hon var ensam, och inte längre önskad i sitt hem. Hon är nästan 3 år gammal, och av rasen teddy! Har inte bestämt vad hon ska heta. Vad tycker ni hon ser ut att heta?



Hennes päls är härligt sträv, och hon är väldigt social. Hon blev väldigt uppspelt av att se marsvinskompisar igen! smile.gif

Vad kul det är med djur!!!
Inga från Närke
Mtt barnbarn hade ett marsvin som hette Mimmi kanske vore något. De fick tyvärr göra sig av med dem p.g.a. allergi. /Inga
evarina
Tycker det ser ut som en Teddy wub.gif
Men det kanske inte är ett namn på en "flicka".
Önskar att jag inte vore allergisk mot pälsdjur, hon är jättefin!
magiana
Ett namn som dök upp i mitt huvud från ingenstans var "Pim".

Jag har också ett marsvin som jag inte hade planerat att skaffa. Jag skulle bara passa henne åt en "kompis" som var mellan två bostäder och var inneboende hos en allergiker för tillfället. Hon kom aldrig för att hämta sitt marsvin. Det är nog cirka 3 år sedan nu. Mitt andra marsvin dog för några år sedan så stackars "Pipen" är alldeles ensam. sad.gif Jag har ju inte tänkt skaffa fler marsvin och jag har dessutom läst att gamla marsvin inte ska utsättas för nya bekantskaper. Hm, jag vet inte vad jag ska göra här men dåligt samvete har jag iallafall.
Bjäbban
Men hon var tre år sa du....
Hade hon inget namn i sitt föra hem???
Söt i vart fall! wub.gif
netaave
Jag tycker hon ska heta Millan smile.gif
Caprice
// Tycker det ser ut som en Teddy
Men det kanske inte är ett namn på en "flicka". //

Det var ju en person i Saltkråkan som hette Teddy.. och var tjej.. så varför inte..? rolleyes.gif

Caprice
pejori
hade ett som hette gurkan... ett riktigt marsvinsnamn laugh.gif laugh.gif
grattis till nyförvärvet..söt är hon smile.gif smile.gif hoppas hon kan trösta dej lite efter humlan wub.gif wub.gif
Ina
Det är det första marsvin med så "glad" mun jag sett.. hon ser ut att heta "Lycka"... wub.gif
Ewa L
CITAT (evarina @ 29-11-2004, 12:54)
Tycker det ser ut som en Teddy wub.gif
Men det kanske inte är ett namn på en "flicka".

Den feminina formen borde bli Teddie. Något ulligt, gulligt öht borde kunna passa.

Hade hon inte redan ett namn?
yla
lilla MUFFLAN de va vad jag tror att hon verkligen heter rolleyes.gif
så gullimufflig e hon rolleyes.gif laugh.gif
Ewa L
CITAT (oldwolfie @ 29-11-2004, 14:07)
lilla MUFFLAN de va vad jag tror att hon verkligen heter rolleyes.gif
så gullimufflig e hon rolleyes.gif laugh.gif

Vad festligt! Jag tänkte också Mufflan!!
yla
ja då måste hon juheta det eller hur rolleyes.gif
humla
Oj vad många svar och idéer!! Tack! biggrin.gif

Jo, hon är reggad som "Cornelia", men det tycker inte jag är ett marsvinsnamn.

Teddie var ingen dum idé. Inte mufflan heller!! (Smeknamn muffie wub.gif )
Jag får tänka över era idéer och se! rolleyes.gif
Karin i Småland
Varför t.ex inte något som påminner om det gamla namnet Cornelia..... "Nelli" biggrin.gif
Sulawesii
Men Guuuuud vilken söt mun!!
Snöflinga
Hej Humlan, jag tycker hon ska heta MUMLAN tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon